Stránka 4 z 4

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2014 10:23
od tomass
Vašátore díky za info. Mám tam vše jak má být. Motor 21043 s karb. a katem. Cívka nová 2108 asi 3 roky, modul taky nový asi 3 roky, bezkontaktní snímač na rozdělovači (zatím původní), VN s přeskokem jiskry, předepsané svíčky, kabely Tesla taky asi 3 roky. Vše jsem kupoval v Autoladě (kromě kabelů a svíček) přímo na můj model a ročník. Nedělám žádné harakiri s kombinacema dílů co k sobě nepatří. Akorát se ty Silver svíčky lišily mezerou 0,55 a 0,7 mm, což výrobce Brisk v označení nerozlišuje a vyrábí zrovna s tou mezerou, kterou uzná za vhodné. Zjistíš to jen změřením šuplerou, nebo vhodným průměrem drátu. :D
Vliv nižší teploty vzduchu nebyl, svíčky jsem měnil ještě když bylo teplo skoro 15 st. nad nulou. Ani teď se vlivem teploty volnoběh už dál nesnížil. Nic jiného se neměnilo. Je to poznatek pro který nemám zcela jasné vysvětlení. To znamená vždy po jedné svíčce dát starou a vyzkoušet která to snížení volnoběhu dělá....

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2014 13:05
od corsair
Poradte mi fintu ako nastavit odtrh ked nevidim kedy je kladivko rozpojene (tam nieje 0,40mm skor 0,05mm)? Postrehol som len iskierku, ktora tam preskoci.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2014 13:22
od Roman
Ked to nevidis, musis mat strasne maly odtrh. Ale musis vidiet vacku na hriadeli rozdelovaca, ktora kladivko zdviha. Ked je najvyssie, vtedy musis nastavit spravny odtrh. Ale aj tak najpresnejsie je zohnat si merak, ktorym sa meria odtrh elektronicky a nastavit ho s tym. Vyluci sa tym mechanicka nepresnost nastavovania pomocou sparovych mierok.
Napr.:
http://www.rr-naradie.sk/digitalni-mult ... automobily

ale existuju aj podstatne lacnejsie, len treba hladat.....

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2014 13:47
od tomass
Romane, máš ten měřák opravdu vyzkoušený ? :mrgreen: Aby kolega nebyl ještě ve větší prde.. než je. Já ho měl právě z FK a neukazoval správně otáčky ani předstih na Ladě (elekronický rozdělovač) ani na Fiatu (mechanický kontakt). O přesnosti tuším 2,5% u každého z nich se nedalo ani omylem hovořit. Měřím jen stroboskopem a nic jiného, než předstih.

Tady je někdo z administrace fakt rychlej. Do 10 minut smazáno 300% podstatných údajů. Pošlu Ti tedy do SZ :( Začal jsem si dělat prinscreeny, nevyhnutelné opatření pro úsporu času při psaní.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2014 19:05
od corsair
Auto je pojazdne ale ja ani neviem nstavit ten odtrh. Ako sa to nastavuje?
Dam dole hlavu rozdelovaca, ukaze sa mi okruhle rameno (palec)
Na ramene povolim 2skrutky a ukaze sa mi akysi odstredivy mechanizmus kde su 2 strunky, 1 je prasknuta
Ked povolim horkotazko skrutku na raminku nic sa nedeje, zistujem ze tou skrutkou je to len prichytene...

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv lis 27, 2014 19:42
od Vašátor
Všechno špatně...to v čem se vrtáš, je odstředivá regulace, odtrh kladívka tam nenajdeš.
- sundáš hlavu rozdělovače
- pod palcem, DOLE pod destičkou odstředivé regulace, najdeš pohyblivý kontakt. Vede na něj přívodní vodič. Odtrh se nastavuje na něm, kladívko je drženo dvouma šroubkama.
- nastavíš vačku kladívka nosem (hranou) na kladívko, tak aby kladívko bylo co nejvíce otevřené
- prostrčíš spárovou měrku mezi kontakty a měříš. Měrka 0,4mm musí jít suvně a nesmí nadzvedávat kontakt kladívka. Pokud je hodnota mimo, povolíš dva šroubky držící kladívko a jemně ho přenastavíš. Dotáhneš, skontroluješ a opakuješ tak dlouho, dokud to není OK.

Ad.2) pokud je pružinka v odstředivé regulaci prasklá, je potřeba ji vyměnit! Předstih pak narůstá příliš rychle ... viz. co už psal Marek.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2014 18:55
od corsair
Bolo to total rozosrane...
Ako mam chapat sttupnicu na telese rozdelovaca?

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2014 20:00
od Roman
Aku stupnicu mas na rozdelovaci? Jedina co si pamatam bol oktanovy korektor na 2101....

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2014 20:22
od corsair
Ano ano to myslim, ako to je odstupnovane? Je to po 1° alebo ako?

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2014 21:23
od Křečík Barbuška
Tam nemas oktanovy korektor. Na te noze neco rysek je a je u toho + a - . Tebe hlavne zajima co nablikas na prsou proti remenici. Pokud nemas stroboskop tak zakladni nastaveni zvladnes i pri stojicim motoru. Porid si literaturu. Tumu nebo slovensky psany ekvivalent. Bych ti to popsal, ale nemam dar srozumitelneho vypraveni :-) . Ale kdyz das do vyhledavani heslo predstih a uzivatele Marek tak jiste najdes dostatek informaci.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát lis 28, 2014 22:37
od Roman
Vsak to sa divim, ze by na 2107 na rozdelovaci bola nejaka stupnica a stale opakujem, precitat nejaku literaturu a potom klast konkretne otazky. Na inych forach by na taketo dotazy prisla asi takato odpoved:
http://www.vestirna.com/koule/ :D

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2015 20:46
od corsair
Odstrediva regulacia... Daju sa zohnat pruzinky odstredivej regulacie? Alebo sa da pouzit nahrada z coho napriklad?
Alebo kupit hriadel rozdelovaca? Obrázek

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pon srp 10, 2015 00:24
od corsair
Myslim, ze moj problem ma nieoc spolocne so zapalovanim. Na malom plyne (v obci napr) pri rovnomernej rychlosti mi "cuka" auto, alebo ako to nazvat...

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: úte srp 11, 2015 08:25
od Jan Vaníček
Máš tam teda karburátor a rozdělovač s podtlakovou regulací? Pokud ano, odpoj hadičku podtlaku a vyzkoušej. Nevím, co je příčinou, ale mě to tehdy po laborování několika let a návštěvě několika servisů pomohlo, na málo plynu se nedalo jezdit. Myslím, že příčinou byl karburátor. S odpojeným podtlakem to pak jezdilo bez problému. Kromě karburátoru jsem tehdy měnil vše, stále nechával seřizovat ... . H

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: úte srp 11, 2015 10:35
od Petr HC
Jan Vaníček píše:Máš tam teda karburátor a rozdělovač s podtlakovou regulací? Pokud ano, odpoj hadičku podtlaku a vyzkoušej. Nevím, co je příčinou, ale mě to tehdy po laborování několika let a návštěvě několika servisů pomohlo, na málo plynu se nedalo jezdit. Myslím, že příčinou byl karburátor. S odpojeným podtlakem to pak jezdilo bez problému. Kromě karburátoru jsem tehdy měnil vše, stále nechával seřizovat ... . H

Viz. můj příspěvek v :
viewtopic.php?f=58&t=21114&hilit=podtlak*

Trochu s tím souvisí i předposlední příspěvek v :
viewtopic.php?f=59&t=18752&p=378328&hilit=p%C5%99edst*#p378328