elektronické zapalování ETZ 05 a ETZ 06

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod popest » pát úno 29, 2008 16:56

Jasně že dalo, pohledej na forum. Jestli postavís klasiku tranz. zapalování měl by jsi použít lepší cívku třeba z favorita. Je tu jedno úskalí. Spousty lidí tvrdí, že to není pravda já mám tedy opačný názor. Vycházím z práce, která byla o ele. zapalování publikována na škoda stránkach. Tranz. zap. odlehčíš proudově kontaktům. Ty tím pádem ztratí samočistící schopnost a po nějaké době vznikne přechodový odpor, který vlastnosti zhorší.

Ale podle mě, to za to stojí. Taky do toho jednou půjdu. Přeci jen hlavně v nižších otáčkách se zlepší kvalita zapalování. Motor má pak kultivovanější běh.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Little Red Riding Hood » sob bře 01, 2008 11:59

hornak.active.sound píše:Vyzkousel sem nekolik elektronickych zapalovani ve spojeni s kladifkem,no s timhle ma [podle mne] motor hlavne klidnejsi,prijemnejsi a rek bych ze i uspornejsi chod.nestalo se mi ze bych na prvni pokus nenastartoval.V zime byl ranni start krasna vjec. Dalsi vyhoda je,ze pri zapnuti klicku,bez bjehu motoru se zapalovani za par sekund samo vypne a nevybiji se baterka.Kazda soucastka v nem je lehce nahraditelna,az na cifku ktera jak sem psal ma uplne jine vinuti a myslim ze nema dve ale dokonce tri,jedno sem uz cele rozpitval a civka je fakt uplne jina.
a z čeho že to teda prosimtě je??... máš i nějaký pocit o nárustu koní??..dává to silnější jiskru?::
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod EMI » pon bře 03, 2008 16:36

tendle typ zapalování i s tim vývodem na otáčkomer sme měli v 2107. Šlapalo to výborně ale časem to odešlo, na těch tranzistorech byla přecijenom velká výkonová ztráta. Asi hlavní funkce je odlehčit kladívku v rozdělovači. Nějaký rapidní nárůst výkonu to ale nemá (teda to naše aspoň nemělo :D )

K rozdílnosti cívky bude asi nejspíš parametrem úbytek napětí na přechdech tranzistorů. Byly tam i různý pokusy připojit na to škodovkovou cívku s předřadným odporem ale teda natvrdo bez předřadníku a pak odcházel otáčkoměr, zajímavý :twisted: asi zesilovač nesnes cívku s jiným vnitřním odporem :roll:

mam tu i jedno z velice primitivních schémat......
Přílohy
Bez názvu.jpg
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Dusan » pon bře 03, 2008 18:17

Dajte si bezkontakt... + elektriku.... s kladivkom nema cenu to riesit...
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Saša » pon bře 03, 2008 18:33

K tomu schématu:
Jestli na pozici T2 byl tranzistor BC337 ! tak se pouze divím že to vyrobilo byť jednu "jiskru" (BC 337 , Uce 50 V ,Ic 0,8A a strátový výkon 0,7W). Proud cívky ani následný napěťový impuls při rozpojení (cca 300 V) ten tranzistor NEMŮŽE přežít.
Došlo asi k tiskové chybě.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod EMI » pon bře 03, 2008 19:25

Saša, jo to je pravda, já sem totiž osazení dosud neřešil a schéma sem namáz narychlo v ProfiCADu a on má standartně asi nastaveny tyto popisky tranzistorů a já je zapoměl smazat, omlouvám se :oops: :oops: :oops: :oops:

mě šlo spíše o princip :D
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon bře 03, 2008 19:26

Asi byl myšlen KD337, ale ani ten myslím nemá ty nejvhodnější parametry.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » úte bře 04, 2008 19:21

Daajme tomu ze to je motivačna schema :) je na nej par chyb a to dost podstatnych :)
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Trevor » úte bře 04, 2008 20:27

presne tak treba tam hodit bezkontakt a potom sa uz da bavit o pokroku :D
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod hornak.active.sound » pon bře 31, 2008 17:30

Takze elektronicke zapalovani ETZ 05 je na prodej,kdo si prijede muze si za baksis odvezt co se mu bude jeste hodit. Za to zapalovani bych videl tak 3-4stofky.Seznam co tu jeste je,je mozny najit na prodejnim inzerate
hornak.active.sound
 

Příspěvekod MartasBrno » pát pro 17, 2010 16:32

Poslechněte, nechci kazit radost, al eelektronické zápalko které pouze odlehčuje kontakt bych už nestavěl - pro srandu jsem jich pár udělal a je to zbytečnost.

To zápalko zmíněné na začátku tématu má smysl proto, protože právě obsahuje onu proudovou regulační smyčku, která umí prodloužit jiskru. Kdo neví, co to je regulační smyčka, ať si to někde nastuduje. Je to řádově dokonalejší technologie, než pouhé odlehčení kontaktů. Přečtěte si i skeny z prvního příspěvku na škodováckým webu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Miuvek » ned pro 26, 2010 10:40

Připojuji se k názoru, že dávat elektronické zapalko ke stávajícímu rozdělovači je nesmysl. Zůstávají problémy s nepřesnosti zážehu vlivem mechanických vůlí a ani odlehčení kontaktů se nekoná. Kontakt ztratí samočisticí schopnost, jak už tady bylo řečeno. Na mém vlastním VAZu byl od dřívejška nějaký bastl se třemi trandy a vyrobil mi na kladívku takovou pecku, že se auto zastavilo ze jízdy, jako by někdo vyškubl vn kabel z cívky. Bastl letěl z auta.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Miuvek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon kvě 26, 2008 12:42
Bydliště: Konická vrchovina

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned pro 26, 2010 11:49

Zas až takový nesmysl to není, osobně jsem jedno sofistikovanější zapojení dlouhodobě užíval bez jediné závady. Žádná pecka na kontaktech se nekonala neb proud kontaktem byl zajištěn rozumnou zátěží.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron