zapalování

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Dusan » ned říj 24, 2010 17:59

no nastav to na 5° a budes to mat dobre podla jednej aj druhej literatury :D
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Cenek » pon říj 25, 2010 07:03

EMI píše: osobně bych se nebál dál předstih až někam k 10° pokud jezdíš na plyn


EMI, myslíš tím 10° základního statického předstihu, nebo 10° při volnoběhu?
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » pon říj 25, 2010 08:06

Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Majo2103 » pon říj 25, 2010 09:05

Ked som robil hlavu este na nebohej 03ke,mal som vonku rozdelovac....po poskladani a zalozeni rozdelovaca podla Tumu(palec ukazuje na 1.valec),motor nechcel naskocit akurat buchal do filtra ako popisujes.....nepomohlo ani rozne natacanie rozdelovaca.....na radu Coryho som zalozil rozdelovac tak,aby ukazoval na 4.valec a chytlo to hned.....sice potom bol problem nastavit presny predstih(tiez to bolo niekde mimo rysky),ale to bolo sposobene blbo nastavenymi rozvodami....po presadeni vsetko v pohode.....
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Majo2103
 
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79

Příspěvekod Cenek » úte říj 26, 2010 13:55

Petr HC píše:...nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne...


to Petr HC: Tuto metodu jsem (tuším že v příručce) taky našel. V minulosti jsem se o to pokoušel, ale bezúspěšně. Buď to neslyším, nebo nedokážu rozeznat to "správné" zaklepání nebo oboje.

Až do teď jsem nastavoval v amatérských podmínkách odtrh měrkou 0.4mm a statický předstih 5 až 7°.
Teď jsem se rozhodl udělat to nejlépe jak to jde - koupil nová kladívka, vyrobil si přípravek na měření úhlu sepnutí a rozepnutí kontaktů a sehnal stroboskop. O víkendu se na to chystám vrhnout.
Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » úte říj 26, 2010 16:24

Cenek píše:Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.

To ti tady asi těžko někdo řekne . Ani já jezdící 23 let výhradně na LPG nevím ve skutečnosti jaký je "nejlepší" základní předstih . Jde totiž o více faktorů . V principu ale musí bejt vyšší než u benzínu a průběh regulace je také jiný (plyn hoří pomaleji) . Aby motor jel dobře na LPG musí zapomenout na benzín alespoň trochu upravit .
Vždy jsem každý zásah testoval na jedné "rovince" (z kopce do kopce) a měřil zrychlení . Mám i "plynový" měřič okamžité spotřeby tekuté báze .
Odtrh nastav na 55°
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » úte říj 26, 2010 17:22

Cenek píše:Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.

Z doby počátku intenzivnější "plynofikace" automobilů u nás (okolo roku 1990) si vzpomínám, že jsem jezdil se služební Felicií na plyn a když mi plyn došel (plnících míst bylo málo) a přepnul jsem na benzin, ubíral jsem cca 3-4 st. na rozdělovači, aby motor "neklepal" (proti seřízení na plyn ze servisu). Takže toto ber jen jako odhad - tedy - seřiď na benzin popsanou metodou a pak ty 3-4 st. zkus přidat.
P.S. celolitinový motor klepe podstatně méně výrazně proti hliníkovému s mokrými vložkami a vzhledem k malému kompresnímu poměru neupravovaného motoru řady 210x, by možná bylo vhodné při seřizování na benzin, použít palivo s menším oktanovým číslem.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod EMI » stř říj 27, 2010 16:49

Cenek píše:myslíš tím 10° základního statického předstihu, nebo 10° při volnoběhu?


tadle otázka mě trošku zaskočila, protože předstih nastavuju na stroboskop (čili na volnoběh). ale uvažuju, že změna předtihu podtlakem nebo odstředivou reg. nebude na volnoběh nějak velká. (odstřdivka v otáčkách za to vezme cca o nějakejch 30° ne? ) řek bych, že volnoběžný a statický předstih se teda při malých volnoběžných otáčkách moc lišit nebude (nevim cca 1-3 st.) :?: ... podtlak má rozsah asi 0-5° někam do cca 2000 rmp myslim. ... ale typuju, že až si to přečte Marek, tak nebudu mít pravdu :mrgreen: jen uvažuju
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Dusan » stř říj 27, 2010 18:51

Nozasada je ze predstih sa nastavuje pri odpojenej podtlakove jregulaci
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Cory » stř říj 27, 2010 21:15

Dusan píše:Nozasada je ze predstih sa nastavuje pri odpojenej podtlakove jregulaci


To je fakt, ale nemal by sa zmenit pri zapojeni, inak to nema zmysel...pri volnobehu musi byt podtlakova regulacia v pokoji, inak je nieco spatne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod vintera » čtv říj 28, 2010 14:20

Petr HC píše:Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".


lety prověřený a naprosto spolehlivý způsob seřizování motorů bez ohledu na tabulky, stroboskopy, značky, řemenice, karburátory, rozdělovače.
Tohle mne učil v šestnácti letech jakýsi "stodolový" opravář, když mi pořád netáhnul Mustang. Celé léto jsem k němu chodil do stodoly, kde pro pražské majitele simek, žigulíků a podobných tuzexových vozů pokoutně provozoval živnost. Tvrdil, každý motor je trochu jiný a má jiné nároky a potřeby, jako ženská.

Vždycky říkal, "motor je jako ženská, nejprv ji dlouho poslouchej abys pochopil po čem touží, až jí to dáš, bude ti věrně sloužit". Fakt nezapomenutelné a naprosto nenahraditelné zkušenosti.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Cenek » pát říj 29, 2010 21:05

EMI píše:
...řek bych, že volnoběžný a statický předstih se teda při malých volnoběžných otáčkách moc lišit nebude (nevim cca 1-3 st.)...


To EMI, při nějakých 1000 rpm už do toho odstředivá regulace "kecá".
Mému nastavení statického předsihu 8° před HŮ odpovídal volnoběžný předstih 15° při 1000 rpm.

To se mi zdá až dost, tak jsem trochu ubral. Nestih jsem to už změřit - byla tma. Zítra to pojedu, změřím a uvidím.

Podtlaková regulace na to ještě naštestí v 1000 otáčkách nemá vliv (vyzkoušeno).
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cenek » pát říj 29, 2010 21:13

vintera píše:
Petr HC píše:Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".


lety prověřený a naprosto spolehlivý způsob seřizování motorů bez ohledu na tabulky, stroboskopy, značky, řemenice, karburátory, rozdělovače.


S tímto souhlasím. Bohužel, abych se dopracoval k tomuto "levelu" mi zatím chybí dostatek zkušeností a nebo citu.
Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.

[ Komentář přidal: Laďuša: pá říjen 29, 2010 22:14 ]
Prosil bych užívat tlačítko Upravit a psát víc myšlenek do jednoho příspěvku.
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » sob říj 30, 2010 09:57

Cenek píše: ...Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.

Ano, tato "učebnicová" metoda je určitě vhodná u nového vozu. Bohužel však nepodchytí únavu pružin odtrhu, odstředivého a podtlakového regulátoru(PR), ani deformace membrány PR, vůle v táhlech a ložiskách rozdělovače a čepu kladívka, "vytažení" řetězu (řemenu) rozvodu .
Takže, přestože mnou popsaná a Vinterou potvrzená metoda je určitě jen jakási "z nouze ctnost" , řekl bych, že u vozu s proběhem 100 kkm a více , (pokud nebyly všechny jmenované součásti vyměněny za nové) je přesnější a pro motor "zdravější" než ta "učebnicová".
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Cenek » pon lis 01, 2010 12:11

Petr HC píše:
Cenek píše: ...Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.

Ano, tato "učebnicová" metoda je určitě vhodná u nového vozu.


Ano, je to přesně tak!!!
Po celovíkendovém točení s rozdělovačem, protáčení motoru přes řemenici, blikání stroboskopem a několika zkušebních jízdách musím konstatovat, že máte naprostou pravdu.
Bohužel člověk většinou nevěří, dokud si na to nepřijde sám :wink:
Jako optimum pro můj motor se mi zatím jeví statický předstih 5° (který odpovídá volnoběžnému cca 12° / 1000rpm. Možná ještě zkusím stupínek přidat.
Ta "pocitová" metoda nastavení může být taky pěkně zrádná - auto jelo hodně pěkně a motor šel klidně a hladce i při nulovém předstihu! Ten by moc vhodný nebyl, zejména při jízdě na plyn :lol: . Chce to vždycky aspoň zkontrolovat, kolik tam člověk má.

Dále člověk opravdu nesmí zapomenout, že plyn je "jen" alternativní palivo.
Co se týče předstihu - asi by to chtělo úplně jinou charakteristiku regulátoru než na benzín aby to dobře jelo v nízkých i vysokých otáčkách.
Je to tak, nebo se mi to jenom zdá a existuje i vhodné nastavení sériového rozdělovače?
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků