Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: pát říj 12, 2007 20:04
od Pajas
no je to možné, neznám sice přesnou konstrukci přerušovače, ale blinkry na jednu stranu se používají více než výstražné blinkry, takže by teoreticky mohly mít více opálené kontakty, ale pokud se v přerušovači používají stejné kontakty pro blikání na jednu stranu i pro blikání na obě, pak to tedy opravdu nechápu... Zkus to, třeba je to u Tebe stejné, jen sis toho nevšiml :D

PříspěvekNapsal: pát říj 12, 2007 22:48
od Štěpán
Pajas píše:Nechtěl jsem kůli jediné otázce zakládat nové téma, tak to připíšu sem:
Všiml jsem si, že při běžném blikání pouze jedním blinkrem svítí žárovka blinkru o dost méně než při blikání oběma blinkry při výstražném blikání, je to normální nebo je někde závada? Zkuste to prosím někdo a dejte vědět jak se to chová u Vaší Laděnky, díky


Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu a zároveň je svit blinkru kratší než zhasnuti ( když to nesvítí ). Je to tam řešený tak, že jedno rele se používá na jednu i na druhou stranu, pouze se přepínaj strany. A při zapnutí kontaktu, se sepnou obědvě strany na společné relé.

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2007 14:48
od Pajas
Štěpán Getsko píše:Je to tam řešený tak, že jedno rele se používá na jednu i na druhou stranu, pouze se přepínaj strany.

Takže rozdíl ve svitu vlivem opálení kontaktů nepřipadá v úvahu. Žeby další nevysvětlitelná záhada v elektroinstalaci? :lol:

Štěpán Getsko píše:Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu a zároveň je svit blinkru kratší než zhasnuti ( když to nesvítí ).

Co se týká poměrů délky svitu a zhasnutí tak se na to příležitostně mrknu, i když si myslím, že každé auto to může mít nastavené trochu jinak a rozdíl nemusí vůbec nic znamenat, ani 2 stejná fungl nová auta nebudou blikat stejně, natož dvě 30 let staré Lady :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 12:04
od Luděk Musil
Štěpán Getsko píše:Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu


No ...... dovolil bych si nesouhlasit. Aspoň tedy u aut, se kterými jsem se seznámil, nebylo rozdílu v časové prodlevě jak při blikání vpravo/vlevo tak při "čtverkách".
To Pajas: bliká Ti to rovnoměrně a stejnou kvalitou osvitu na všech lampách? A cvaká v přerušovači? Pokud ano - tak bych rozdílný svit kontrolky neřešil L.

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 13:42
od Štěpán
Luděk Musil píše:
Štěpán Getsko píše:Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu


No ...... dovolil bych si nesouhlasit. Aspoň tedy u aut, se kterými jsem se seznámil, nebylo rozdílu v časové prodlevě jak při blikání vpravo/vlevo tak při "čtverkách".
To Pajas: bliká Ti to rovnoměrně a stejnou kvalitou osvitu na všech lampách? A cvaká v přerušovači? Pokud ano - tak bych rozdílný svit kontrolky neřešil L.


Já to Luďku mám ze zkušenosti po naimplantování části elektriky z 2106 ( ohledně varovek ) na otcovu 2103. A projevilo se to právě tak, že na to relé byla dvojnásobná zátěž a tím i dvakrát kratší bliknuti, zatímco pauza mezi svity žárovek zůstala stejná.

Nevím to jistě, ale není na 2104, 05 a 07 stejný velký černý relátko, jako na samaře? Pokuď ano, tak je určitě zapojeno jinak, než na 2106.

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 14:12
od Luděk Musil
No - právě.
Což mě ale přivádí na další myšlenku..... Ty jsi vimplantoval součásti z 06 do 03 a původní relé (stříbrný váleček) jsi nechal?
Já měl totiž (kdysi dávno) s jedním takovým válečkem problémy a to v momentě, kdy jsem zapřáhl vozík a tím přidal "do soustavy" dalších 21 W. Potom se "signál" resp. doba svícení (napravo/nalevo) doooost prodloužil. L.

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 14:21
od Štěpán
Luděk Musil píše:No - právě.
Což mě ale přivádí na další myšlenku..... Ty jsi vimplantoval součásti z 06 do 03 a původní relé (stříbrný váleček) jsi nechal?
Já měl totiž (kdysi dávno) s jedním takovým válečkem problémy a to v momentě, kdy jsem zapřáhl vozík a tím přidal "do soustavy" dalších 21 W. Potom se "signál" resp. doba svícení (napravo/nalevo) doooost prodloužil. L.


Přesně tak. Hodil jsem jenom pár drátu s konektorama z 2106 a jelikož relátko bylo na 2106 stejný jako na 2103, tak jsem to tam nechal.( Stejný aspoň teda ohledně vnějšího vzhledu :D )

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 22:25
od Vašátor
Na připojování přerušovače pozor. Nevím jaký přerušovač je na 2103, ale na přerušovač 2101 výstražné blinkry připojit nelze. Tedy lze, ale brzo odejde vlivem přetížení. Z toho plyne i doba svitu žárovek. Správně by mezi výstražnými a normálními blinkry rozdíl být neměl, protože prerušovač je na takový výkon stavěn. Respektive na většině VAZů s origo výstražnýma jsem si rozdílu nevšiml.

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 22:37
od Honza 21061
Sice už možná "objevuji Ameriku", ale přidám se... Zrovna na ty blinkry jsem se zaměřil a průběžně jejich činnost sleduji, protože to je jedna z věcí, na které jsem extra vysazený a musí vše svítit dobře a blikat souměrně.
Na svém autě jsem nezpozoroval, že by jedna strana blikala jinak než druhá, nebo že by varovky měly jinou frekvenci blikání, než když je sepnutá pouze jedna strana.
Rozdíl nepozoruji ani od chvíle, co jsem namontoval boční blinkry v zadních blatnících (po vzoru prvních dovezených kusů 2106). Provoz s vozíkem jsem ještě nezkoušel...

Abych pravdu řekl, mechanický přerušovač u Lady je pro mě záhadou a chová se jinak, než jiné přerušovače např. u Škodovky. Je mi třeba divné, proč po zapnutí klíčku přerušovač naprázdno 1x "vyťukne" a současně blikne kontrolka. Tuhle zvlášnost jsem viděl už u několika žigulů... Někdy se také stává, že při zapnutí blinkru vyblikne samotná kontrolka a poté začne vlastní blikání doprovázené cvakáním. Jestli se při tom krátkém tichém vybliknutí rozsvítí i blinkry venku, nevím. Jelikož jsem to krátké vybliknutí blinkrů před zahájením normální frekvence viděl u Fiata 125P, předpokládám, že se rozsvítí...
Dále, při zapnutí varovek, nefunguje zelená kontrolka, bliká velmi slabou intenzitou a je vidět jen ve tmě.
To by vysvětlovalo, že zřejmě zapojením varovek se připojí pouze jedna strana blikrů a druhá je spínána třeba přes zvláštní relé, popř. možná i přes samotný kontakt určený pro tuto zelenou kontrolku. (zapojení funkce varovek v Ladě neznám)
Tolik moje postřehy...

P.S. při zkušebním odpojením jedné z žárovek je frekvence blikání stejná, pouze přestane blikat kontrolka. (na boční nereaguje- správně dle předpisů)

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2007 22:46
od Vašátor
A všimni si, že když svítí kontrolka, nesvítí blinkr a obráceně :D. Teda alespoň u mého vazu 2101 s palubkou 2106 (a ostatníma vnitřnostma) to tak bylo.
Rovněž se připojím s Amerikou toho, že po zapnutí klíčku kontrolka blinkru lehce blikne a cvakne přerušovač. Ovšem pozoruji to pouze na 2106x ... 2101 toto nedělá. Blinkr neblikne.
A další ano - při poruše jakékoli žárovky (tím myslím i boční) blinkry blikají stejně, pouze kontrolka se rozsvěcuje málo nebo vůbec.

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 07:20
od Štěpán
Zajmavý, že na mý samaře ( která má origo a novější systém varovek ) když jsem měl v zadní pravý lampě špatnej kontakt, tak jsem se vždy dozvěděl, že mi neblika žárovka podle frekvence blikání, a že v takovým případě stačí do světla bouchnot rukou, a ono to pak do nejbližšího otřesu ( díry na silnici ) fungovalo :D

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 10:13
od Honza 21061
Vašátor píše:A všimni si, že když svítí kontrolka, nesvítí blinkr a obráceně :D. Teda alespoň u mého vazu 2101 s palubkou 2106 (a ostatníma vnitřnostma) to tak bylo.
Rovněž se připojím s Amerikou toho, že po zapnutí klíčku kontrolka blinkru lehce blikne a cvakne přerušovač. Ovšem pozoruji to pouze na 2106x ... 2101 toto nedělá. Blinkr neblikne.
A další ano - při poruše jakékoli žárovky (tím myslím i boční) blinkry blikají stejně, pouze kontrolka se rozsvěcuje málo nebo vůbec.

To bude asi opět známé "co kus to originál", protože mně se kontrolka rozsvěcí a zhasíná současně s blinkry a reaguje jen na nefunkční 21 W žárovku, boční 4W nezaznamená. :) (což je správné, takhle to je myšleno v předpisech, že na boční blinkry nemá reagovat varování o nefunkci)

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 10:21
od Vašátor
Hehe, to je zajímavý. U mých dvou 2101, když nesvítil boční blinkr, kontrolka pracovala tak nějak divně (dělala si co chtěla). Když nefungoval přední či zadní blinkr, neblikala vůbec.

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 12:26
od Laďuša
Na mej ladnej teda při zapnutí elektriky nic neproblikne...
Poruchu bočních blinkrů nezaznamená, ale jsou-li odmontovaný zadní světla, bliká to hoodně pofiderně...strašně pomalu a slaboučce....no nevim, při poruše by snad ostatní funkční blinkry měly blikat správně, zohlednit by to měla jenom kontrolka :?:

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2007 12:54
od Cory
Na mojej 05ke rovnako blikaju varovky aj prava strana, ale lava blika o cosi pomalsie.Ked nefunguje 21W ziarovka, kontrolka neblika, iba sa meni jej intenzita. Na nefunkcnost bocnych smeroviek nereaguje. Pri zapnuti zapalovania kontrolka preblikne a ozve sa tuknutie