Regulační RELÉ

Moderátor: Moderátoři

Regulační RELÉ

Příspěvekod Chaloupka » pon říj 30, 2006 07:58

Mám ladu 03, poslední dny mě trápí nedobijení akumulátoru. Na foru jsem už přečetl vše co se týka dobíjení a knížku od V. Tůmy znám na spamět. nic méně otázka zní " Lze vyměnit origo. regulační RELÉ PP-380 z 2103 za nové plastové s LED diodou???" relé ke kontrolce jsem vyměnil- nic se nezměnilo, alternátor má zdravé uhlíky, nehrká, nezadírá se. ukostření baterie a relé OK, baterku jsem taky měnil, vodiče v celé trase OK. dříve bez problému

Výskyt závady byl pozvolný cca 2týdny, kontrolka broblikávala, nakonec nedobijí. baterka vydrží den, dva. relé na kontrolkce při spuštění motoru výrazně bzučí, vybruje, spíná okruh.Občas při velmi nízkých otáčkách cca 800 ot/min kontrolka zhasne! zapojení jsem zkontroloval a sedí s manuály, v el. jsem se před tím nehrabal.

poraďte, kde by mohla být závada a jestli to není v regulačním relé. Mě už nic nenapadá. :cry:
Uživatelský avatar
Chaloupka
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
Bydliště: HK/Březhrad

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 30, 2006 08:09

Není problém. Jen musíš dát pozor při výměně a zapojit správně kontakty 15 a 67. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Chaloupka » pon říj 30, 2006 08:14

Fajn, skusím to. někde jsem slišel, že se starý reg. relé musí seřídit, Jak? je to vůbec pravda? co říkáš na to, že kontrolka zhasne při velmi nízkých otáčkách cca 800 ot/min.
dík za odpověď :wink:
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
Uživatelský avatar
Chaloupka
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
Bydliště: HK/Březhrad

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 30, 2006 08:30

Seřídit se sice dá ........ :( , ale bez přesných přístrojů je to o ..... :cry: .
Spíše bych řekl, že na starém regulátoru (PP 380) se slepily (nebo ohořely) kontakty. Na otázku zhasnutí kontrolky při tak nízkých otáčkách nedokážu odpovědět. Hledal bych odpověď někde tam, že v těchto otáčkách zůstává regulátor na prvním stupni, proto jde do buzení alternátoru dost proudu na to, aby zlehká dobíjel, tím dostane signál relé kontrolky dobíjení a rozepne. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Chaloupka » pon říj 30, 2006 08:43

Co mě zaráží, je, že mám zamontovaný voltmetr z 2105 a připojený podle schématu 2105. Namontuju baterii, po nastartování ukazuje krásně v velkém zeleném poly a kolísá podle sešlápnutí plynu (se všemi spotřebiči a světli) ale po jízdě cca 10km po vypnutí motoru a zapnutí okruhu ukazuje mezi červeným a bílím polem. Poté stále startuje, ale už neukazuje tak příjemné hodnoty jak na začátku, spíš jen v bílém. :?
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
Uživatelský avatar
Chaloupka
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
Bydliště: HK/Březhrad

Příspěvekod Myso » pon říj 30, 2006 16:28

mam na predaj nove rele, funglovka, co takto za kilecko?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Chaloupka » úte říj 31, 2006 06:47

Dík za nabídku, ale relé jsem sehnal v Semilech na burze (to plastové), jen jsem se bál, aby to nebyla nějaká CHUJOVINA a nespoléhal na výkřik doby.

Zdá se, že je po problému :lol: , Voltmetr naznačuje dobyjeni, palubovka se světli svítí parádně, startování OK :D , motor nezhasíná na volnoběh a kontrolka začíná pohasínat. Vypadá to, že mám ještě přebytou baterii, to by seplo okruh taky.
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
Uživatelský avatar
Chaloupka
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
Bydliště: HK/Březhrad

Příspěvekod Jirka 2103 » úte říj 31, 2006 09:03

Taky máme 1500 a dali jsme tam cca před měsícem nový polovodičový reg.relé, takový bílý plastový s červenou led-diodou. Naprostá spokojenost s ní
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Chaloupka » úte říj 31, 2006 09:08

Jo, je opravdu v pohodě, jen mi někdo vysvětlete, k čemu je tam ta LED dioda :?: , rusky umím asi jako svahilsky v Gelfském dialektu pajšlovaném Goaldským přízvukem, dík :finga:
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
Uživatelský avatar
Chaloupka
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
Bydliště: HK/Březhrad

Příspěvekod Luděk Musil » úte říj 31, 2006 09:18

K čemu ...... čemu :( .
Za jízdy to rozhodně potřebovat nebudeš. Pravděpodobně ta ledka svítí, jen když to nedobíjí a o tom jsi stejně informován kontrolkou na sdruženém přístroji.
Já měl jeden čas taky tohleto polovodičový a tam jsem ty ledky měl dvě (zelenou a červenou) a stejně mi to bylo na houby. Takže .... :banghead: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Chaloupka » úte říj 31, 2006 09:23

No, právě :wink: Za jízdy mně to je prt platný. Já jen jestli to nemá funkci výstrahy přebyjení atd. . . . . . . . . . ., soudruzi asi chtěli říc, že to taky umí :lol:
Uživatelský avatar
Chaloupka
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
Bydliště: HK/Březhrad

Příspěvekod Dobi » úte lis 07, 2006 19:08

Dotaz, asi na Luďka M.
V poslední době se mi dostala do ruky 2105 s 1,5 motorem. Nevím zatím rok výroby, ale podle detailů ( stěrače světlometů, zadní samonavo pásy, karburátor Ozon) by snad někdo mohl alespoň typnout. O co mi jde? Po nastartování ( po 10-11 měsících, do té doby trčel na ulici) neustále prosvěcuje kontrolka dobíjení. Nevím, jaký systém mohu očekávat, nebo o co by se mohlo jednat. Může to být klasika, jako u mé 2105/1300/1980 nebo to může být něco novějšího? Papíry nemám (zatím) a p. majitelka to neví. P. majitel , bohužel, už není mezi námi. Dá se r.v. zjistit podle štítku na karoserii?
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Myso » úte lis 07, 2006 20:01

mas tam tapeciry 2105 alebo 2107? ak 07 a 5kvalt tak si niekde r.v. 90 a viac.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

Příspěvekod Dobi » úte lis 07, 2006 20:27

To Myso: Asi jsi se trefil. Tapecirung je 07, př. deska a sedačky 05. Zatím křísím baterku, zajímavé, že to po skoro roce stání naskočilo vlastní silou. Baterka s tím točila velmi neochotně, ale motor nezklamal. Jo, a je to 5tikvalt !! Tak že mám počítat s tranzist. regulací !? Zatím bádám v chytrých knihách.
Dobi
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvekod Luděk Musil » stř lis 08, 2006 07:07

Dobi píše:Tak že mám počítat s tranzist. regulací !?


Určitě. Relé společně s uhlíky na altíku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků