Stránka 4 z 5

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned čer 09, 2019 23:33
od Křečík Barbuška
To chce videt na vlastni oci. Bych si i udelal k tobe vylet, ale ted zrovna neni kdy. Nekterou cervencovou sobotu?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pon čer 10, 2019 09:40
od dandy
Ponuka, ktorá stojí za zváženie. Ďakujem, možno ťa vezmem za slovo :D . V polovici augusta mi končí EK,TK.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pon čer 10, 2019 11:15
od Viko
A hlavne na začiatku augusta je Buková a tam musíš prísť týmto. Už sa začali vynárať názory, že Buková je zraz plasťákov a Duchonka klasiky. A to jako ne-e.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2019 14:58
od dandy
dandy píše:Premeral som káble od altíka (skrutka) k baterke, od uhlíkov k regleru 15, z regleru 67 k spínačke a hodnoty odporu ako na obrázku (bez meraného kábla), max 00,7.Pre istotu pripájam obrázok nastavenia a zapojenia meradla, pretože si nie som 100% istý či som to mal správne zapojené a nastavené.

Škoda, že toto nikto nekomentoval.

Trochu som sa dnes zrána "zabavil" a vymenil tach.lanko. Dostať ho cez prechodku za radiatorom bolo časovo náročné utrpenie pre moju poštopkanú pravačku, ale podarilo sa.
A vrátil som sa k elektrike. Baterka mala 12,37V.
Provizórne som nahradil kábel od poistky č.10 k regleru 15 a hodnoty: reg15 11.77V reg67 10,9V, poistka č10 10,87V. Pri štandardne pripojenej baterke.
Baterku som odpojil a s aku+ som spojil reg15. Reg15 mala 12,34V a reg67 11,48V, na poistke č10 bolo 0V, ale asi sa tam nemala ako dostať šťava, keďže bola odpojená baterka.
Oba "bypasy" mali riadne fastony a na baterke nová aku-svorka.
Chvíľkami mám chuť zamknúť garáž a zahodiť kľúč!!!

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2019 21:25
od Vašátor
Dandy, čtu toto téma pravidelně, ale z Tvého popisu jsem vždy akorát zmatený. Podle mě to měříš celé špatně. Měřit odpor kabelu je sice hezká věc, ale je potřeba měřit úbitky napětí při provozu. Samotný přechodový odpor se totiž nejvíc projeví při zátěži - průchodu elektrického proudu. Škoda, že v poslední době nemám chvíli volného času, zamyslel bych se a napsal ti tu elaborát. Nestíhám teď ani své záležitosti ...

V první řadě bych postupoval takto:

na kontakt č. 15 regulačního relé, bych zapojil sólo nový kabel přímo od plus polu baterie. Stávající samozřejmě odpojit. Nastartovat, změřit dobíjení. Pokud to bude dobíjet správně, je chyba v elektroinstalaci mezi baterií a regulátorem. Pokud to bude dobíjet špatně, je chyba v regulátoru, elektroinstalaci mezi regulátorem a alternátorem, či v alternátoru.

Varianta "nedobíjí správně": regulátor jsi psal že je nastavený. Natáhl bych sólo kabel od č. 67 regulačního relé, k uhlíkům alternátoru (tuším žlutý kabel?). Nastartoval, změřil znovu. Nedobíjí-li stále správně, přenastavil bych regulační relé.

Varianta "dobíjí správně": zapojit zpět kontakt č.15 do svazku, odpojit vstup u pojistky č.10 a zapojit na něj sólo kabel od baterie. Opět přeměřit dobíjení. A takto bych šel až k místu, které bude vadné.

Rozhodně to chce všechno měřit pod zátěží, čili za provozu. Měřit úbitky napětí na daných větvích elektroinstalace.

A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to ;-)

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2019 21:31
od Cory
A co pristroj ktorym to meras?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2019 23:29
od Viko
Vašátor píše:A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to ;-)


Bola by to veľká česť a aj veľká zodpovednosť. Požadujem ale volant s kruhom a neručím za to, že po ceste na tak pekné auto nezbalím dáke maturantky. :D

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv črc 04, 2019 08:50
od dandy
Cory píše:A co pristroj ktorym to meras?

dandy píše:Používam tento merák: https://ru.aliexpress.com/item/Taiwan-Pro-skit-MT-1233C-MT-1233D/32911905796.html
Nech meriam napätie kde chcem a ako chcem stále mi 1V v porovnaní s baterkou chýba!!! Už to ani neštartujem, pretože ak je tam takýto rozdiel, správne to dobíjať nebude a škoda trápiť baterku.
Niekde robím chybu.


JmJ píše:
Hurikán píše:Přechodovému odporu na přívodu k regulátoru by totiž odpovídalo i to, že "alternátor přebíjí". Regulátor totiž reguluje takovým způsobem, aby hodnota regulovaného napětí (např. 14,2V) byla na jeho vstupní svorce č. 15. Tohle napětí je pro regulátor napětí v soustavě auta. Pokud ale na přívodním vedení do regulátoru vznikne pod zátěží (regulátor zvyšuje proud tekoucí rotorem alternátoru) v důsledku přechodového odporu úbytek napětí např. 1V, tak v reálu je potom na baterii o ten 1V víc.


Tak a to je prave mnou zmina zpetna vazba. Regulator musi vedet, jake napeti je aktualne v systemu. Pokud to vi spatne, dobiji spatne. Pri nizkem prebiji.


Podľa tejto inštrukcie to nemôže správne dobíjať, ak na reg15 je 12,3V a reg67 je 11,5V. Platí to aj v prípade, že odpojím svorku aku+ a pripojím "bypas" aku+ na reg15. Meral som aj napätie na poistkách, na č1 je 12,3V, na č10. je 11.5V. Tieto cifry sú pri zapnutom zapaľovaní, s vypnutým sú o 0,15 až 0,2V vyššie (na poistke č10 je 0V). Preto som to ani neskúšal štartovať a tak merať.
Regler Bulhar je nastavený, ale aktuálne tam mám elektronický s diodou. Použil som dva nové kusy a správa sa to rovnako ako s tým nastaveným bulharom. Elektronický sa dá ľahko kúpiť na rozdiel od Bulhara.
Vašátor píše:Dandy, čtu toto téma pravidelně, ale z Tvého popisu jsem vždy akorát zmatený.

Asi určite sa neviem poriadne vykoktať :D aby tomu rozumeli aj tí čo elektrike a žigulom rozumejú.

Tvoja ponuka a Viktorova ochota je viac než som čakal, ale vydrží to dôjsť cca 200km?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv črc 04, 2019 11:32
od Vašátor
Jaké že máš teď hodnoty dobijeni při zapnutych svetlech?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: čtv črc 04, 2019 13:28
od Viko
Keď s bude dať, pôjdem len na parkovačky a vezmem si na cestu aj baterku z gergeja. (Plus Dianka v 061 jako safety car).

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: sob črc 06, 2019 21:24
od dandy
Vašátor píše:A ještě jeden nápad bych měl. Strč auto Vikovi a nech ho s ním odjet k nám na dílnu. Mrknu na to ;-)

Viko píše:Keď s bude dať, pôjdem len na parkovačky a vezmem si na cestu aj baterku z gergeja. (Plus Dianka v 061 jako safety car).


Stane sa :) ďakujem

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2019 20:59
od Vašátor
Tak auto je už u nás na dílně. Vrhnul jsem se na to a je to tedy opravdu něco. Sešlo se tam hned několik věcí dohromady. To nejzávažnější jsem diagnostikoval v podstatě hned, respektive po telefonátu s Dandym, kdy jsem se ho znovu tázal na zkoušku alternátoru. Alternátor byl na zátěžovém testu? Ano byl. A pak Dandy mezi řečí zmínil docela podstatnou věc. Zátěž nebyla nastavovací odporová, ale zařazeným nějakým ventilátorem. A alternátor prý dával 29A. Přitom alternátor Žigulíka musí dát v plné zátěži přes 40A. I naměřené hodnoty dobíjení poukazovali na to, že alternátor nebude dávat plný výkon. Při buzení natvrdo přímo z baterie, ve vysokých otáčkách 14,4V.

Dal jsem se tedy do rozborky alternátoru. Uhlíky nové, ložiska SKF nová, komutátor čistý ... při rozebírání však dotyčný nedával pozor a utrhnul hnedle dva statorové dráty. Drátu od středu vinutí statoru si všimnul a opravil jej. Utrženého očka krajního vinutí už nikoli, viselo na vlásku, na izolaci. Veškeré kontakty, očka, apod. zaoxidované. Diodový můstek odměřen a je OK. Očko statoru opravené a OK. Alternátor složený, namontovaný, dobíjení slabé = 13,4V při zvýšených. Při buzení natvrdo ve vysokých otáčkách 15,8V, hurá :). Elektroinstalace vozu komplet odpojená, zapojen solo okruh dobíjení/regulátoru a indukční cívka. Dobíjecí napětí 13,9V. Stále málo. Rozdíl mezi napětím měřeným na alternátoru a baterii 0,4V! Další problém nalezen, zítra musím prověřit silovou kabeláž. Úbitek jak na kostře, tak na plusáku. Po zapojení zpátky do elektroinstalace vozu šlo dobíjení opět dolů. Někde bude ještě další šotek.

Apropo, ten nastavený regulátor k alternátoru vůbec nereguluje, nekmitá. Blíže jsem ho zatím nezkoumal, ale přijde mi pružinka až moc napružená, kotva drží nahoře a budí naplno. Odpovídalo by to i tomu, že alternátor dobíjel málo = málo proudu, při plném buzení napětí 14,4V a víc ani ránu.

Zítra opět jdeme na to :)

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2019 21:54
od dandy
:shock: toto musím stráviť. :shock:
Vašátor píše:... při rozebírání však dotyčný nedával pozor a utrhnul hnedle dva statorové dráty. Drátu od středu vinutí statoru si všimnul a opravil jej. Utrženého očka krajního vinutí už nikoli, viselo na vlásku, na izolaci. Veškeré kontakty, očka, apod. zaoxidované.

Maxi sklamanie z chlapa, ktorý mi kedysi spoľahlivo robil štartéry na formana, piano a aj na Nikitu I. Za socíku v Drutechne aj na kilečko altík. Odtiaľ ho vlastne poznám.

Vašku ďakujem. :notworthy:

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 21:54
od Vašátor
Tak už to šlape komplet. Dobíjení nastavené se světly na 14,0-14,2V.

V elektroinstalaci jsem při opravě objevil další zajímavou závadu. Na pojistce dobíjení úbitek napětí 0,6V! Pojistková skříň nová. Očistil jsem kontakty jak na pojistkovce, tak na nové pojistce a bylo po problému.

Objeven i problém s hořící pojistkou předního potkávacího světla. Dandymu asi při výměně pojistkovky upadl drát vedoucí k dodělanému spínači ostřikovačů, načež vnořil ruku za přístrojovku a faston připojil omylem na kostru :-D. Zapojení ostřikovačů na pojistku světel mi přišlo podivné, tak jsem to přepojil tak, aby fungovali ihned po zapnutí klíčku :-).

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 22:52
od Křečík Barbuška
To se krasne cte, sikulky :-) .