Voltmetr z 2105

Moderátor: Moderátoři

Voltmetr z 2105

Příspěvekod Jirka 2103 » ned kvě 27, 2007 07:56

Dnes jsem na bleším trhu zakoupil zachovalý V-metr z 2105. Při jeho zkoušení mě velmi překvapilo, že při napětí 14V odebírá si pro sebe ze sítě 80mA :!: A aby se ručička dostala na rysku označující napětí 16V je třeba na laboratorním zdroji nastavit přes 18V... Je to u těhle V-metrů z 2105 normální či je ten můj rozbitý???
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Sender » ned kvě 27, 2007 12:05

To ,že ukazuje při napětí 18V šestnáct je přinejmenším divný.Byl ten voltmetr ustálený? Nějteré budíky používají tlumiče rafičky (nevím jak tento případ).
Sender
 
Příspěvky: 112
Registrován: ned kvě 07, 2006 14:52

Příspěvekod Michal Pokorný » ned kvě 27, 2007 12:11

No, nevím, ale to že budík z 2105 při napětí 18V ukazuje 16V se mi zdá úplně normální, je to jen informační budík a někdy dost kecá
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod Vašátor » ned kvě 27, 2007 14:30

Michal Pokorný píše:No, nevím, ale to že budík z 2105 při napětí 18V ukazuje 16V se mi zdá úplně normální, je to jen informační budík a někdy dost kecá


především kecá díky poklesu napětí v palubní síti - přechodové odpory na kontaktech.
Na laboratorním zdroji by zrovna moc kecat neměl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9316
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Michal Pokorný » ned kvě 27, 2007 16:33

No, mě teda kecal dost i na zdroji ale mě ukazoval více, při normálním dobíjení se pořád z lehka brouzdal na začátku červeného políčka
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned kvě 27, 2007 19:54

Ten jeho vyšší odběr je bohužel normálním jevem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11029
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jirka 2103 » úte kvě 29, 2007 08:18

Aha, tak děkuji za odpovědi :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Vašátor » čtv kvě 31, 2007 11:37

Tak mi to nedalo a přeměřil jsem svůj budík ... nekecá vůbec :D
Přílohy
budik.jpg
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9316
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » čtv kvě 31, 2007 11:45

Hranice mezi červeným a bílým polem = 11V.
Bílé pole je pole startování (je-li dobrá baterka a starter, měl by voltmetr být v tomto pásmu).
Hranice mezi bílým a zeleným polem = 12V.
Hranice mezi zelenými políčky (velkým a malým) = 14,4V (maximální hodnota regulovaného dobíjecího napětí).
Malé zelené pole (14,4 - 15V) je rozsah dobíjení, kam ručička smí vstoupit pouze ve výjimečných případech, a to tehdy, je-li alternátor bez zátěže a má velmi vysoké otáčky.
Hranice mezi malým zeleným a červeným políčkem = 15V (červené pole je přebíjení).


Pro Ladu platí, že při jízdě s motorem v chodu musí být ručička voltmetru v rozsahu velkého zeleného pole.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jirka 2103 » čtv kvě 31, 2007 13:16

Tak já jej (ještě společně s tlakoměrem) budu dávat do Škodovky 130 a na tom mém V-metru při napětí 14.6V je rafička těsně za začátkem malého zeleného pole :shock: Ale což, mě nakonec o nějakou super přesnou hodnotu nejde, jde mi o to abych viděl jestli dobíjíme nebo všechno táhne chudinka baterka... :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Marek » čtv kvě 31, 2007 14:31

Vladimír píše:....... mě nakonec o nějakou super přesnou hodnotu nejde, jde mi o to abych viděl jestli dobíjíme nebo všechno táhne chudinka baterka... :wink:



Přesně tak, jde především o informaci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Michal Pokorný » pát čer 01, 2007 12:59

Vašátor píše:Tak mi to nedalo a přeměřil jsem svůj budík ... nekecá vůbec

Ty jó to je nějakej unikát, nebo co? Nebo , že bych byl sám komu měřil blbě a ručička pořád courala na začátku červeného políčka, přesto že mi to dobíjelo spíš méně než více (13,5 V)
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Kontrola stupnice voltmetru 2105

Příspěvekod MartasBrno » úte dub 12, 2011 22:52

Přispěju svou troškou do mlýna. Toto téma jako jediné je asi vhodné k poznatkům, které jsem udělal s nově nabytým voltmetrem z 05ky, který má už něco za sebou. Asi to nebude etalon, ale co sem naměřil, to sem naměřil. Před měřením jsem s ním kiklal nějakou dobu, dokonce ho i vyčistil. Zpočátku se hodnoty lišily, zvlášť na začátku stupnice; teď už jsou ustálené. Jde to zkonfrontovat s ostatními. Třeba Vaškovo měření výše docela sedí, byť se jedná o jediný bod.

Poznatek mám takový, že za provozu mimo volnoběh má rafika stát na druhé černé čárce, zhruba. Při stojícím motoru pak může být libovolně v zeleném poli, v bílém pak tehdy, kdy se baterie vybíjí do nějakého spotřebiče. Hrana 11V na zlomu bílého a spodního červeného pole je stanovená dobře, je to zhruba kritérium, kdy se baterie považuje za vybitou.
Vnitřní odpor voltmetru je zhruba 180 Ohmů.

Markův informačně nabitý příspěvek a obecně plodnou diskuzi chci tímto lehce přidoplnit.
Připojuju tabulku.

EDIT: Po Markově příspěvku níže jsem udělal ještě další měření po delším zapnutí a hodnoty se opravdu hnuly.
Přílohy
Voltmetr Lada kontrola stupnice.xls
(25 KiB) 255 krát
Naposledy upravil MartasBrno dne stř dub 13, 2011 10:54, celkově upraveno 2
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » stř dub 13, 2011 06:44

Já jsem míval v 2103 dodělaný voltmetr z 2105 (na místě hodin). Moje poznatky byly takové, že z fabriky měřil velmi přesně (plus minus dvě desetiny voltu), ale až po chvíli - musel se chodem ohřát. Takže takových deset minut kecal (měřil méně) a potom to bylo fakt přesné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Petr HC » stř dub 13, 2011 18:44

Marek píše:Já jsem míval v 2103 dodělaný voltmetr z 2105 (na místě hodin). Moje poznatky byly takové, že z fabriky měřil velmi přesně (plus minus dvě desetiny voltu), ale až po chvíli - musel se chodem ohřát. Takže takových deset minut kecal (měřil méně) a potom to bylo fakt přesné.

Jako skoro vše, má i toto svoji logiku. Jde o přístroje s tepelným systémem (kvůli ceně, jednoduchosti a otřesuvzdornosti) . Topný článek ohřívá bimetal, jehož průhyb je přenášen na ručku. Poněvadž se jedná o prohřátí určité hmoty a ustálení její teploty, měří přístroj při velké změně hodnoty(při zapnutí z 0 na 12 V) se značným zpožděním. Proto má také tento voltmetr značnou vlastní spotřebu, takže se nehodí k jinému účelu.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron