Stránka 1 z 2

2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2018 14:47
od premek.fadrny
Ahoj
Tak máme tu kamarádovu 2104, nějak záhadně mu odchází H4, nevěřil jsem ale foto mě velmi překvapilo.
Kdopak ví, co se děje v jeho elektrosoustavě?

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2018 15:06
od Vašátor
Hodnoty dobíjení? Značka žárovek?

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2018 15:30
od Křečík Barbuška
To budou asi nejake Hella vyrobene kdovikde, ale hodnota napeti v palubni siti hodne napovi. Wattaz je predpisova?

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2018 15:50
od Luděk Musil
Tohle jsem ještě neviděl :shock:
To mu dělají všechny žárovky od různých výrobců a je to 60/55 W :?:
Nebo jinak: to jsou žárovky v předepsané watáži, od jednoho výrobce, kterého?
A tenhle "nádor" mu to dělá jak v levé tak v pravé parabole?
L.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: pon pro 03, 2018 17:07
od valda1971
Mně to udělala halogenka jednou v Dia-projektoru a bylo to nerovnoměrným nastavením v přístrojí.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 13:19
od premek.fadrny
Ahoj Kluci
jsou to žárovky Hella 60/55W Made in India :D
Děje se mu to zřejmě častěji v pravém reflektoru.
Co se týká napětí v síti - prosím o nasměrování - jsem schopen měřit tak že vezmu voltmetr, nastartuju auto a co teď? :D

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 13:49
od Luděk Musil
Koko Loko píše:To budou asi nejake Hella vyrobene kdovikde, ...
:idea: no tak se zdá, že vsjo jásno :idea: Pro začátek bych vyzkoušel jiného výrobce v jiné zemi s vyšší úrovní zpracování :D .
Já teda H4 kupoval (blahé paměti) Tesla Holešovice. Teď zase musím jednu koupit, protože mi před 2 měsíci shořela, takže to bude nějaká Osram nebo Philips :scratch: L.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 13:55
od Křečík Barbuška
Ludo, ty Indy moc nehan. Mozna mas od nich v aute altik ... ja teda jo :-) .

Co se tyce mereni tsk je to proste. Voltmetr prikladas paralelne k akumulatoru. Pred tim je vhodne jej prepnout na mereni Voltu stejnosmernych.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 14:05
od Luděk Musil
Koko Loko píše:Ludo, ty Indy moc nehan. Mozna mas od nich v aute altik ... ja teda jo :-) .
Tím mi jako chceš naznačit, že má dosavadní důvěra v bezporuchový provoz vozidla, od narození v Togliatti po smrt v Barku na Lomnici, by měla být otřesena ???

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 15:37
od Křečík Barbuška
Jestli si myslis, ze smrt v Barku bude nahla a milosrdna tak jako treba umrti fotbalisty ve vrcholne forme na zelenem pazitu pet minut pred polocasem tak se pletes 8) . Bude to dlouhe dodelavani kdy krize bude stihana krizi ... :mrgreen: .

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 16:10
od Luděk Musil
To by blbej neřek´ kdyby mu hubu rozbili :lol:
K-L: moc pěkně řečeno :prayer:
A už bychom jim to tady neměli plevelit navzájem se povzbuzujícími slovy. L.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 16:21
od Jimmi
premek.fadrny píše: ...jsem schopen měřit tak že vezmu voltmetr, nastartuju auto a co teď? :D
Ideální je analogový voltmetr. Napětí v autě nemusí být vždy zcela stejnosměrné a analog může odhalit jeho pulsaci.
Nejdřív si zkontroluj kontakty na baterce, to se dost podceňuje. Baterka působí v systému jako obří kondenzátor a bez ní to napětí může dost plavat. Proto se také nemá odpojovat za chodu motoru.
Pak už můžeš měřit prakticky kdekoliv proti kostře. Třeba na přívodu k baterce. Ideální by to bylo přímo na světle, ale tam se asi nedostaneš.
Měřit je vhodné ve více režimech, na různé otáčky a se světly nebo bez nich.
Je-li ta Hella opravdu origo a nejedná-li se o nějakou načerno prodávanou vyřazenou sérii, tak je podle mě jedno, kde se vyrábí.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 19:56
od Vašátor
Kde se co vyrábí určitě jedno není. Každá linka má jinou zmetkovitost a když selže i dozor kvality (nebo je prostě nastaven na horší parametry s tím, že se výrobky do EU nemají dostat), je problém na světe. Svého času tím byly pověstné zapalovací svíčky NGK. Ty vyrobené v Japonsku byly perfektní, ty Francouzské nevydržely, či rovnou nefungovaly.

Koukaje znovu na tu žárovku, vyvstala mi myšlenka, že by se mohlo jednat o lokální přehřátí. Kdysi mi podobnou bouli na žárovce ukazoval strýc, když mu u baráku praskl blesk do stožáru el. vedení. Otázkou je, proč se žárovka přehřeje. Buď je žárovka v parabole umístěna mimo střed, blízko stěny. Nebo je v žárovce umístěné vlákno blízko skla. Dále pak nedodržená watáž, žárovka vyrobí více tepla. Anebo také vysokonapěťové špičky v el.soustavě, ale to je už asi sci-fi. Anebo se prostě přehřívá z důvodu vyššího dobíjecího napětí el.soustavy.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 20:14
od Křečík Barbuška
Jen tak mimochodem ty indicke Helly mam v syslatech taky neb jsem neodolal nakupce 34 Kc. Do provozu jeste nesly :-) .

Hlavni bude informace z mereni napeti, to je to co nas zajima nejvice.

Re: 2104 a praskající H4

PříspěvekNapsal: úte pro 04, 2018 23:36
od Jimmi
Vašátor píše:...svého času tím byly pověstné zapalovací svíčky NGK. Ty vyrobené v Japonsku byly perfektní, ty Francouzské nevydržely, či rovnou nefungovaly...
Teď jsem zakoupil sadu Denso a taky až doma zjistil, že tentokrát nejsou japonské. Tak snad to nebude podobný případ... :roll: