starter

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Petr HC » ned dub 24, 2011 17:45

MartasBrno píše:Startér jde vyměnit tak jak je, žádný olej, žádné těsnění, jen se k němu dostat rukama.
Závadu svádím na spečené kontakty v tom relé - elektromagnetu, co je na startéru.

Tipoval bych zarezlé jádro cívky zasouvající pastorek nebo prasklou (ev.slabou) pružinu, která pastorek vrací do výchozí polohy
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Rankl » ned dub 24, 2011 19:31

díky za rady, nebylo to nějak náročné, šrouby šly povolit snadno. Jen to vyndat, jak ježek v kleci- navíc tam mam lambdasondu či co, takže jsem musel startér vyndavat směrem dopředu- tozn. rozpojit chlazení a vytahnout alternátor. když jsem vítězoslavně utahl šrouby, chtěl jsem zapojit ten slabší kablík a ejhle, nemohl jsem nahmatat ten jazyček, na který se kontakt nasunuje- ve sterterech jsou nějaké rozdíly, takže ani po nácviku na tom pokaženém sem se nemohl trefit. tákže šel zas ven. startuje velmi svižne, nezlobí jak ten minulý- ten má dostmožná špatnou tu pružinu, neco v něm křístá a v ose je navíc vůle. podle časových možností ho otevřu a uvidíme co se mu přihodilo.
teď mám jen obavu, zda jsem nepoškodil alternátor, nějak se mi nepozdává ručka nabíjení a kontrolka. pokusím to proměřit. zapojit špatně to nelze, leda bych to skratoval, netuším jak, kostru jsem měl odpojenou.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvekod Rankl » čtv kvě 12, 2011 07:01

jenom taková hloupost?
jsou v našich podmínkách časté bulharské startery? podařilo se mi jeden vytahnout na vrakovišti. rozměrově stejny, v detailech se liší? máte stím někdo zkušenosti? nechám si ho jako rezervu, je funkční.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvekod MartasBrno » čtv kvě 12, 2011 08:49

Elektriku dělal VAZ ze subdodávek, stejně jako ostatní výrobci, klidně může být bulharskej.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Rankl » čtv kvě 12, 2011 19:33

ahá, takže v rámci RVHP to brali všudemožně? sem si jenom řikal, jestli si to někdo nepřivezl z dovolené od Černého moře. Loni jsme tam Ladou zajeli, no jezdí jich tam mnoho. a vraky třeba v dobruži různě po vsích. Říkali jsme tomu záchytné body-mista kde se nachá něco vymontovat.
2107 a 21214
Rankl
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Re: starter

Příspěvekod FOMA » ned čer 26, 2016 10:51

Mám dotaz, měnili jste někdo pouzdra na starteru 2101 - 07 a pokud ano, tak kde jste je kupovali? Ačkoliv je to divné, tak nemůžu nikde sehnat pouzdra do spouštěče která by pasovala. Vždy jsou malá, pouzdro se sice podaří nalisovat či naklepnout do víka(byť větší silou než bývá či by mělo být obvyklé), ale pak tam prostě nelze bez násilí vložit rotor (kotvu spouštěče) násilím to sice jde(opět větším než by bylo vhodné), ale pak je tam kotva "zadřená" a nelze s ní pootočit. Pouzdra jsem pořídil i v M-Caru v Otrokovicích a také u jiného dodavatele a výsledek vždy stejný. Stáčet je na soustruhu či je stružit výstružníkem opravdu nepovažuji za vhodné řešení. Takže poraďte kde koupit pouzdra do spouštěče VAZ?
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: starter

Příspěvekod Vašátor » ned čer 26, 2016 19:10

Je to zcela normální. Pouzdra jsou uložena s přesahem, po nalisování se "smrsknou" a vnitřní průměr je potřeba projet výstružníkem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9292
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: starter

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned čer 26, 2016 20:31

O tom vystruzovani se myslim zminuje i dilenska prirucka. Ano, na kolene to delat smirglem nebude ono, ale ja bych to tak nemaje vybaveni s pocitem, ze to bude na clovecinec udelal :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: starter

Příspěvekod FOMA » pon čer 27, 2016 19:08

No výstružník si na to abych JmJ složil starter pořizovat určitě nebudu. Většinou ty pouzdra bývaly dobré, jsou ze solidního materiálu a v břemenovém víku je pouzdro jednou tak delší než mívaly třeba Škodovky. Tudíž pouzdra ve spouštěčích VAZ tak netrpěly a vykazovaly podstatně vyšší životnost(vesměs celoživotní) než např. u zmíněných Škodovek. Každopádně děkuji za objasnění, tu kapitolu o stružení jsem nejspíš přehlídnul :roll:
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: starter

Příspěvekod kartar » stř črc 18, 2018 16:29

Ahoj,
poslední dobou mě trápí startér a občas nechce točit. Po otočení klíčku startér cvakne, kontrolky zhasnou, ale startér se ani nehne. Na druhý popř. třetí pokus startér normálně točí, takže slabou baterii bych vyloučil. Závada se objevuje při studeném i teplém motoru a každé startování je tak 50 na 50. Po výměně startéru za jiný (použitý a neověřený) bohužel žádná změna nenastala. Samozřejmě nemůžu vyloučit stejnou závadu u obou startérů, ale byla by to asi velká náhoda. Celkově mi to přijde jako příliš velký odpor startéru nebo zkrat na kostru. U studeného kontaktu bych očekával, že startér bude mít snahu točit a u špatného silového kontaktu neočekávám proudový odběr spouštěcí cívky, který zhasne kontrolky.

Startér plánuji ověřit na stole, ale pro jistotu bych se rád zeptal, jestli se už někdo s touto závadou nesetkal, popř. rada na co se zaměřit?

Děkuji za každou radu
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
kartar
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: starter

Příspěvekod Vašátor » stř črc 18, 2018 17:01

Jasný případ špatné autobaterie (dobijeni). Pokud by byla totiž závada ve starteru, kontrolky by nepohasly.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9292
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: starter

Příspěvekod Jimmi » stř črc 18, 2018 19:29

To spíš vypadá, že startér je elektricky správně sepnut, ale mechanicky se neotočí. Možná vadné ozubení nebo tak. Proto pohasnou ty kontrolky, protože zablokovaný elektromotor má enormní odběr.
Ale mohou to být i špatné kontakty na baterii a ani špatnou baterii, jak píše kolega výše, bych nevyloučil.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: starter

Příspěvekod kartar » stř črc 18, 2018 21:29

Dík za rychlou odezvu
Syndrom staré baterie znám sice trochu jinak, ale že baterie nemá dost šťávy startér v určité poloze roztočit by asi dávalo smysl. Zkusím vyštrachat startovací kabely a dám vědět.
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
kartar
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: starter

Příspěvekod Luděk Musil » čtv črc 19, 2018 05:20

Tuhle závadu znám :idea: . Na veteránovi mi to dělá často, jsou to volné/neutažené svorky na baterii.
A v tom druhém případě (pouze cvakne a fertig) bych se podíval na oříšek spínací skříňky - opálené kontakty.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10467
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: starter

Příspěvekod Mikeš » čtv črc 19, 2018 15:47

kartar píše:Ahoj,
Po otočení klíčku startér cvakne, kontrolky zhasnou, ale startér se ani nehne. Na druhý popř. třetí pokus startér normálně točí, takže slabou baterii bych vyloučil. Závada se objevuje při studeném i teplém motoru a každé startování je tak 50 na 50.

Přesně tuhle závadu mi dělaly špatné kontakty v silovém stykači startéru- ten je umístěn uvnitř vysouvací cívky pastorku.
Stačilo uvnitř opilovat/očistit hlavy kontaktových šroubů a otočit vlastní silový kontakt(je zajištěn na jádru cívky malou ségrovkou).
Od té doby je po problému.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků