Stránka 4 z 6

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 15:32
od tarquin
Zdarec, potřebuju radu. Teoreticky chápu všechno, ale prakticky nejsem schopnej to v tom žigulíku zapojit. Zapojuju světla na střeše, tudíž to potřebuju vést z kabiny. Po různým proměřování, odpojování a zapojování sem přišel na to kde vede kablik do relé dálkovek ale to je tak všechno. Je možný že spínací napětí toho relé je 0,4V ?!?. V pojistkové skříňce mám ještě 2 volný sloty na reléčka, ale za boha sem nepřišel na to jak se ta pojistkovka rozdělává. I tak ale, pujde tam nějak i přes ten plošňák rozdvojit spínací napětí z původního relé i do druhýho a přes tu pojistkovou skříňku to zapojit ? Radíte tady vést silovej proud přímo z baterky, ale když to potřebuju vytáhnout z kabiny, de to někudy protáhnout, nebo ho vzít odjinud ? Podímnkou je, aby mi na světelnou houkačku svítilo všechno. Díkec

Obrázek
Obrázek

(ty spodní sem zapojil na tvrdo, na fotce ještě nejsou dodělaný, ty kabely mi tam samozřejmě netrčí a světla ani nejsou nakřivo)

(případně kdyby měl nějakej brňák chvilku čas, odměna ho nemine)

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 16:46
od Lada_BV
tarquin píše:V pojistkové skříňce mám ještě 2 volný sloty na reléčka, ale za boha sem nepřišel na to jak se ta pojistkovka rozdělává
je to "jednoduché" :lol:
Tak prvně u motoru pod pojistkovkou vytaháš konektory, pak to samé pod přihrádkou - nad nohama spolujezdce. Pak od spolujezdce vymontuješ z pojistkovky dvě matky, tuším na klíč "13" a pak by měla jít pojistkovka celá ven samozřejmě směrem do motorového prostoru. Samotné rozdělání pojistkovky je už pohoda. Po sdělání víčka pojistkovky vyděláš pojistky a relátka, pak jsou tam myslím dva šroubky (zhora) ty vymontuješ a pak se to celé rozpadne..... :lol: Tak nějak by to mělo být, za případné drobné nedostatky mého návodu se omluvám, je to už čas, co jsem to měl rozdělané......

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 18:22
od Křečík Barbuška
Pojistkovku nerozdělávej, může se ti to vymknout z ruky a pak budeš plakat. Chápuli dobře chceš aby to svítilo zároveň s dálkovýma? Vytáhni si signál z x-páčky u volantu, špagát si vystopuj a na vhodném místě proveď napojení, samozřejmě řádně zaizoluj. Relátko si šupni na podběh a máš klid. Druhá varianta je "půjčit" si signál přímo ze silového špagátu jdoucímu ke světlu. Přívod "silových" 12V pro ta nová světla bych si každopádně natáhl zvlášť přes pojistku.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 18:59
od tarquin
Lada_BV > Dik za radu, ale ted nerad bych aby se mi to vymklo z ruky jak píše Kolo Loko.

Kolo Loko> tak sem to chtel udělat (spínat relé silovým z původních), ale potřebuju to napájení vést z kabiny, abych měl kudma vest ten drát na střechu právě (tzn, nepřipadá v úvahu relé na podběhu, ani napájení přímo z baterky)

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 19:24
od Petr HC
Koko Loko píše: ...Relátko si šupni na podběh a máš klid. Druhá varianta je "půjčit" si signál přímo ze silového špagátu jdoucímu ke světlu. Přívod "silových" 12V pro ta nová světla bych si každopádně natáhl zvlášť přes pojistku.

por.Mazurek píše: ... tak je to správne , tak to má byť .

A na 2x55W min. průřez 2,5 mm2 . P HC.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 19:32
od Lada_BV
tarquin píše:ale potřebuju to napájení vést z kabiny, abych měl kudma vest ten drát na střechu právě (tzn, nepřipadá v úvahu relé na podběhu, ani napájení přímo z baterky)


Nechápu kama to chceš vést, ale předpokládám, že po sloupku kolem okna a to vnitřkem. Od baterky v klidu přece lze natáhnout dráty přes některou z ucpávek - průchodek na ostatní dráty... Určitě bych hlavní "šťávu" nebral odjinud než novým káblem z baterky přes relé a samozřejmě pojistku. Když to napojíš někde jinde, tak se Ti může také stát, že v tom nejčernějším případě Ti shoří celé auto, nebo se taky nestane vůbec nic. Jen tak pro zajímavost žárovka H3 - 12V 55W - 2 ks . j. celkem 110W t. j. cca. 9,2 A ------- to není málo !!!

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 20:24
od Maysner
do pojistkovky nesahej a nepredelavej ji. odjinud nez z motorovyho prostoru napajeni na svetla netahej. v kabine je vsechno uz za pojistkama. pak bys to mohl nahodou pri spusteni vsech spotrebicu na te pojistce pretezovat a strasne by ses divil ze ti furt praska.

je to vcelku jednoduchy. pridavny svetla budou doufam zvlast na vypinac. pokud ano vemes plus z ovladaciho dratu dalek(vede od pacek pod volantem do pojistkovky. z nej udelas odbocku na vypinac, z nej to natahnes na rele(muzes ho umistit zevnitr na motorovou pricku, nejlepe za prihradku v palubce). od baterky pres pridavnou pojistku si natahnes plus k relatku. pokud nechces do pricky udelat nejakou jinou diru musis to natahnout na stranu sofera, kde je pruchodka pro hydrokorektor svetel, v palubce natahnes k relatku, od relatka pak povedes drat na strechu na rampu. zem ke svetlum si natahni taky z kabiny, pod nejakej sroub na kastli

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 20:41
od Milda
Tohle sem řešil nedávno. Jen s tím rozdílem, že ty máš jedny světla dole a druhý nahoře, já je mám všechny na nárazníku. Saša mi udělal pěkný schéma, mrkni na to. Už to mám zapojený a funguje to bez problémů. Hlavní dráty od baterky sem tahal drátem 4mm pak něco 2,5mm a zbytek 1,5mm. Pojistku mám 25A.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... start=1275

Jinak mě to svítí asi takhle:

http://milda2107.rajce.idnes.cz/923._DALKOVA_SVETLA/

PříspěvekNapsal: pon pro 22, 2008 21:25
od Pavel V.
Mezi světla přídavná se počítají i mlhovky v originále hmľouky, a já mám ve skříni Voriginál sdělano v cccp a rád bych je na Žížu naklonoval může mi nějaký elektrický mužik na fóru se vynacházející namalovat nějaké schema pro elektrického nevědu popsat co a hlavně kde to koupím a já bych se popral... :P
Zvládne to žíža tedy jeho proudový vedení?
Děkuji fšem za pochopení a pomoc.
Sašo?? A nechtěl bys mi to namontovat ty jako votporník na slovo vezmutý?? :oops: :oops: :oops:

PříspěvekNapsal: úte pro 23, 2008 12:30
od Saša
Šém není problém . Napiš oč přesně jde . (jen ty mlhovky ?) Koukni se do vyhlášky , jak mají fungovat (s čím mají a s čím nemají svítit) z hlavy to nevím .

PříspěvekNapsal: úte pro 23, 2008 14:32
od Maysner
maji sviti s potkavacima. s prepnutim na dalky musi zhasnout. jak s parkovackama nevim. ale spis to delaj tak ze i pri prepnuti na parkovacky taky zhasnou

PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 16:33
od Luděk Musil
Přední mlhovky podle staré vyhlášky měly svítit s obrysovými a potkávacími světly, při dálkách měly zhasnout.
Elektrika: relé (ovládací obvod) si bralo kostru přes vlákno dálkového světla. L.

PříspěvekNapsal: úte led 13, 2009 18:36
od Miči
To bych neřešil, nestalo se mi, že by to někdo kontroloval, ani na technický nic...

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 18:58
od tarquin
Hoši, jak rozděláváte palubovku? Chcu se dostat k těm drátům od dálkovek abych mohl v kabině vyvést impuls pro relé (druhý dálkovky budou na střeše, tak to potřebuju spolu s kabelem od CB táhnout z kabiny)

PříspěvekNapsal: pon dub 06, 2009 20:01
od Křečík Barbuška
Na bocích štítu s budíky jsou dvě záslepky, pod nimi šroubky, povysuneš štít, zanoříš tlapku dovnitř a odpojíš náhon tachometru ... strašná práce, páchal jsem to minulý týden a zápěstí mě bolí ještě teď :mrgreen: .