Stránka 3 z 3

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 15:12
od Hurikán
Vašátor píše:Hehe, to je zajímavý. U mých dvou 2101, když nesvítil boční blinkr, kontrolka pracovala tak nějak divně (dělala si co chtěla). Když nefungoval přední či zadní blinkr, neblikala vůbec.


Má 02 s originální elektroinstalací (bez úprav) a původním nulajedničkovým přerušovačem na výpadek bočního blinkru nereaguje vůbec. Při výpadku jedné 21W žárovky se frekvence blikání asi třikrát zvýší (bliká rychleji), přičemž kontrolka se rozsvítí jen na začátku při prvním bliknutí. Pak už nesvítí. Možná se nestihne nažhavit vlákno - nevím takhle podrobně jsem to zatím nezkoumal. Při připojení vozíku se frekvence sníží asi o třetinu (bliká pomaleji).

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 15:15
od Hurikán
U 05 s původním, plastovým, elektronickým přerušovačem se zabudovaným relé je svit kontrolky blinkrů nezávislý na zapnuté funkci: L/P/varovné. I po připojení vozíku se frekvence blikání nijak výrazně nemění.

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 16:11
od Pajas
Luděk Musil píše:To Pajas: bliká Ti to rovnoměrně a stejnou kvalitou osvitu na všech lampách? A cvaká v přerušovači? Pokud ano - tak bych rozdílný svit kontrolky neřešil L.

To Luděk Musil: Nejedná se mi o svit kontrolky, ale o venkovní žárovky, když při běžném odbočování blikám pouze na jednu stranu tak venkovní žárovky svítí s menší intenzitou, než když blikám na obě strany, což je divné a (určitě budete souhlasit) pro provoz docela nepraktické. Kdyby to bylo obráceně tak by to bylo logické a neřeším to, ale takhle...
Rozdíl ve svitu žárovek je docela zásadní, odhaduju že při blikání pouze na jednu stranu žárovka nesvítí jako by měla 21W ale odhadem tak 15W :shock:

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 16:45
od Honza 21061
Tak si zkontroluj uzemnění, nebo ještě lépe kontakty přepínače a stav konektorů přívodních vodičů.

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 20:08
od Pajas
To Honza: co se týká blinkrů tak nejsem moc v obraze (v Ladě znám jenom to co jsem někdy opravoval - takže skoro všechno mimo elektriky :lol: ) takže kde najdu hen ten onen bazmek co zařizuje blikání? Vim že někde na levý straně u palubky tam odkud vychází cvakání, ale kde přesně...

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 20:11
od Vašátor
To Pajas: přerušovač blinkrů se nachází hned za panelem budíků. Ten snad víš, jak se oddělá :-). U kulatý řady by to měl být takový hliníkový váleček. Důležité je jeho ukostření - přes šroubek, kterým je to přidělaný ke karoserii - očistit. Kdybys doma našel náhradní, zkusil bych ho vyměnit.

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 20:55
od Pajas
To Vašátor: jo to vim jak se oddělává, jednou jsem měnil kontrolky :) No myslim že se na to kouknu až časem, teď "hořej" jiný věci, na tohle se mrknu až nebudu mít co dělat, což jen tak asi nebude... Ale dík za radu.
Teď jsem si vzpomněl, že před léty to při zapnutí blinkru vydávalo cca 3 sekundy takový zvuky jako kdyby po nás někdo střílel z kulometu, jako když se přerušovač snaží sepnout ale nejde mu to. Když jsem se jako malý zvídavý chlapec (a budoucí Ladysta :P ) ptal otce (elektrikáře) co to je za zvuk, tak říkal že špatné uzemnění, takže to možná bude ono. Ale tenhle zvuk asi před 2ma lety najednou zničehonic zmizel, teď jsem si vlastně uvědomil že mi chybí, ten zvuk k auto prostě patřil a teď tam není :cry:

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 21:00
od Vašátor
Ten zvuk mohlo být špatné ukostření, ale také opálené kontakty přerušovače (vnitřní bimetalové spínací kontakty).

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 21:06
od Pajas
Jasně, ukostření = uzemnění takže to by mohlo být ono, na tom se shodneme. Opálené kontakty se mi moc nezdají, proč by to samo najednou zničehonic přestalo...? Že by opět potvrzení teorie že Lada je samoopravovací auto? :P

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 21:15
od Honza 21061
Kulometové svakání- důsledek nízkého napětí a možná právě špatné ukostření. (ale nemusí to být pravidlo, že je to zrovna kostra)
Podobný zvuk mi pokaždé vydává cyklovač stíračů, vždy, když mám při zapnutém intervalovém stírání zapnutý startér, (třeba v důsledku zdechnutí motoru)- tj. značný pokles napětí v síti...
Jsou i situace, kdy při běžné jízdě po nějaké době ten cyklovač cvakne jen tak zničehonic vícekrát, ale vše běží normálně a potom zase je na delší dobu pokoj. Nebo to třeba udělá několikrát za sebou, nebo třeba nikdy, záleží asi na momentální náladě vrtošivé žigulácké elektroinstalace (a mechaniky). Jak říkám, elektřina není zrovna jeho silnou sibiřskou stránkou. :roll:

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 21:27
od Maysner
21044 pri vypadku zarovky zacne blikat strasne rychle. a to i kontrolka na budikoch. pri pripojeni voziku je frekvence stejna jako bez nej

Re: Přerušovač blinkrů, dá se opravit?

PříspěvekNapsal: stř říj 25, 2017 18:32
od koprfilmtatra
Poslední dobou jsem si všiml, že po spuštění blinkrů(ať vlevo či v pravo) je prodleva 2-3s než blinkr poprvé blikne. Zkoušel jsem přehodit nový přerušovač a nepomohlo to. Blinkry jsou všechny v pořádku, vyčištěné kontakty, atd. Ještě mě napadlo jedině vyčistit kontakty páček blinkrů... Setkal se s tím už někdo? V čem by mohl být problém?

Re: Přerušovač blinkrů, dá se opravit?

PříspěvekNapsal: stř říj 25, 2017 21:47
od Viko
Mne toto robila 2101 a bol to zle nastavený regler a nízke dobíjacie napätie.

Re: Přerušovač blinkrů, dá se opravit?

PříspěvekNapsal: čtv říj 26, 2017 16:35
od koprfilmtatra
V podstatě si se trefil :) . Dnes jsem při popojíždění po třetím startu už nenastartoval. Baterie nová, kontrolka dobíjení nesvítí, dobíjení se kontrolovalo při výměne baterky před 14 dny. Po změření napětí na baterce 12v při běžícím motoru jsem začal hledat problém - a banální věc, málo napnutý řemen. Napnuto, baterie nabitá a blinkry fungují perfektně.

Re: Přerušovač blinkrů, dá se opravit?

PříspěvekNapsal: čtv říj 26, 2017 17:12
od Viko
Tiež som na to prišiel podobným systémom :D