Přerušovač blinkrů, dá se opravit?

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Pajas » pát říj 12, 2007 20:04

no je to možné, neznám sice přesnou konstrukci přerušovače, ale blinkry na jednu stranu se používají více než výstražné blinkry, takže by teoreticky mohly mít více opálené kontakty, ale pokud se v přerušovači používají stejné kontakty pro blikání na jednu stranu i pro blikání na obě, pak to tedy opravdu nechápu... Zkus to, třeba je to u Tebe stejné, jen sis toho nevšiml :D
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Pajas
 
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Štěpán » pát říj 12, 2007 22:48

Pajas píše:Nechtěl jsem kůli jediné otázce zakládat nové téma, tak to připíšu sem:
Všiml jsem si, že při běžném blikání pouze jedním blinkrem svítí žárovka blinkru o dost méně než při blikání oběma blinkry při výstražném blikání, je to normální nebo je někde závada? Zkuste to prosím někdo a dejte vědět jak se to chová u Vaší Laděnky, díky


Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu a zároveň je svit blinkru kratší než zhasnuti ( když to nesvítí ). Je to tam řešený tak, že jedno rele se používá na jednu i na druhou stranu, pouze se přepínaj strany. A při zapnutí kontaktu, se sepnou obědvě strany na společné relé.
Štěpán
 

Příspěvekod Pajas » sob říj 13, 2007 14:48

Štěpán Getsko píše:Je to tam řešený tak, že jedno rele se používá na jednu i na druhou stranu, pouze se přepínaj strany.

Takže rozdíl ve svitu vlivem opálení kontaktů nepřipadá v úvahu. Žeby další nevysvětlitelná záhada v elektroinstalaci? :lol:

Štěpán Getsko píše:Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu a zároveň je svit blinkru kratší než zhasnuti ( když to nesvítí ).

Co se týká poměrů délky svitu a zhasnutí tak se na to příležitostně mrknu, i když si myslím, že každé auto to může mít nastavené trochu jinak a rozdíl nemusí vůbec nic znamenat, ani 2 stejná fungl nová auta nebudou blikat stejně, natož dvě 30 let staré Lady :mrgreen:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Pajas
 
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 15, 2007 12:04

Štěpán Getsko píše:Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu


No ...... dovolil bych si nesouhlasit. Aspoň tedy u aut, se kterými jsem se seznámil, nebylo rozdílu v časové prodlevě jak při blikání vpravo/vlevo tak při "čtverkách".
To Pajas: bliká Ti to rovnoměrně a stejnou kvalitou osvitu na všech lampách? A cvaká v přerušovači? Pokud ano - tak bych rozdílný svit kontrolky neřešil L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Štěpán » pon říj 15, 2007 13:42

Luděk Musil píše:
Štěpán Getsko píše:Při blikání výstražnejma by měla být doba svitu žárovek dvakrat kratši, než při blikání na jednu nebo na druhou stranu


No ...... dovolil bych si nesouhlasit. Aspoň tedy u aut, se kterými jsem se seznámil, nebylo rozdílu v časové prodlevě jak při blikání vpravo/vlevo tak při "čtverkách".
To Pajas: bliká Ti to rovnoměrně a stejnou kvalitou osvitu na všech lampách? A cvaká v přerušovači? Pokud ano - tak bych rozdílný svit kontrolky neřešil L.


Já to Luďku mám ze zkušenosti po naimplantování části elektriky z 2106 ( ohledně varovek ) na otcovu 2103. A projevilo se to právě tak, že na to relé byla dvojnásobná zátěž a tím i dvakrát kratší bliknuti, zatímco pauza mezi svity žárovek zůstala stejná.

Nevím to jistě, ale není na 2104, 05 a 07 stejný velký černý relátko, jako na samaře? Pokuď ano, tak je určitě zapojeno jinak, než na 2106.
Štěpán
 

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 15, 2007 14:12

No - právě.
Což mě ale přivádí na další myšlenku..... Ty jsi vimplantoval součásti z 06 do 03 a původní relé (stříbrný váleček) jsi nechal?
Já měl totiž (kdysi dávno) s jedním takovým válečkem problémy a to v momentě, kdy jsem zapřáhl vozík a tím přidal "do soustavy" dalších 21 W. Potom se "signál" resp. doba svícení (napravo/nalevo) doooost prodloužil. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Štěpán » pon říj 15, 2007 14:21

Luděk Musil píše:No - právě.
Což mě ale přivádí na další myšlenku..... Ty jsi vimplantoval součásti z 06 do 03 a původní relé (stříbrný váleček) jsi nechal?
Já měl totiž (kdysi dávno) s jedním takovým válečkem problémy a to v momentě, kdy jsem zapřáhl vozík a tím přidal "do soustavy" dalších 21 W. Potom se "signál" resp. doba svícení (napravo/nalevo) doooost prodloužil. L.


Přesně tak. Hodil jsem jenom pár drátu s konektorama z 2106 a jelikož relátko bylo na 2106 stejný jako na 2103, tak jsem to tam nechal.( Stejný aspoň teda ohledně vnějšího vzhledu :D )
Štěpán
 

Příspěvekod Vašátor » pon říj 15, 2007 22:25

Na připojování přerušovače pozor. Nevím jaký přerušovač je na 2103, ale na přerušovač 2101 výstražné blinkry připojit nelze. Tedy lze, ale brzo odejde vlivem přetížení. Z toho plyne i doba svitu žárovek. Správně by mezi výstražnými a normálními blinkry rozdíl být neměl, protože prerušovač je na takový výkon stavěn. Respektive na většině VAZů s origo výstražnýma jsem si rozdílu nevšiml.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Honza 21061 » pon říj 15, 2007 22:37

Sice už možná "objevuji Ameriku", ale přidám se... Zrovna na ty blinkry jsem se zaměřil a průběžně jejich činnost sleduji, protože to je jedna z věcí, na které jsem extra vysazený a musí vše svítit dobře a blikat souměrně.
Na svém autě jsem nezpozoroval, že by jedna strana blikala jinak než druhá, nebo že by varovky měly jinou frekvenci blikání, než když je sepnutá pouze jedna strana.
Rozdíl nepozoruji ani od chvíle, co jsem namontoval boční blinkry v zadních blatnících (po vzoru prvních dovezených kusů 2106). Provoz s vozíkem jsem ještě nezkoušel...

Abych pravdu řekl, mechanický přerušovač u Lady je pro mě záhadou a chová se jinak, než jiné přerušovače např. u Škodovky. Je mi třeba divné, proč po zapnutí klíčku přerušovač naprázdno 1x "vyťukne" a současně blikne kontrolka. Tuhle zvlášnost jsem viděl už u několika žigulů... Někdy se také stává, že při zapnutí blinkru vyblikne samotná kontrolka a poté začne vlastní blikání doprovázené cvakáním. Jestli se při tom krátkém tichém vybliknutí rozsvítí i blinkry venku, nevím. Jelikož jsem to krátké vybliknutí blinkrů před zahájením normální frekvence viděl u Fiata 125P, předpokládám, že se rozsvítí...
Dále, při zapnutí varovek, nefunguje zelená kontrolka, bliká velmi slabou intenzitou a je vidět jen ve tmě.
To by vysvětlovalo, že zřejmě zapojením varovek se připojí pouze jedna strana blikrů a druhá je spínána třeba přes zvláštní relé, popř. možná i přes samotný kontakt určený pro tuto zelenou kontrolku. (zapojení funkce varovek v Ladě neznám)
Tolik moje postřehy...

P.S. při zkušebním odpojením jedné z žárovek je frekvence blikání stejná, pouze přestane blikat kontrolka. (na boční nereaguje- správně dle předpisů)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Vašátor » pon říj 15, 2007 22:46

A všimni si, že když svítí kontrolka, nesvítí blinkr a obráceně :D. Teda alespoň u mého vazu 2101 s palubkou 2106 (a ostatníma vnitřnostma) to tak bylo.
Rovněž se připojím s Amerikou toho, že po zapnutí klíčku kontrolka blinkru lehce blikne a cvakne přerušovač. Ovšem pozoruji to pouze na 2106x ... 2101 toto nedělá. Blinkr neblikne.
A další ano - při poruše jakékoli žárovky (tím myslím i boční) blinkry blikají stejně, pouze kontrolka se rozsvěcuje málo nebo vůbec.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Štěpán » úte říj 16, 2007 07:20

Zajmavý, že na mý samaře ( která má origo a novější systém varovek ) když jsem měl v zadní pravý lampě špatnej kontakt, tak jsem se vždy dozvěděl, že mi neblika žárovka podle frekvence blikání, a že v takovým případě stačí do světla bouchnot rukou, a ono to pak do nejbližšího otřesu ( díry na silnici ) fungovalo :D
Štěpán
 

Příspěvekod Honza 21061 » úte říj 16, 2007 10:13

Vašátor píše:A všimni si, že když svítí kontrolka, nesvítí blinkr a obráceně :D. Teda alespoň u mého vazu 2101 s palubkou 2106 (a ostatníma vnitřnostma) to tak bylo.
Rovněž se připojím s Amerikou toho, že po zapnutí klíčku kontrolka blinkru lehce blikne a cvakne přerušovač. Ovšem pozoruji to pouze na 2106x ... 2101 toto nedělá. Blinkr neblikne.
A další ano - při poruše jakékoli žárovky (tím myslím i boční) blinkry blikají stejně, pouze kontrolka se rozsvěcuje málo nebo vůbec.

To bude asi opět známé "co kus to originál", protože mně se kontrolka rozsvěcí a zhasíná současně s blinkry a reaguje jen na nefunkční 21 W žárovku, boční 4W nezaznamená. :) (což je správné, takhle to je myšleno v předpisech, že na boční blinkry nemá reagovat varování o nefunkci)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Honza 21061
 
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Vašátor » úte říj 16, 2007 10:21

Hehe, to je zajímavý. U mých dvou 2101, když nesvítil boční blinkr, kontrolka pracovala tak nějak divně (dělala si co chtěla). Když nefungoval přední či zadní blinkr, neblikala vůbec.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » úte říj 16, 2007 12:26

Na mej ladnej teda při zapnutí elektriky nic neproblikne...
Poruchu bočních blinkrů nezaznamená, ale jsou-li odmontovaný zadní světla, bliká to hoodně pofiderně...strašně pomalu a slaboučce....no nevim, při poruše by snad ostatní funkční blinkry měly blikat správně, zohlednit by to měla jenom kontrolka :?:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Cory » úte říj 16, 2007 12:54

Na mojej 05ke rovnako blikaju varovky aj prava strana, ale lava blika o cosi pomalsie.Ked nefunguje 21W ziarovka, kontrolka neblika, iba sa meni jej intenzita. Na nefunkcnost bocnych smeroviek nereaguje. Pri zapnuti zapalovania kontrolka preblikne a ozve sa tuknutie
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron