Stránka 3 z 4

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 14:51
od Mičun
Teď sem to ověřoval a není to o čtvr řemenice, ale max o cenťák...

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 19:41
od Vašátor
škytnutí motoru nemůže udělat posun stroboskopické značky o 1cm. To je víc jak 10° předstihu, takže bych v klidu vyloučil řetěz, ventily, směs, svíčky ... bude to chyba čistě v zapalování, buď vadné kladívko, kondenzátor .. ale spíš bych si typnul, že se ti někde přikostřuje drát kladívka, či je kladívko poškozené mechanicky. Pokud tedy (jak tvrdíš) není vyčvachtané ložisko držící destičku s kladívkem. Když odpojíš podtlak rozdělovače, škytá to stále? Respektive mění se stále tolik předstih?

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 21:06
od Mičun
Zkusím příště... Teď musím zítra chvíli jezdit, pak mám nějakou šichtu v Rakousku... A pak se snad dostanu do garáže...

Já si myslím, jak to škytne, že odstředivá regulace rozhodí předstih. Ale nevím, jestli je to možné...

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 21:16
od Vašátor
Mno, podívej se na nějakou tabulku předstihu, jak se vlivem odstředivé regulace zvyšuje předstih. Na volnoběh to něco málo udělá, ale rozhodně ne 10°

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: pát kvě 24, 2013 14:10
od MartasBrno
Než zabere odstředivka, tak je dávno půlnoc. Je to kvicht. Vůle. Jdi po vůlích. Ten řetěz udělej jako první hned. Je to dvojí otočení klíčem. Pak uvidíš.
Odstředivka má začít zabírat od volnoběhu, s baj voko tolerancí, jako u všeho. Takže někomu an volnoběhu už malinko bere, někomu bere až malinko nad volnoběhem. To je jedno. Já mám v rukách auto s míň než 30 000 najeto a tam chyběla čtvrtina regulačního rozsahu a takový zmetek může mít kde kdo. Oprava je na pět minut, když se ví co udělat a když se chce.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 18:08
od tomass
Mě to taky občas zaškytá při měření stroboskopem a rozhodí to předstih při měření. Příčina ? Profesionály vyrobený amatérský stroboskop z roku kolem 1983 prostřeluje z desky na lampu. Občas si to impulz "zkrátí" oproti přímo napojenému vodiči k lampě (uvnitř lampy), zhruba každý 2.-3. zapálení. Jiskra místo aby letěla kabelem, tak střelí delší cestou okolo k zapalovací elektrodě lampy. Prostě to nebylo dělaný na elektronický zapalování a už to má nějaký věk. Přitom je ta lampa od počátku tak málo citlivá, že neměří induktivně přiložením vně na VN kabel, ale vyžaduje přímé spojení s kabelem 1. válce pod konektorem. Problém je v řešení. Možná se budu divit, co naměřím potom.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: úte lis 25, 2014 20:18
od corsair
mozem nastavovat predstih podla sluchu?
V knihe pisu ze rozdielna kvalita benzinu si vyzaduje rozdielne nastavenie predstihu (0,5 - 1dielik). Ked som natankoval BENZINOL 95okt (doplna do cca 1/3nadrze slovnaft benzinu), auto zacalo na volnobeh zhasinat.
1.Tak som pohol o (dobry)kusok rozdelovac a uz to drzalo otacky az moc vysoke cca 1300-1500 (karbu som sa ani nechytil).
2.Tak som to vratil na tych 500-700ot - ked tocim proti smeru hod ruciciek na poslednu ciarku. Okrem ineho mi klesla spotreba (ale to je mozno len dojem)

V bode 1. bol predstih moc skoro pred uvratou, nie?
V bode 2. je predstih zda sa OK ked je v rozsahu stupnice...

Ta stupnica je ako odstupnovana? 5-10-15-20-25-30? Alebo ako?

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 10:01
od tomass
Taky mám jeden postřeh, který zřejmě souvisí s předstihem. Vyndal jsem svíčky Brisk Silver, který měly najeto kolem 20 tkm. Nepozoroval jsem žádný problém v souvislosti se svíčkama, ale už prostě mají najeto. S novými to jede nepatrně klidněji, což se dalo čekat. Klesnul mi dost výrazně volnoběh, že se sotva udrží motor v chodu. Běžně se dělaly Brisk Silver s dvěma mezerami elektrod. 0,55 mm a ty druhé cca 0,75mm, ale druhé nebyly k sehnání. Parametr větší mezery nevím jistě, protože mezeru nijak na obalu neznačí. Vím jistě, že dříve jsem míval vždy 0,55 mm a protože je elektroda odolná a vrací se, tak se mi nepodařilo ji zvětšit. (Nastavil jsem na svíčkách z 0,55 na 0,7 a než je znova před montáží zkontroluju, tak po 10 minutách je na všech zase zpátky 0,55 mm. Tak jsem to vzdal). Zároveň mi připadá, že v otáčkách je motor jakoby měkčí jako s menším předstihem. Má mezera větší asi o 0,2 mm (tedy předpisová pro elektronický zapalování) takový podstatný vliv na předstih a tak výraznou změnu volnoběhu ?

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 10:17
od smajchl
Jak by mohla mit mezera na svicce vliv na predstih?

Ja nastavuju mezeru tak ze vezmu kleste ohnu ji ven vlozim tam patricne tlustou vec a klepnu s tim o neco tvrdyho, vyndas tu vec a mas mezeru jak je libo.. nepozoroval sem rozdil mezi 0.7 a 1.1 ...

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 11:14
od tomass
Smajchle, asi mohla, když jetý svíčky s mezerou 0,55mm mají normální volnoběh (už je tam mám asi po šesté, poprvé tam dala Silvery s 0,55mm montážní firma LPG s tím, že to nijak zásadně nevadí). Kupoval jsem je na několika místech a vždy šly objednat jen ty 0,55 mm, a ani ty nemají nikde běžně skladem. Poprvé s novými svíčkami Silver 0,7 mm (Autokelly, byly na jedné z poboček-nikoliv na centrále a jen proto, že si je zřejmě někdo nevyzvedl) volnoběh klesne a motor má nepatrně měkčí chod. Také nevědí, že se dělají s více mezerami. Pro Brisk je to už vyběhlý rozměr svíčky, který dělají v Silveru ze setrvačnosti. Fakt je, že klasický LR15 s 0,7mm mi jedou hůře na LPG než Silvery (hlavně u studeného motoru), ale zase mi nikdy dříve nepoklesly otáčky volnoběhu při výměně svíček. LR15 klasiku dávám vždy na STK, protože s emisema na benzín je to blízko hranice a s LPG mám se spalinama dost velkou rezervu. Větší mezera, déle trvá, než jiskra "doběhne", menší předstih, je to tak ?

Předepsaných je 0,7-0,8 mm pro 1500 ccm s elektronikou, karbem a katem. Změna se stala asi před měsícem v souvislosti s výměnou svíček a od té doby je to stejné a neměnné.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 13:17
od JmJ
opet je to na ne moc cteni. jestli svicky muzou mit vliv na predstih, tezko rict, mozne to je, jiskra muze preskocit o chlup driv/pozdeji, ale cekal bych minimalni rozdil, zanedbatelny. muzu se plest.

pro bezkontaktni zapalovani smele davam svice L15TC-1, coz je trojelektroda (na tom tak nesejde) s 1 - 1,1 mm vzdalenosti. takove svice patri do strikacek se zapalovacim blokem. davam je uz nekolik let do klasiky s bezkontaktem a jezdi to bez problemu. predpokladam, ze delsi jiskra nicemu skodit nemuze.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 13:30
od Majo
delsi jiskra = kvalitnejsi spalovani. U kladivka si to nemozeme dovolit lebo iskra je potom slaba, u bezkontaktu vsak nevidim dovod preco pouzivat 0.7. Takze skoro to same co JMJ, akurat L14YC-1

sviecky mozu predstih ovplivnit, ale nie tak aby sa zmenil volnobeh, skor by som tipoval, ze bude niektora vadna. Nic nezvycajne...

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 14:48
od tomass
Před časem jsem se ptal na svíčky přímo u Brisku. I do elektronickýho zapalování, pokud je klasický rozdělovač s přeskokem jiskry se má použít v případě Lady klasické koncepce jen LR15 a její varianta s jednou elektrodou, se stříbrem v případě LPG. Tříelektrodové a s kruhovým jiskřištěm na tyto typy zapalování výrazně nedoporučují, protože jiskra může být nestabilní a motor může vynechávat. Jejich vlastní zkoušky prý nedopadly s tímto typem zapalování dobře. Asi neměli nejmenší důvod, aby neprodali dražší svíčku...... V té době byl rozdíl značný 35 Kč klasika, 120 Kč Silver pro LPG a ještě o dost víc tříelektrodová i kruhová.

S tou vadou bych se na jednu stranu nedivil, občas se to stává. Bez odporu už tuto řadu nevyrábí. Motor ale běží pravidelně i při tom nižším volnoběhu. Nepravidelnost není znát ani při zátěži. Vím jak dokáže mít motor poloviční výkon při jedné vadné svíčce a při dvou už auto jede maximálně na trojku a pomalu. No juknu na ně. Jsem zvědav, jestli něco poznám na vzhledu po sotva 500 km.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 19:15
od Vašátor
Pokud chci použít větší mezeru na svíčce, musím si být jistý, že mi zapalovací soustava umožňuje velkou jiskru. Pokud mám klasickou indukční cívku, i když třeba s bezkontaktním zapalováním, či tyristorovým pro odlehčení kladívkových kontaktů, jiskra nebude nikdy taková, jako při použitý VN zapalovacího modulu. Pak ještě záleží na tom, co všechno je mezi indukční cívkou (zapalovacím modulem) a zapalovací svíčkou. Pokud jde jiskra ještě přes rozdělovač, opět nebude nikdy tak velká, jako u zapalovacího modulu s vynecháním rozdělovače. Chce to používat hlavu ;-), respektive dávat tříbodové svíčky na klasické zapalování s indukční cívkou, je nesmysl. Stejně jako osazení jednobodových na zapalovací modul (akorát to nenaseká paseku jako v předchozím případě.

Že by měl typ svíček vliv na volnoběh? Tomu se mi v žádném případě nechce věřit :).

P.S. Samotná zkouška jiskry na svíčce mimo spalovací prostor může dopadnout pozitivně, přesto může být zapalovací svíčka vadná.

Re: predstih zapalovania

PříspěvekNapsal: stř lis 26, 2014 21:25
od Křečík Barbuška
Jak nastavit predstih tu dnes psal Majo v jinem topicu. Podle ucha bych to nenastavoval. Stejne tak bych nenastavoval vysoke hodnoty pln nadseni jak to krasne taha od spoda. Kdysi davno jsem se uvolil k tomu, ze jsem na prani i pres me varovani nastavil a nablikal vysoke hodnoty a pak panovalo rozcarovani, ze sel motor do kytek :-) .