od Miuvek » čtv lis 05, 2009 12:49
Vůle v ložiskách rozdělovače (v rozumných mezích) by u bezkontaktu neměla mít valný vliv na časování zápalu - jedna z hlavních výhod bezkontaktu.
Druhá hlavní výhoda je vyšší energie jiskry ve vyšších otáčkách - cívka má malý odpor primárního vinutí a proto se stačí nahromadit dostatečná energie magnetického pole v jejím jádře za kratší dobu než u "klasické" cívky. (viz. "přechodový děj v obvodu RL) V nízkých otáčkách by naproti tomu po valnou část intervalu, odpovídajícího úhlu sepnutí, protékal cívkou proud omezený jen jejím činným odporem, tedy poměrně značný a většina elektrické energie by se měnila na teplo. Proto se do elektroniky zapalování přidává ještě obvod proudového omezení.
Jakákoliv kombinace "starého" a "nového" nepřinese nic dobrého.
Klasický kontakt + nová cívka = přetěžování cívky, brzká likvidace kontaktu nadproudem.
elekronika + původní cívka = přesnější snímání, ale energie jiskry se nezvýší
klasický systém, doplněný elektronickým spínačem = žádné výhody. Odlehčení kontaktu od proudu je diskutabilní, přesnost časování zápalů zůstává (mechanické vlivy v rozdělovači), kvůli původní cívce je energie jiskry obdobná jako u "klasiky"
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)