od foksi » ned kvě 17, 2020 12:04
Nechcem zakladať nové téma, pretože mám ten istý problém na 2101. Ja predpokladám, že dám alternátor na repas, len by ma vlastne zaujímalo, či to takto pracuje správne:
- keď nahodím studený motor, všetko pracuje, ako má. Kontrolka dobíjania nesvieti. Napätie na baterke dáva 13,4 - 13,5 V
- po zahriatí už dáva len 13,2 - 13,3 V a začne mi tlieť a postupne sa rozsvieti kontrolka dobíjania.
- keď čo i len mierne zvýšim otáčky motora, kontrolka zhasne. Meral som aj napätie na relátku kontrolky, keď začne svietiť dobíjanie, je tam 6,2 V. Akonáhle zvýšim otáčky motora, dáva 6,4 V a kontrolka už zhasne.
Dielenská príručka hovorí, že napätie, pri ktorých sa kontakty relátka kontrolky dobíjania otvárajú, je 5,3 +- 0,4. Tak sa pýtam, či to moje relátko pracuje správne. A či je v poriadku ten malý rozdiel v dobíjaní studeného a zahriateho alternátora. Ďakujem za rady.
Hrdý majiteľ VAZ 2101 r.1973