Svařování keroserie

Moderátor: Moderátoři

Svařování keroserie

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon čer 26, 2006 16:40

Poraďte co všechno z elektrických zařízení mám odpojit když potřebuji něco zavařit na kastli. Jedná se o 1,7i jednobod.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » pon čer 26, 2006 18:59

baterku...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Šubi » pon čer 26, 2006 19:28

Ve škole nás učili, když se svařuje elektrikou, měl by se vypojit i alternátor.
Šubi
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvekod Vašátor » pon čer 26, 2006 22:03

Autobaterii, alternátor a odpojil bych i vstřikovací jednotku... Všechno v čem je polovodič odpojit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ondra 07 » úte čer 27, 2006 00:01

Podle me staci baterka, bez te vsechno umre.
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Ondra 07
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno

Příspěvekod Jelen » úte čer 27, 2006 00:04

ale polovodice bych nedrazdil. C-MOSum staci i staticka elektrika od rukou a jsou fuč... I kdyz pochybuju, ze by v zigulu byly c-mosy.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod denis » úte čer 27, 2006 05:59

Stačí odpojit baterku a pokud chceš mít jistotu, odpoj ten šílený kabel k řídící jednotce. Altíku je to u prdele a všemu kolem taky. V dílně se takto vařilo už tolik aut a nikdy nebyl problém.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Hnojar » úte čer 27, 2006 06:16

cmosy existujou uz hodne dlouho a to íčko bude navíc GM ne ?
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Luděk Musil » úte čer 27, 2006 11:36

Baterku určitě, alernátor určitě, řídící jednotku určitě.
A s největší pravděpodobností bych odpojil i všechna čidla k elektronice.
Kromě alternátoru je to odpojení čidel práce na dvě minuty........ a máš jistotu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod narak » úte čer 27, 2006 12:18

Taky jsem jednou svaroval a zapomel odpojit radio... :(
PETR
narak
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon led 09, 2006 17:22
Bydliště: Litomerice

Příspěvekod Teepee » úte čer 27, 2006 12:24

Svařování = zničení lambda sondy, pokud jí neodpojíš a nevymontuješ.
S těmi čidly je to individuální. Čidlo, které pracuje s vodiči jdoucími do řídící jednotky je zcela mimo hru, pokud je řidící jednotka vypojena (mam na mysli například polohu škrtící klapky).
Ale ta lambda je závislá na kostře auta a bez demontáže přes ní může něco přeběhnout a je v pánu, ona nesnáší ani připojení Ohmetru na výstupní fousy...
Ale víc nevím, raději bych odpojil více než méně věcí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Tomik » úte čer 27, 2006 19:27

a nebo taky mužete vytahat všechno z auta co je elektricky,všechny kabely,a hlavně taky žarovky aby jste je nespalili! :evil: stačí odpojit jenom baterku!eště bych maximalne vyškubl tu řidicí jednotku.a když se vaří,tak si davej klešte co nejblíže k mistu ktere vaříš.
doovi
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod Vašátor » úte čer 27, 2006 21:24

Tomik píše:a nebo taky mužete vytahat všechno z auta co je elektricky,všechny kabely,a hlavně taky žarovky aby jste je nespalili! :evil: stačí odpojit jenom baterku!eště bych maximalne vyškubl tu řidicí jednotku.a když se vaří,tak si davej klešte co nejblíže k mistu ktere vaříš.


A není lepší to pro jistotu odpojit? Než riskovat poškození.... Uvědom si, že vaříš větším napětím než je napětí v autě.... I když uděláš malej okruh, shořet to prostě může. Nemusí, ale jistota to není...
Nás teda učili, že altík i veškerý polovodiče při vaření elektrikou odpojit...něco jinýho je CO nebo plyn....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Roman » úte čer 27, 2006 22:15

Aky rozdiel je medzi CO a elektrikou? Ak sa smiem spytat, teda z hladiska nebezpecneho napatia.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Vašátor » úte čer 27, 2006 22:27

Roman píše:Aky rozdiel je medzi CO a elektrikou? Ak sa smiem spytat, teda z hladiska nebezpecneho napatia.


Hmm...dobře. Když pominu náročnost zapálení jiskry a s tím příslušné nadproudy, tak asi žádnej...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků