Zapalování

Moderátor: Moderátoři

Zapalování

Příspěvekod Brandy » pát črc 14, 2006 09:04

Mam problem se zapalovanim. Zigul skoro nehazi jiskru. Po vymene civky jiskra chvili sla. Motor naskocil, ale bezel nepravidelne a hrozne to strilelo do vyfuku. Ted uz to zase nejde ani nastartovat. Cim to muze byt? Myslel jsem, ze kladivko probiji na kostru i kdyz je rozepnute, ale tim to neni. Je mozne, aby to bylo kondenzatorem? Je normalni, ze pri odpojeni kondenzatoru (chtel jsem ho na dojeti odpojit) motor chcipne? Taky se mi zda divny, ze na kabelu, ktery je napojen na plus pol civky je pri vypnutem zapalovani kostra a po otoceni klickem je tam napeti. Je to tak spravne (ta kostra pri vypnutem zapalovani)? Vsechno to zacalo tak, ze jsem auto normalne nastartoval a nechal bezet na volnobeh pricemz jsem daval neco do kufru. Najednou zacali otacky postupne klesat, az to chciplo. Pak uz to vubec neslo nastartovat (az na chvili po vymene civky, jak jsem psal vyse). Do te doby to slo uplne normalne. Budu vdecny za jakoukoli radu. Uvizl jsem na chalupe a potrebuju vratit vozik, ktery jsem si pujcil v Praze. Nemam k dispozici jiny auto s kouli. :(
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod denis » pát črc 14, 2006 09:41

Bez kondíku to chcípne,protože on vlastně zajistí energii pro její tvorbu. Tudíž, jestli je hyn, nejede to případně to dělá psí kusy(při ztrátě kapacity). Při vypnutém zapalování je na cívce kostra, protože má malý odpor a kladívko zůstalo sepnuté, tudíž kostra přes kladívko projde na napájení cívky-nevím, jestli to píšu srozumitelně, třeba mě někdo opravte čitelnější formou.
Když to shrnu: když máš na cívce 12V, kladívko je OK a kondík taky, musí jít z cívky jiskra. Pokud nejde za rozdělovačem, může být hyn některý z kabelů, odpor v palci či vadné víčko rozdělovače.
Pokud máš 12V a novou cívku, vyměnil bych kondík a pojedeš dál.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Brandy » pát črc 14, 2006 09:52

denis píše:Při vypnutém zapalování je na cívce kostra, protože má malý odpor a kladívko zůstalo sepnuté, tudíž kostra přes kladívko projde na napájení cívky

Jenomze ja mam pri vypnutem zpalovani kostru primo na tom napajecim kabelu i kdyz ho odpojim od civky. Tudiz se tam kostra nemuze dostat od kladivka. Jinak vysokonapetovy kabely jsou ok, palec i vicko taky. Jestli mam na civce 12 V tady bohuzel nemuzu zmerit, protoze nemam cim. Mam jenom 12 V zarovku a ta normalne sviti, takze predpokladam ze tam tech 12 V bude.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pšenda » pát črc 14, 2006 10:20

Brandy píše:
denis píše:Při vypnutém zapalování je na cívce kostra, protože má malý odpor a kladívko zůstalo sepnuté, tudíž kostra přes kladívko projde na napájení cívky

Jenomze ja mam pri vypnutem zpalovani kostru primo na tom napajecim kabelu i kdyz ho odpojim od civky. Tudiz se tam kostra nemuze dostat od kladivka. Jinak vysokonapetovy kabely jsou ok, palec i vicko taky. Jestli mam na civce 12 V tady bohuzel nemuzu zmerit, protoze nemam cim. Mam jenom 12 V zarovku a ta normalne sviti, takze predpokladam ze tam tech 12 V bude.
Na tom že tam máš při vypnutém zapalování kostru není nic divného. Uzemňuje se ti to přes jiné spotřebiče. A s tím že ti to nechce házet jiskru, tak bych to tipoval na ten kondenzátor.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
Pšenda
 
Příspěvky: 313
Registrován: úte čer 01, 2004 14:38
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jelen » pát črc 14, 2006 10:39

Civka je na druhe strane ukostrena a civka=drat, proto pri vypnutem klicku ta kostra. Je dost mozne, ze ti odesel palec rozdelovace, nebo vicko.Me se to taky stalo. Jeste preventivne vymen draty ke svickam a k civce z rozdelovace-hlavni tlustej a bude...pokoj...snad...myslim...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Brandy » pát črc 14, 2006 20:59

Tak byl to fakt ten kondenzator. Vymenil jsem ho a je to v pohode. Diky vsem za rady.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod denis » pon črc 17, 2006 11:46

Na téma ruský kondenzátor by se dalo napsat toli knih, že bys to za celý život nepřečetl. Opravy Ruských tv jsem vždy začal výměnou všech důležitých kondíků a až pak jsem to zapnul. Většinou pak už nebylo co opravovat, protože se to rozjelo jako nové. :lol:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků