Stránka 4 z 6

Někdy nezapadne do věnce

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2010 10:10
od Cenek
Ahoj! Prosím o radu.
V zimě (-15°C) se mi při mohutném startování odporoučel startér (spálené 2 cívky statového vinutí). Byl celkem problém sehnat samotné vinutí (ani na Koněvce už nemají). Nakonec jsem sehnal autoelektrikáře, který je měl a provedl i opravu. Startér jsem nainstaloval, startuje krásně ale...
Přibližně 1x z pěti pokusů startér nezaskočí do věnce, ale pastorek je již roztočen, takže se to projevuje řevem zubů. Nevím, kde je přesně příčina. Před opravou to nikdy nedělal...
Má se pastorek roztočit až v okamžiku, kdy zapadne do věnce, nebo se roztáčí již "cestou" do věnce? Poraďte prosím kde je chyba. Mám podezření na nesprávné sesazení startétu při kompletaci nebo na unavenou pružinu pastorku, ale jen odhaduji...
Díky!

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2010 11:06
od Vašátor
Startér se má roztočit až po zasunutí zubů do věnce. S největší pravděpodobností bude špatně nasazena páka na přesuvnou objímku (nebo vytavený plastový kroužek objímky). Rozebrat a skontrolovat.

PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 16:45
od dvk
Mám dotaz na elektrikáře. Jak je zapojena spínací cívka startéru na 1.7i ?

Ve všech starších schématech je jeden pól ukostřen a druhý vyveden na klíček, nicméně o víkendu jsem startér rozebíral a při opětovné montáži zjistil, že to tak není, resp. že ze spínaného silového kontaktu na cívce do do ní ještě vede odbočka (je vidět zvenku na bakelitovém tělese cívky). Má cívka dvě vinutí ? Není totiž jedno, jak se při montáži cívka otočí a na který vývod spínače se připojí kontakt do motoru.

Nic se naštěstí nestalo, akorát jsem si vyndávání startéru řádně procvičil : ) Při té příležitosti jsem si změřil klidový odběr auta - cca 5mA.

PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 16:53
od Saša
Neříkám že to takhle je u 1.7mičkového startéru (nevím to) , ale někdy se používají dvě vinutí . Jedno přitahovací a druhé přídržné . Je to pro úsporu proudu a zmenší se ohřev cívky . Po přitažení totiž není potřeba pro udržení takový proud .

PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 17:14
od dvk
Tak to bude ono, dává to smysl, děkuji.

PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 10:16
od Cooper
dvk píše:Nic se naštěstí nestalo, akorát jsem si vyndávání startéru řádně procvičil : )


Ještě chvíli a na srazu udělá soutěž kdo rychleji vytáhne startér z auta :-D

PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 12:50
od Luděk Musil
Cooper píše:kdo rychleji vytáhne startér z auta
Tak to si jeden schovám do kufru ... a budu nejrychlejší :P . L.

PříspěvekNapsal: ned bře 20, 2011 17:30
od Cenek
Startér je již jedna z mála věcí, kterou jsem ještě neměl tu čest vidět rozebranou. Naposledy jsem ho nechal spravit, ale výsledek nebyl optimální. Tentokrát se do toho pustím sám. Objednal jsem si vidličku a brzdičku startéru:
vidlička
brzdička
Když mi díly přišly, zaskočilo mě, že jsou oba plastové. Čekal jsem třeba litinovou vidličku a bzdičku z nějaké měkčí slitiny.
Mají být ty díly opravdu z plastu?

PříspěvekNapsal: ned bře 20, 2011 19:41
od Vašátor
Ano, dnes se tyto díly prodávají už jen plastové. Kovové díly měly pouze staré startéry, někdy nevím kdy :) se přešlo na montáž těchto dílů z plastu ;-)

PříspěvekNapsal: ned bře 20, 2011 20:42
od Luky
V roce 1988 byli ještě kovové. :)

PříspěvekNapsal: ned bře 20, 2011 20:43
od Marťas
Luky, Já myslim, že zrovna tu vidličku jsi měl plastovou :D

PříspěvekNapsal: ned bře 20, 2011 20:54
od Luky
Marťas, Ne-e

PříspěvekNapsal: ned bře 20, 2011 20:55
od Marťas
Se běž podívat

PříspěvekNapsal: ned dub 24, 2011 13:22
od Rankl
tuatam se mi stane taková věc:
nastartuji a startér chvilku jde s motorem (pár vteřin). stává se to jednou za čas. nyní mě čeká cesta do Polska (v pěti lidech, z toho tři dámy), snažím se tuto závadu odstranit.
zkoušel jsem kontakty- vše vede a dobře drží. šel jsem po spinací střínce. napadlo mi, že je problem tam. odpojil jsem rozdělovač a zkoušel. je to tak jednou za osm startů. prostě se kousne a točí, po různě dlouho dobu. jednou nepřestal ani když jsem vytahl klíč, to sem měl už obavu z nejakého skratu.
starter mám rezervní- odskoušel jsem ho podle popisu v této rubrice, zdá se být dobrý.
teď dotaz: je pod starterem těsnění? musim vypoštět olej? nemám poruce literaturu, poraďte prosim. hned bych ho vymenil a ten vadný (pokud je to starterem) dal dohromady.

PříspěvekNapsal: ned dub 24, 2011 15:31
od MartasBrno
Startér jde vyměnit tak jak je, žádný olej, žádné těsnění, jen se k němu dostat rukama.

Závadu svádím na spečené kontakty v tom relé - elektromagnetu, co je na startéru.