Stránka 1 z 5

Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned zář 30, 2018 16:38
od dandy
Môže vadný orech spôsobovať stiahnutie napätia na 1 až 3 V pri zapnutí akéhokoľvek spotrebiča pri akejkoľvek polohe klúča v spínačke? Baterka má 12,5V. Zapnem spotrebič a napätie klesne. Je jedno či svetlá (nesvietia) trúbu (sotva počuť) alebo stierače (ani náznak pohybu). O štartovaní môžem len snívať, v tejto polohe kľúča klesne skoro k 0V . Pri otočení kľúča do polohy zapalovanie kontrolky pomaly pohasínajú. Poistky sú všetky OK. Od minulej nedele po návrate z Jedovnice auto stálo v suchej garáži. Zraz (400km) som absolvoval bez problémov.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned zář 30, 2018 21:43
od Křečík Barbuška
Pokud meris primo na baterce a z 12,5 se ti po pripojeni zateze (zapla svetla) stanou 3V tak ti akumulator dal papa ... .

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pon říj 01, 2018 20:48
od dandy
Tak to by ma pekelne nas...lo (namíchlo), pretože baterka má tri roky, v zime uskladnená v kočikárni (cca 15-18°C), na konci aj začiatku sezóny dobíjaná 2A. No name baterka po pôvodnom majiteľovi pri podobnom "pracovnom" režime vydržala 9 rokov.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pon říj 01, 2018 21:18
od valda1971
9 roků je dost, mě odešla 2x Varta do dvou let :evil: a v Prioře ruská origo po roce :( Takže tři roky by nebyla zs vyjímka....

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř říj 03, 2018 21:08
od dandy
Baterka je naozaj v háji. Nešlo to natočiť ani na káble, musel som ju úplne vynechať. Autíčko sa s radosťou rozvrčalo. Tak som zmeral dobíjanie a zistil som, že na voľnobeh to dáva max. 12,3V pri vysokých otáčkach atakuje hranicu 15,1V. Zapnuté svetlá 12.1V a 15,1V. Mohli takéto hodnoty baterku zlikvidovať? Ak sa nemýlim správne hodnoty nabíjania by mali byť +-14V v celom rozsahu otáčok motora.
Tento rok som vlastne za tmy ani za dažďa nešiel, takže som nepostrehol rozdiel v intenzite svetiel ani rýchlosti stieračov.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř říj 03, 2018 22:51
od Křečík Barbuška
Ehm, ty jsi to roztocil na nejake silnejsi nabijecce bez pripojene aku? :koko: Za teto situace namerene hodnoty neber v potaz. Je tu i jiste riziko poskozeni alternatoru. Nebo to blbe chapu? :-)

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv říj 04, 2018 11:06
od dandy
Koko Loko píše:Ehm, ty jsi to roztocil na nejake silnejsi nabijecce bez pripojene aku? :koko:


Nie, baterke v aute už nepomohla ani štartovacia nabíjačka. V garáži mám jednu kapacitu nedržiacu starú 100Ah, používanú na rádio a pod. Tú som cez štartovacie káble pripojil k autu s vynechaním pôvodnej baterky. Voltmeter bol pripojený na skrutky aku-svoriek. Zaujímavé bolo pozorovať pokles napätia na svorkách už vypnutého auta po odpojení štart. káblov. Trvalo asi dve minúty kým to kleslo na nula V. :scratch:

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv lis 01, 2018 18:45
od dandy
Nikita dostal novú baterku, úplne nový (rozumej nikdy nepoužitý bulhar) regler a aj zánovný, v elektroservise preverený alternátor. Po naštartovaní dlhšie svietila (cca 12 sekúnd) kontrolka dobíjania. Voltmeter ukazoval 12,3V - 12,5V, po zvýšení otáčok sa zlepšili hodnoty, ale stále to pri vysokých otáčkach prebíja až cez 15,5V. Na voľnobehu to je slabých 13V, to všetko bez odberu (svetiel).
Mám takú "VEC" - made in russia, malý placatý reglerík s priehľadným vrchom a dvoma diodami (zelená - červená). Aj ten som vyskúšal, priebeh dobíjania podobný a svietila červená dioda.
Reglery som skúsil celkom štyri, priebeh rovnaký. Aj som jeden skúsil nastaviť podľa Túmu, ale celkový výsledok rovnaký.

Takže: Sally, co stím provedem? (pre mladších - J.Ledecký Všechno bude fajn)

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv lis 01, 2018 19:03
od Viko
Dojdi v sobotu do vinicneho.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv lis 01, 2018 19:23
od dandy
Ozvem sa, díky.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv lis 01, 2018 19:42
od Křečík Barbuška
Nekoupil jsi nahodou ten regulator s elementy diagnostiky na nejake davne Jedovnici od Vasenkova? Taky takovy mam ... jen pro zmenu to s nim nedobiji :-) .

Telo regulatoru je radne prikostreno? Svorky regulatoru mas zapojeny spravne? Nejsou prohozeny? Na svorku 15 jde klickovych 12V pres pojistku cislo 10 a ze svorky 67 regulatoru to jde na uhliky.

Nejjednodussi by bylo osadit regler vyzkouseny z jineho vozu a hned budes vedet.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv lis 01, 2018 20:09
od dandy
Od Vašenkova som toho moc nekupoval, snáď tuším len vzduchový filter...

Snáď to je správne zapojené, škriatkov v garáži nemám :D , aby to poprepletali.

Mám síce dve plachetnice, žiaľ sú málo kompatibilné :wink:

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2018 11:12
od Majo
A neprehodil si kable veduce do reglera? 15 a 67? 67 ide na uhliky, 15tka od zapalovania a 31 kostra. Tak?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2018 16:57
od dandy
Pri troche všímavosti sa káble zle zapojiť nedajú ani na regleri ani na altíku. Každý kábel má iný konektor ( očko, bužírka a plastový izolant).
Navyše celé to začalo tým, že mi pošla baterka. Zrejme sa čosi posr... pokazilo cestou z Jedovnice, lebo aj po ceste domov mi to pri Břeclavi normálne naštartovalo. Až v Bratislave som to najprv natočil na káble (potreboval som dostať Kalinu na jamu) a o dva týžne už nie.

Viko píše:Dojdi v sobotu do vinicneho.


Keďže Nikita je viacmenej nepojazdný tak Viničné prišlo do Bratislavy :D . Aj keď sme v podstate nič nedoriešili (dokonca ani s telefonickými konzultáciami Vašátora ) , lebo to čudne dobíja stále a so zaťažením (svetlá) skoro vôbec.
Pôvodný altík aj s reglerom sú už u overeného majstra elektrikára a uvidím čo bude ďalej.

Ďakujem Vikovi aj Vaškovi za snahu a čas :notworthy:

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2018 18:44
od Viko
Čo môže byť lepšie jako nedeľná štvorhodinová návšteva v garáži :D (ani navarené nemal)