od Lukáš » stř kvě 17, 2006 14:20
Jestli je to 2104 tak ta ma regulatro napeti primo v alternatoru. Pokud bude chyba v nem tak pomuze asi jenom vymena. Pokud tam mas, ale alternator starsiho typu tak je regulator napeti prisroubovan na vnitrnim levem podbehu napravo od vyrovnavaci nadoby chladici kapaliny. Pokud je prebijeni zpusobeno prave nim, je mozno nabijeci napeti upravit a to sice tak ze se bud vice nebo mene napruzi ta pruzinka v nem. Ted presne nevim kam, aby to dobijelo mene, ale je to popsano zde (stranky Vaclava Hnizdila):
Jak seřídit relé dobíjení Čas od času doporučuji kontrolovat dobíjení. Chráníte tím především svoji autobaterii, které tak můžete prodloužit životnost, popř. ji zachránit před zničením. Přebíjení i nedobíjení totiž podstatně snižuje její životnost.
Jestli alternátor správně dobíjí zjistíme jednoduše. Na autobaterii připojíme voltmetr, nastartujeme, zapneme světla a měříme. Voltmetr musí po zvýšení otáček ukázat napětí 13,9V až 14,5V. Nástup alternátoru je v tomto případě přibližně u 1200ot. Při zvyšování otáček nesmí napětí překročit hodnotu 14,5V! Jestli je vše v pořádku, dále číst nemusíte.
Relé dobíjení (regulační relé) je umístěno v motorovém prostoru na podběhu levého kola (vedle doplňovací nádrže chladiče). Vedou k němu dva vodiče, jeden je označený číslem 15 (od spínací skříňky) a druhý 67 (ten vede na rotor alternátoru). POZOR na prohození! Po odkrytování se vám naskytne úžasný pohled na samotné relé. Na zadní části relé je pružinka, která z jedné strany drží na kotvě relé a z druhé na takovém malém plíšku. Tato pružinka omezuje přítlak kotvy a tím pádem sepnutí kontaktů. Jakmile kontakty sepnou, poklesne napětí na rotoru (budící napětí) a alternátor přestane tolik dobíjet. Kotva znovu rozepne a vše se opakuje. Drží nastavenou hodnotu napětí (v podstatě "stále" kmitá). Chcete-li zvednout dobíjecí napětí, přihněte plíšek (co drží pružinku) směrem dolů (zvětší se síla pružinky). Pro snížení dobíjecího napětí přesně naopak. Nejlépe se šteluje při nastartovaném motoru (samozřejmě zapnuté světla) a připojeném voltmetru. Ihned vidíte reakci. Nezapomeňte vždy motor "vytočit" a zkontrolovat, jestli hodnota dobíjecího napětí nepřekračuje výše zmíněných 14,5V. Relé reaguje velice citlivě. Pokud seřizování relé nemá žádný vliv, hledal bych příčinu jinde. Zkontroloval bych připojení vodičů. Pokud se dobíjecí napětí mění, ale nedosahuje zmiňovaného 13,9V-14,5V, hledal bych závadu v alternátoru. Nejspíše nějaký usměrňovač.
Lada-VAZ 2106 momentálně GO karoserie , karburátor Ozon 2107, el. zapalovaní alá Marek