Stránka 5 z 6

PříspěvekNapsal: ned dub 24, 2011 17:45
od Petr HC
MartasBrno píše:Startér jde vyměnit tak jak je, žádný olej, žádné těsnění, jen se k němu dostat rukama.
Závadu svádím na spečené kontakty v tom relé - elektromagnetu, co je na startéru.

Tipoval bych zarezlé jádro cívky zasouvající pastorek nebo prasklou (ev.slabou) pružinu, která pastorek vrací do výchozí polohy

PříspěvekNapsal: ned dub 24, 2011 19:31
od Rankl
díky za rady, nebylo to nějak náročné, šrouby šly povolit snadno. Jen to vyndat, jak ježek v kleci- navíc tam mam lambdasondu či co, takže jsem musel startér vyndavat směrem dopředu- tozn. rozpojit chlazení a vytahnout alternátor. když jsem vítězoslavně utahl šrouby, chtěl jsem zapojit ten slabší kablík a ejhle, nemohl jsem nahmatat ten jazyček, na který se kontakt nasunuje- ve sterterech jsou nějaké rozdíly, takže ani po nácviku na tom pokaženém sem se nemohl trefit. tákže šel zas ven. startuje velmi svižne, nezlobí jak ten minulý- ten má dostmožná špatnou tu pružinu, neco v něm křístá a v ose je navíc vůle. podle časových možností ho otevřu a uvidíme co se mu přihodilo.
teď mám jen obavu, zda jsem nepoškodil alternátor, nějak se mi nepozdává ručka nabíjení a kontrolka. pokusím to proměřit. zapojit špatně to nelze, leda bych to skratoval, netuším jak, kostru jsem měl odpojenou.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 12, 2011 07:01
od Rankl
jenom taková hloupost?
jsou v našich podmínkách časté bulharské startery? podařilo se mi jeden vytahnout na vrakovišti. rozměrově stejny, v detailech se liší? máte stím někdo zkušenosti? nechám si ho jako rezervu, je funkční.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 12, 2011 08:49
od MartasBrno
Elektriku dělal VAZ ze subdodávek, stejně jako ostatní výrobci, klidně může být bulharskej.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 12, 2011 19:33
od Rankl
ahá, takže v rámci RVHP to brali všudemožně? sem si jenom řikal, jestli si to někdo nepřivezl z dovolené od Černého moře. Loni jsme tam Ladou zajeli, no jezdí jich tam mnoho. a vraky třeba v dobruži různě po vsích. Říkali jsme tomu záchytné body-mista kde se nachá něco vymontovat.

Re: starter

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2016 10:51
od FOMA
Mám dotaz, měnili jste někdo pouzdra na starteru 2101 - 07 a pokud ano, tak kde jste je kupovali? Ačkoliv je to divné, tak nemůžu nikde sehnat pouzdra do spouštěče která by pasovala. Vždy jsou malá, pouzdro se sice podaří nalisovat či naklepnout do víka(byť větší silou než bývá či by mělo být obvyklé), ale pak tam prostě nelze bez násilí vložit rotor (kotvu spouštěče) násilím to sice jde(opět větším než by bylo vhodné), ale pak je tam kotva "zadřená" a nelze s ní pootočit. Pouzdra jsem pořídil i v M-Caru v Otrokovicích a také u jiného dodavatele a výsledek vždy stejný. Stáčet je na soustruhu či je stružit výstružníkem opravdu nepovažuji za vhodné řešení. Takže poraďte kde koupit pouzdra do spouštěče VAZ?

Re: starter

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2016 19:10
od Vašátor
Je to zcela normální. Pouzdra jsou uložena s přesahem, po nalisování se "smrsknou" a vnitřní průměr je potřeba projet výstružníkem.

Re: starter

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2016 20:31
od Křečík Barbuška
O tom vystruzovani se myslim zminuje i dilenska prirucka. Ano, na kolene to delat smirglem nebude ono, ale ja bych to tak nemaje vybaveni s pocitem, ze to bude na clovecinec udelal :-) .

Re: starter

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2016 19:08
od FOMA
No výstružník si na to abych JmJ složil starter pořizovat určitě nebudu. Většinou ty pouzdra bývaly dobré, jsou ze solidního materiálu a v břemenovém víku je pouzdro jednou tak delší než mívaly třeba Škodovky. Tudíž pouzdra ve spouštěčích VAZ tak netrpěly a vykazovaly podstatně vyšší životnost(vesměs celoživotní) než např. u zmíněných Škodovek. Každopádně děkuji za objasnění, tu kapitolu o stružení jsem nejspíš přehlídnul :roll:

Re: starter

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2018 16:29
od kartar
Ahoj,
poslední dobou mě trápí startér a občas nechce točit. Po otočení klíčku startér cvakne, kontrolky zhasnou, ale startér se ani nehne. Na druhý popř. třetí pokus startér normálně točí, takže slabou baterii bych vyloučil. Závada se objevuje při studeném i teplém motoru a každé startování je tak 50 na 50. Po výměně startéru za jiný (použitý a neověřený) bohužel žádná změna nenastala. Samozřejmě nemůžu vyloučit stejnou závadu u obou startérů, ale byla by to asi velká náhoda. Celkově mi to přijde jako příliš velký odpor startéru nebo zkrat na kostru. U studeného kontaktu bych očekával, že startér bude mít snahu točit a u špatného silového kontaktu neočekávám proudový odběr spouštěcí cívky, který zhasne kontrolky.

Startér plánuji ověřit na stole, ale pro jistotu bych se rád zeptal, jestli se už někdo s touto závadou nesetkal, popř. rada na co se zaměřit?

Děkuji za každou radu

Re: starter

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2018 17:01
od Vašátor
Jasný případ špatné autobaterie (dobijeni). Pokud by byla totiž závada ve starteru, kontrolky by nepohasly.

Re: starter

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2018 19:29
od Jimmi
To spíš vypadá, že startér je elektricky správně sepnut, ale mechanicky se neotočí. Možná vadné ozubení nebo tak. Proto pohasnou ty kontrolky, protože zablokovaný elektromotor má enormní odběr.
Ale mohou to být i špatné kontakty na baterii a ani špatnou baterii, jak píše kolega výše, bych nevyloučil.

Re: starter

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2018 21:29
od kartar
Dík za rychlou odezvu
Syndrom staré baterie znám sice trochu jinak, ale že baterie nemá dost šťávy startér v určité poloze roztočit by asi dávalo smysl. Zkusím vyštrachat startovací kabely a dám vědět.

Re: starter

PříspěvekNapsal: čtv črc 19, 2018 05:20
od Luděk Musil
Tuhle závadu znám :idea: . Na veteránovi mi to dělá často, jsou to volné/neutažené svorky na baterii.
A v tom druhém případě (pouze cvakne a fertig) bych se podíval na oříšek spínací skříňky - opálené kontakty.
L.

Re: starter

PříspěvekNapsal: čtv črc 19, 2018 15:47
od Mikeš
kartar píše:Ahoj,
Po otočení klíčku startér cvakne, kontrolky zhasnou, ale startér se ani nehne. Na druhý popř. třetí pokus startér normálně točí, takže slabou baterii bych vyloučil. Závada se objevuje při studeném i teplém motoru a každé startování je tak 50 na 50.

Přesně tuhle závadu mi dělaly špatné kontakty v silovém stykači startéru- ten je umístěn uvnitř vysouvací cívky pastorku.
Stačilo uvnitř opilovat/očistit hlavy kontaktových šroubů a otočit vlastní silový kontakt(je zajištěn na jádru cívky malou ségrovkou).
Od té doby je po problému.