Stránka 1 z 1

Vynechavajuce svetla

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2008 12:06
od jaro
zdravim Vas,
chcel by som sa spytat na problemy s elektrikou na vozidle VAZ 2106/1600, rv 79, ktore mi zacali v nedavnej dobe. Vymenil som stretavacie svetla za halogenove s vykonom 60/55W. Sucasne som vymenil regulator napatie za nejaky rusky elektronicky. Po nejakom case zacalo kolisat napatie v sieti, prejavujuce sa meniacou sa intenzitou osvetlenia pristroja. Tento problem prestal po pouziti klasickeho regulatora RR380. dalsim problemom bolo vynechavanie svetiel a vsetkych ostatnych okruhov, stieracov, kurenia .... Ide o nahodny jav, nezistil som cim je ovplyvneny, obcas sa to vyskytne po chvilke statia, obcas po dlhsom odstaveni. Zacalo sa to jednym vypadkom, postupne sa castejsie opakujucim. Svetla a vsetky spotrebice funguju pri vypnutom motore, ale po zapnuti prestanu svietit. Rozsvietia sa az po nejakom case pri spustenom motore. Obcas pomoze startovanie so zapnutymi svetlami.

Dalej by som sa chcel spytat na nejaku slusnu, citatelnu schemu elektriky na VAZ 2106, alebo 2103.
Vopred dakujem.
jaro

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2008 12:54
od Honza 21061
Pokud nastaly všechny tyto poruchy po dosazení nového regulátoru, tak bych jej vyměnil za jiný a bude po problémech. Současný regulátor je zcela určitě vadný- při dobrém regulátoru kolísání napětí při zvýšených otáčkách nemá být ani viditelné, ani změřitelné na svorkách baterie.
Dělaly se pro zapojení mimo alternátor tuším dva typy regulátorů. Označení nevím, ale jeden z nich má průhledné víčko a uvnitř 2 diody, z nichž červená se rozsvítí po zapnutí zapalování. Tento typ regulátoru je spolehlivý, s těmi ostatními jsou více, či méně problémy... Řešil bych to buď velmi pečlivým seřízením vibračního regulátoru a následnými pravidelnými kontrolami jeho vlastností, které jsou dobré, pokud je o regulátor pečováno, nebo výměnou za výše popsaný typ polovodičového. (údaje a čísla dodám, až se podívám pod kapotu)

Výpadek elektřiny s tímto pravděpodobně nebude souviset, jak už je nejen u Žigula obvyklé, jedna závada následuje druhou, aniž by s ní jakkoliv souvisela. Pokud tedy nevyvádí nějakou neplechu například zkratování nabíjecího okruhu a potažmo baterie (což nepředpokládám, protože by se zastavil motor) tak bude pravděpodobně chyba v hlavních vodičích, které přivádějí proud od baterie ke spínací skříňce a pojistkám, případně bude vadný samotný oříšek s kontakty ve spínací skříňce (pokud při Tebou popsaném výpadku elektřiny bude funkční klakson a vnitřní osvětlení, je to jasné). Prověř také stav a čistotu spojů ve svorkovnici na pravém podběhu pod relátky. Vedou do ní a z ní 2 silnější dráty, růžový a tmavě šedý.

Schéma elektroinstalace najdeš v knihovně na www.ladaklub.com

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2008 14:51
od jaro
Vdaka Honza,
skusim sa pozriet na spinaciu skrinku, pripadne, ak mam este nejaku starsiu vymenit ju. Pri vypadnutych svetlach svietia svetla vnutorneho osvetlenia, klakson som neskusal, no myslim, ze trubi, svietia smerovky, svetlo spiatocky.
regulator som dal naspat vibracny, tyristorovy malo nepriehladny kryt, neviem oznacenie. Bola na nom dioda, ktora bud blikala, alebo svietila nepretrzite, v zavislosti od napatia.

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2008 15:56
od Honza 21061
Není zač. Tak to byl jeden z těch "horších" regulátorů...
Pokud po krátké kontrolní prověrce kabeláže a jejího připojení ke spínačce nezjistíš nic neobvyklého, je to v těch kontaktech.
Ale nevyměňuj ji celou! Postačí ze zadní strany vyoperovat samotný oříšek s kontakty, podle původního zapojení zapojit nový (pozor, ty co se v současné době vyskytují jako originální díl, mají jinak uspořádané rozložení přípojek) a vrátit ho nazpět. Je zajištěn pružným kovovým o-kroužkem vsazeným do drážky, takže výměna je snadná, když člověk přijde na nejvhodnější hmat šroubovákem.

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2008 09:48
od Luděk Ondrůch
Ty světla napojils přímo místo starých nebo přes relé? Pokud jsou napřímo tak můžou být vypálené kontakty ve vypínači nebo v oříšku spínací skříňky.

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2008 09:59
od Hurikán
Pokud vím, tak 2106 měly relé světel instalované standartně. On by totiž zvýšený proud do čtyř vočí Lucas opravdu neustál. 2103 měly relé jen na dálku. Potkávačky šly na přímo, jako u 2101.

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2008 12:15
od jaro
Cestou z prace vcera som mal opat vypadok svetiel. po slabom klepnuti po spinacej skrinke sa svetla rozsvietili, tak som si uz bol isty miestom poruchy. Zo spinacej skrinky som vybral orech, cely rozobral, vycistil a vlozil spat. kontakty su na konci zivotnosti, bude sa musiet vymenit. Po tomto ukone svieti bez problemov.
Svetla na 2106 su spinane relatkami, dialkove, stretavacie...
Vdaka za rady.

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2008 16:48
od Pajas
Taky jsem měl problémy s osvětlením, přišel jsem na to, že byly způsobené zoxidovanými kontakty v pojistkové skříni. Takže jsem vzal starý kartáček na zuby, sprej Kontaktol, hadřík a za 10 minut bylo po problému.

Re: Vynechavajuce svetla

PříspěvekNapsal: sob říj 26, 2019 20:14
od Henry
Pridam svoj suvisiaci dotaz: cim konzervovat/mazat kontaktne/spinacie plochy pacok smeroviek a svetiel? Mazaci tuk? Silikonovy olej? Idealne tak, aby po celkovej oprave pacok na ne nebolo treba siahat dalsich x rokov. Diky!

Re: Vynechavajuce svetla

PříspěvekNapsal: sob říj 26, 2019 20:18
od Dusan
Nicim

Re: Vynechavajuce svetla

PříspěvekNapsal: sob říj 26, 2019 20:59
od Křečík Barbuška
Spravne, nic tam necpat. Jak to bude mastne tak to bude chytat prach a to je pak jeste horsi. Navic pri teplotach co v aute v lete sou ti to udela z plastu zvykacku ... . Packy jsou vetsinou konstruovane jako bezudrzbove a nesmrtelne. Teda u krabic tomu tak bylo :-) .

Tak jako jsou cistici spreje co se pak z 99,9% odpari, ale to bych daval spise v pripade poruchy nebo snaze vycistit predchozi nestastne mazani. Proste v pripadech kdy uz neni co ztratit.