Otackomer 06 a bezkontakny rozdelovac 07

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod MartasBrno » pát čer 03, 2011 20:54

To asi těžko, ten odpor na cívce patří k té cívce. Viděl bych jako přípustnou pouze záměnu Lada cívka bez odporu -> škoda cívka s odporem. K tomu by se měl natáhnout drát ze svorky 16 spínací skříňky. (připojuje palubní napětí za odpor, přímo na cívku během startování, pro silnější jiskru).

tak a teď doufám, že sem pochopil otázku.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » pát čer 03, 2011 21:47

Nejde o štart, ale o to aby otáčkomer ukazoval dobre, lebo bezkontakt má samarackú indučku.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod MartasBrno » pát čer 03, 2011 22:42

No, ten důvod proč s tou cívkou otáčkoměr nechce ukazovat bude právě v tom bezkontaktu. pokud to prostě dělá menší špice, že je otáčkoměr nechce brát, zkusil bych zvýšit citlivost otáčkoměru. Ale jak jsem psal jinde, otáčkoměr z klasiky umí sežrat špice od cca 20 - 50V nahoru, aby spolehlivě ukazoval.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » pát čer 03, 2011 22:44

Ja to ešte nemám v aute, ale chcel by som vedieť aké sú skúsenosti ľudí čo majú bezkontakt a 06 otáčkomer
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Dusan » sob čer 04, 2011 07:38

kludne to zatial možeš zapojit na klasicku cievku vtedy to bude ukazovať...
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Marek89 » sob čer 04, 2011 09:15

Zmeral som dnes cievky klasicku a bezkontaktnu. Vysledok:

klasicka - 6,7kOhm medzi strednym a krajnym, medzi krajnymi cca 4ohm
bezkontakt - 10kOhm medzi strednym a krajnym, medzi krajnymi cca 3ohm.

Čiže by otáčkomer mohol fungovať bez problémov. Či nie ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Dusan » sob čer 04, 2011 09:37

pozri namontuj to tam... a ak ti nebude ukazovať tak daj staru cievku naspäť... a bude to ukazovať ok ?
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Petr HC » sob čer 04, 2011 14:44

Dusan píše:pozri namontuj to tam... a ak ti nebude ukazovať tak daj staru cievku naspäť... a bude to ukazovať ok ?

To vůbec není o cívce - resp. vliv cívky je zanedbatelný. Je to jak píše Martas Brno. Spínací tranzistor bezkontaktu je chráněn zenerovými diodami nebo transily proti špičkám indukovaným do primáru, tudíž impuls pro otáčkoměr je nedostatečný. Řešit by to šlo jedině úpravou vstupního obvodu otáčkoměru. Pokud někde najdeš schema, můžeme se o tom bavit dále.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marek89 » sob čer 04, 2011 15:21

Schema je tu
Přílohy
123.jpg
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob čer 04, 2011 17:54

Nestahuj gatě dokud je brod daleko. Mě v sedmičce otáčkoměr fachčí i s bezkontaktem v pohodě. Otáčkoměr mám elektricky identický s 03/06. Nejdřív to nahoď a když to nebude chodit tak teprve potom vymýšlej.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » sob čer 04, 2011 18:15

Ok, ja len keby .......
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Petr HC » sob čer 04, 2011 19:31

Marek89 píše:Schema je tu

Zmenšil bych v kapacitním děliči hodnotu kondenzátoru 10n na 3n3 až 1 n. A místo odporu 2k7 bych dal 1k - to možná nejprve.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod popest » sob čer 04, 2011 23:48

Myslím, že tu Saša jednou psal, že otáčkoměr resp. zapojení uvnitř je spouštěný pomocí záporných 300V špiček, které vzniknou při rozpojení kontaktu.

Pokud tomu tak je, tak ale elektronický zapalování tyhle záporný špičky nemá...

Ale zase někdo píše, že mu to fachá.. tak teda nevím, asi to s těma -300V nebude pravda. Jinak velikost kladné špičky je stejná jako u klasického kontaktu. Teda alespoň měřeno na ele. zapalování favorit, tj. těch 300V
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Petr HC » ned čer 05, 2011 07:18

popest píše:Myslím, že tu Saša jednou psal, že otáčkoměr resp. zapojení uvnitř je spouštěný pomocí záporných 300V špiček, které vzniknou při rozpojení kontaktu.

Pokud tomu tak je, tak ale elektronický zapalování tyhle záporný špičky nemá...

Ale zase někdo píše, že mu to fachá.. tak teda nevím, asi to s těma -300V nebude pravda. Jinak velikost kladné špičky je stejná jako u klasického kontaktu. Teda alespoň měřeno na ele. zapalování favorit, tj. těch 300V

Monostabil nemůže být spouštěn zápornými špičkami - na vstupu je NPN tranzistor a ZD ve tvarovači impulzů propouští zápornou půlvlnu max. 0.7 V, kladnou do výše Uzd.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Dusan » ned čer 05, 2011 09:00

Už to tam daj... ja to mam namontovane s cievkou a zapalkom od Coryho a ukazuje to. Sice niesom si isty ze ta cievka je k tomu komutatoru ale ide to :D
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků