Kontrolka brzd - Lada 1500

Moderátor: Moderátoři

Kontrolka brzd - Lada 1500

Příspěvekod Jirka 2103 » čtv zář 14, 2006 09:05

Zdravim, mám takový drobný, pro provoz asi nepodstatný problém. Jedná se o kontrolku zatažení ruční brzdy. V manuálu píšou, že při zatažené ruční brzdě má blikat. Ona se ale chová tak, že po nastartování krátce zasvítí, pak minutu nic, krátké bliknutí, opět minutu nic, zase blik a furt dokola. Ten koncový spínač pod ruční brzdou to asi nebude, jde krásně volně, nezadrhává se. Přístrojovku desku jsem měl venku, měnil špatné žárovky, dráty (předchozí majitel neznal jiné spojení drátů než je zakroutit do sebe a olepit izolačkou) atd. Při té příležitosti jsem si všiml, že je za palubní deskou, v místech nad pojistkovou skříňkou je něco, co vypadá jako malý přerušovač (podobný jako na blinkry) ke kterému vedou 3 dráty a je na něm napsáno 12V 10W. Jestli to blikání té kontrolky má zajišťovat on, tak bude asi třeba připojit k té žárovičce nějaký vhodný odpor, neboť je pouze 3 Wattová. Nebo to je něčím jiným? Poradťě prosím. Díky
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Luděk Musil » čtv zář 14, 2006 10:09

Správně - ten malý váleček je přerušovač kontrolky zatažení ruční brzdy. Doporučoval bych jeho výměnu (pozor při zpětném zapojení na správné osazení pinů). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Dawid » čtv zář 14, 2006 10:24

No, jeste nez budes neco menit, tak doporucuji zkontrolovat vsechny prechody - predevsim v pojistkove skrini. Jeden nejmenovany clovek hledal 4dny zavadu pod palubkou, az ho napadlo jit promerit prechody pojistek (04 je nema pod palubkou) a v momente kdy na polovine z nich nameril vice jak 100Ω, bylo jasno. Po ocisteni a prokontaktolovani najednonu blikace nemaji kadenci samopalu vz.47, ventilator ventiluje, sterace stiraji a taktez kontrolka brzdy blika inteligentne. :oops:
Dawid
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Little Red Riding Hood » čtv zář 14, 2006 16:07

jestli se můžu zeptat... ten váleček je stejný když máš plovák v brzdové nadobce, nebo jsou dva různé??. pro auta bez plováčku a s plováčkem??.
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Majo » pát zář 15, 2006 08:26

ten "valecek" je len prerusovac rucnej brzdy, nie kvapalinoveho okruhu. Teda je vsade rovnaky. Ked je malo kvapaliny v nadobke, kontrolka svieti neprerusovane.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Dusan » sob zář 16, 2006 14:31

Este by som skontroloval hladinu brzdovej kapaliny :) aby to nebolo nahodou tym ze jej je tam malo a obcas to blikne :D
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Jirka 2103 » sob zář 16, 2006 19:34

Tak jsem to již zdárně opravil, bylo to takhle: Kontakty na nádobce brzdovky byly "zaprasený" takovym způsobem že tu kontrolku nedokázaly rozsvítít i když jsem měl víčko vyšroubované. Pročistil jsem to důkladně benzínem, vytřel hadrem a už to opět funguje jak za mlada :D To problikávání při zatažené ruční brzdě bylo opraveno tak, že byl rozebrán ten malý přerušovač, jeho kontakty očistěny a vhodně přihnuty. Teď ti bliká tak, že po zapnutí zapalování (a zatažené ruční brzdě) to udělá blik, chvíli tma, pak blik, pak opět malou chviličku tma a pak, jak se ten přerušovač zahřeje na "provozní teplotu" to bliká pravidelně ve velmi vhodné frekvenci (cca 1s mezi dvěma bliknutími)

Šikovnej chlapec! L. :)
Naposledy upravil Jirka 2103 dne pon zář 18, 2006 10:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Matej » čtv pro 07, 2006 13:17

Ja mam problém ked zatiahnem ručnu brzdu tak kontrolka krasne blika ale ked je malo kvapalini nič to nerobí ak sa nemilim malo by to svietit prosím poradte vaz 2103
Uživatelský avatar
Matej
 
Příspěvky: 338
Registrován: pát srp 11, 2006 21:27
Bydliště: Hlohovec SK

Příspěvekod Luděk Musil » čtv pro 07, 2006 13:46

To Matej: pro začátek zkus vytáhnout a spojit kontakty na víčku nádobky brzdové kapaliny. Kontrolka by se měla rozsvítit. Pokud tomu tak není, je závada v kabeláži (ať již od kostry do jednoho kontaktu, nebo od druhého kontaktu ke kontrolce). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Matej » čtv pro 07, 2006 14:21

Luděk Musil píše:To Matej: pro začátek zkus vytáhnout a spojit kontakty na víčku nádobky brzdové kapaliny. Kontrolka by se měla rozsvítit. Pokud tomu tak není, je závada v kabeláži (ať již od kostry do jednoho kontaktu, nebo od druhého kontaktu ke kontrolce). L.


A može byt chyba aj v tom relatku?
Uživatelský avatar
Matej
 
Příspěvky: 338
Registrován: pát srp 11, 2006 21:27
Bydliště: Hlohovec SK

Příspěvekod Cory » čtv pro 07, 2006 14:57

Matej píše:A može byt chyba aj v tom relatku?

ak ma kontrolka svietit neprerusovane,tak preco by to malo ist cez to "relatko",teda prerusovac?cez prerusovac ide iba signal z rucnej brzdy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Jirka 2103 » pát pro 08, 2006 15:20

Rozeber ten vlastní "spínač" co je přímo ve víčku nádržky (je to spíše kousek plechu co se dotýká dvou jiných plíšků) a řádně to tam vše vyčisti benzínem a třeba ostrým šroubovákem oškrab místa, kde se ukutečnuje kontakt mezi plíšky. Já tam měl šílený množství prapodivného svinstva, a ty kontakty taky byly dost zoxidované.... Po vyčištění to funguje jedna báseň :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Jirka 2103
 
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory

Příspěvekod Luděk Musil » pát pro 08, 2006 15:55

Vladimír píše:... a třeba ostrým šroubovákem oškrab místa, kde se ukutečnuje kontakt mezi plíšky.... .


Zrovna tohle není to "pravé ořechové". Oškrabáním se naruší povrchová vrstva = další oxidace :( a opětná ztráta kontaktu. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Dusan » pát pro 08, 2006 20:01

Ludek...no neviem ale v tych casoch sa vsetko robilo proriadne ziadne pozinkovane zelezo alebo poniklovane..predpokladam ze su mosadzne kontakty.... Aj tak je to percentualne zanedbatelna zavada :)
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Luděk Musil » pon pro 11, 2006 12:42

Ano, kontakty i plotýnka jsou mosazné ......... ale škrabání šroubovákem či nožem je poněkud drsná metoda. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků