Stránka 6 z 10

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2015 18:21
od Jaykee
Pořídil jsem bezkontakt a čmuchám tady zapojení. První obrázek od Coryho je správný, alespoň podle toho co jsem našel a přidávám ještě schéma, ze kterého je patrné zapojení na rozdělovači... :wink:
Stránky se mi zdají šikovné, přidávám odkaz:
http://forse.su/vaz-2108/05_elektro-vaz2108.html

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: sob lis 11, 2017 15:33
od Nulašestka
S Mikešovou vydatnou pomocí jsme dali do šestnáctistovky bezkontaktní zapalování - celou sadu od jednoho výrobce. Důvod byl dvojí. Jednak mě namíchlo, jak se zadřel kontaktní rozdělovač (nota bene na dálnici, to už je v dnešním provozu o hubu) a pořád se nedařilo docílit stavu, kdy by šel motor pořádně i ve vyšších otáčkách, aby nehučel, neduněl a trochu to jelo.
Po instalaci bezkontaktu se zdálo vše OK. Trochu hrubší běh na volnoběh, ale dejme tomu.
V autě jsou červené zapalovací kabely Tesla Blatná (proměřené odpory – v normě) a svíčky Brisk LR 15YC s původní hodnotou vzdálenosti jiskřiště (0,7 mm). Najel jsem s tím jen asi 70 km a jsou tu první problémy.

Tím největším je volnoběh:

- nepravidelný chod motoru
- „prdění“ a bublání z koncovky výfuku, jako když jde motor na tři válce
- zakopávání (neběží „do kulata“) a trochu i houpání otáček
- největší bizarnost nastala po cca dvou minutách na sytič, kdy začaly samovolně padat otáčky. Ze zhruba 2000 otáček na sytič to najednou začalo padat dolů, až motor skoro zhasnul.

Na tomto místě bych rád zdůraznil, že je znovu nastavený a zkontrolovaný karburátor, vyměněné některé hadičky od benzínu a membrána v čerpadle. Zkrátka palivová soustava je OK a mechanická závada na motoru není (s výjimkou stavu pístní skupiny). Na původním zapalování se nic podobného nedělo a motor běžel na volnoběh bezvadně.

Podobné chování bezkontaktu jsme zaznamenali hned na několika vozech (motory 1500 – 1800) a zajímalo by mě, kde je chyba. Skoro to vypadá, že ten bezkontakt dává sice silnější jiskru ve vyšších otáčkách, ale v nízkých otáčkách ta jiskra přeskočí jen rázovitě, moc rychle. V důsledku toho nestačí směs správně prohořet, je nehomogenní a spalování nedokonalé. Navenek se to pak chová jako při výpadcích zapalování.
Bohužel ale dobu, po kterou bude trvat přeskok jiskry na elektrodách svíčky, řídí plně elektronika bez možnosti to ovlivnit. Nebo? Případně mohou mít vliv svíčky a kabely a zde bych potřeboval poradit, s čím máte dobrou zkušenost.

Závěr:
Je takové chování bezkontaktu normální?
Pokud je chyba v nevhodných zap. kabelech nebo svíčkách, jaké konkrétní svíčky a kabely použít, aby to fungovalo správně ?

Předem díky za rady.
Když se to nepodaří vyřešit, nezbyde než tam vrátit původní nedokonalý kontaktní systém. :? Docela mě naštvalo, že jsou s tím takové problémy.

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: sob lis 11, 2017 18:12
od Kopr
Ty si Pechfógl .........

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: sob lis 11, 2017 19:23
od Cory
Zhod dole palec a pozri volu na pruzinkach. Byva na nich vola ako na kontaktnych rozdelovacoch. Tu je to vsak velmi citlive a na volnobehu to sposobuje nepravidelny chod. No po pridani plynu ma ist vsetko normalne.
To postupne znizovanie otacok na sytici mi nepride ako chyba zapalovania.

PS: rozvody su na tom ako? Nie su vytahane?

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 17:53
od Nulašestka
Díky za rady. :)

Rozvody jsem nedávno dělal, tam jen trochu hází ozubené kolo vačky, jinak není problém. Dokonce i vcelku přesně sedí značky a řetěz je napnutý, nevytahaný.

Když sundám palec a bude tam nadměrná vůle, jak to mám ale přesně nastavit? Okometricky? To můžu taky ještě zhoršit. Vzal jsem to Cory jak to od tebe přišlo a dali jsme to do auta. Při jízdě to nejdřív bylo v pohodě - ostrá reakce na plyn, živější odezva a ochota točit až asi do 6000 ot/min, ale po nějakých 60 kilometrech už to jelo stejně jako na kontaktním zapalování. Prakticky tam nebyl poznat rozdíl.

Zkusím teda ještě kouknout na tu odstředivou regulaci. Když to nedám dohromady, vrátím tam kontakt. Na tom už to po dvou letech ladění jelo konečně nějakých 160 km/h, což je na šestnáctku sice bída, ale aspoň ty nízké a střední otáčky byly v pohodě.

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 19:48
od Křečík Barbuška
Poslyš, ty zapalovací kabely jsou měďené či odporové? K LR svíčkám se odporové moc nehodí. Kabeláž od bezkontaktu by to chtělo vézt nějak bez smyček apod. Kdysi tu někdo psal, že měl nějakou delší kabeláž, nevhodně vedenou a podobné potíže. Ale to už možná fantazíruju.

Edit: úplně ne, ale trochu jo viewtopic.php?f=56&t=21199&start=60#p449552

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: ned lis 12, 2017 20:50
od Cory
Koniec koncov, ak to na zaciatku slo fakt dobre, mohlo potom nieco odist. Vela tam toho nie je. Bud palec (najpravdepodobnejsie), hall (ale to by neslo ani v otackach) alebo elektronicky blok.

Co sa tyka tej regulacie, treba ohnut pacičky, ktore drzia pruzinky tak, aby nemali volu, resp. mali len minimalnu.

Inak po správnosti by tam mali ist sviecky so vzdialenostou 1,0-1,1mm nie?

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2018 22:17
od Nulašestka
Ten bezkontakt je peklo na zemi. :evil:
A pořád dokola a doblba - všechno je to šmejd, aušus, šunt. :minigun: Ti lemplové neumějí vyrobit jednu jedinou fungující součástku. Takovejch peněz to stálo, ale že by to fungovalo, to by chtěl člověk moc. Všechno od nich je DODO. Samozřejmě - hřídelka je moc krátká, tak tak to zapadne do kolečka náhonu. Ozubení že by člověk blil :vom: - to je jak když by si to jeden vyrobil doma. Oproti originálu skoro o milimetr menší průměr, ten tisícihran jako by tam ani nebyl, takže v náhonu to má vůli dva milimetry sem tam, tím pádem to zapalování vynechává na volnoběh a při přechodech to s autem trhá... hajzlové. :evil: Rozdělat se to pořádně nedalo, ta kovová trubička na pojistým kroužku nešla vyrazit ani náhodou, musel jsem ten plast rozštípat kleštěma a ještě jsem se jebnul do prstu. Bych měl to komunistický svinstvo poslat do šmelcu a přestoupit na nějakou normální a hlavně kvalitní značku, třeba Volvo. Co mě to auto stálo peněz a nervů, to si nikdo nedovede představit. Bezkontakt nedoporučuji. Ladu - NEDOPORUČUJI. :o

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2018 22:26
od Cory
Zaujimave, si prvý, kto s tým má takýto problém, resp. vôbec problém. Tým však nevylučujem vadu kusu.

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2018 22:54
od valda1971
Nulašestko - staré komunistické Lady byly OK. Když jsi si dnes koupil nějakou čínskou náhražku, tak nadávej na ní :wink: :mrgreen:

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2018 23:03
od Křečík Barbuška
Taky mne tuto zimu opet vypekla sedma. Odmitla odjet vlastni silou z parkoviste v den blokoveho cisteni. Loni v zime odesel palec. Letos jsem vzal konecne merak a zmeril kabel civka - vicko a hle 20 - 40 kOhmu ... . Ten kabel jiste odchazel prubezne po cely rok. Bohuzel doslo k poskozeni zapalovaciho bloku (slaba jiskra). Startovalo to jen kdyz bylo nad nulou a sucho. Tak cerne svicky jsem jeste nevidel. Posledni mesice to strasne hulilo, ale vykon byl v pohode a spotreba vytecna. V podstate si za to muzu sam neb jsem se vzdycky spokojil s tim, ze to nejak chytlo a pak jelo :-) . Rekl bych, ze ten bezkontakt jel, az za hranici meho ignorantstvi :-) .

Vojta ma proste smulu.

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2018 23:30
od Nulašestka
valda1971 píše:Když jsi si dnes koupil nějakou čínskou náhražku, tak nadávej na ní :wink: :mrgreen:

Jenže tohle je právě originál od výrobce co to dodával na linku :!: To si fakt myslíš, že jsem takovej idiot, že postavím auto za statisíce a pak dám čínu do něčeho tak podstatnýho, jako je zapalování? Sorry jako. :roll:

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 09:02
od dmatej
Musím se doma mrknout, ale řekl bych, že můj bezkontakt už má po pár letech najeto kolem 20 tisíc a všechny problémy s ním zmizely, byť jsem musel řešit zprasení nového karbecu "experty" ze servisu, kteří měli přetěsnit ventily a "seřídit to". To "seřízení" bych nikomu nepřál ... ale napravil jsem to ;)
Zapalování rozhodně nevynechává a motor jezdil až do 165 km/h i se čtyřkvaltem ... akorát teď čeká na výměnu bloku, na což nějak nemám čas ... jel by i dál, ale odstavil jsem než se něco rozbije, jednu explozi bloku už jsem zažil :D

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 11:20
od Marťas
Cory píše:Zaujimave, si prvý, kto s tým má takýto problém, resp. vôbec problém. Tým však nevylučujem vadu kusu.

Můj bezkontakt už je taky venku, najezdil asi 10tkm a nechal mě loni v Burgasu na křižovatce. Naštěstí jsem měl v kurfu původní rozdělovač i s cívkou.
Žádné díly k němu na vyzkoušení nemám, tak leží vystavený na poličce :mrgreen:

Re: Bezkontakt

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 11:37
od dmatej
Hele, že bychom šli k věci ... dokážete nafotit nějakou identifikaci bezkontaktů a zapalovacích bloků, že bychom prozkoumali, jestli máme všichni totéž nebo jestli jsou nějaké rozdíly? :-)