Stránka 2 z 5

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned lis 11, 2018 19:01
od dandy
Viko píše: (ani navarené nemal)


Horúcu kávu si dostal do ruky pomaly ešte medzi dverami a stačilo povedať, popri guláši si pobehoval :mrgreen:

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned lis 11, 2018 19:20
od Viko
Okrem sťažnosti na nedostatočný proviant doplním aj svoju verziu story.
Nový overený altík sa ukázal nepoužiteľný, pretože po zaťažení svetlami nebol schopný dať viac ako 12V. Dali sme tam jeden starší záložný a dobíjalo to krásne 14.3 ale len s polovodičovým reglerom z 06. Skúšali sme asi tri mechanické ale ani jeden to neudržal pod 14.5, keď sme nastavenie upravili tak aby nad 14.5 nešiel ani pri otáčkach motora jak na rallye, pri otáčkach 2-3 tisíc dával tak 13.2 až 13.8. Moja rada "jebni tam polovodič a nehaj tak" :mrgreen: nepadla na úrodnú pôdu a preto pôjde altík aj regler do iného elektroservisu. Dúfam, že ma na druhé kolo dandy zavolá, chcem byť pri tom jak to dopadne. :D

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned lis 11, 2018 19:34
od dandy
Altík nebol nový, len overený, lae zjavne bez záťaže

Originál z auta a výroby je aj s reglerom u špecialistu (min 20 rokov robí len altíky a štartéry donesené v ruke). Ani sa mu do toho pôvodne nechcelo, ale nakoniec v duchu "zaspomínam na staré časy" sa toho ujal :D . V stredu mu mám volať, tak uvidím.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned lis 11, 2018 21:05
od Vašátor
Viko píše:Čo môže byť lepšie jako nedeľná štvorhodinová návšteva v garáži :D (ani navarené nemal)

Co může být lepšího, než čtyřhodinová návštěva na whatsappu :D (ani kávu jsem nedostal) :mrgreen:

Dandy, první problém bych odhadoval opravdu na špatný alternátor. Pokud ho neměřili na zátěži, je to měření úplně o ničem. Může být vadná dioda na usměrňovači a bez zátěže to dobíjet bude.

Druhý problém, kdy jiný alternátor s mechanickým regulátorem dobíjení přebíjí a nejde zregulovat, nemusí mít nic společného s dobíjecí soustavou. Obzvláště když jej polovodičový regler ureguluje bez problému. Může to být způsobené vadnou indukční cívkou, kdy do elektrické soustavy pronikají vysokonapěťové špičky. Ty následně rozkmitají kotvu mechanického regulátoru a ten není schopen dobíjení uregulovat. Zkus vyměnit indukční cívku a znovu dobíjení přeměřit.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: stř lis 14, 2018 20:31
od dandy
Vašátor píše: Zkus vyměnit indukční cívku a znovu dobíjení přeměřit.


Vďaka za typ, ale dostanem sa k tomu až v sobotu. Dáva to zmysel ( aj mne - neelektrikárovi :D ), zvlášť po tom, čo mi dnes elektrikár povedal, že alternátoru nič nie je a pracuje bezchybne na prázdno aj zaťažený. Ten pôvodný z auta, z výroby... A že keď už ho tam má, tak ho prečistí, premaže ložiská... a nastaví regler.

Porazí ma ak bude mať Vašek pravdu.

:D

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: sob lis 17, 2018 16:34
od dandy
:scratch: Problém nepomohla vyriešiť ani výmena cievky . Zmena je len v tom, že nová cievka sa nehreje ako tak stará.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pát lis 23, 2018 07:51
od Laďuša
A už tam konečně máš ten elektronickej regulátor? :P Taky jsem se s dobíjením trápil, furt něco, skládal jsem různý alternátory z několika jiných, regulátory (mechanický) jsem měnil a nakonec všechno přestalo, když jsem koupil za pár korun novej regulátor. A od tý doby klid.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: pát lis 23, 2018 19:12
od Cory
A co tie svetla, ako som ti spominal?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: sob lis 24, 2018 10:06
od dandy
K svetlám som sa ešte nedostal, málo času. Ale doma už je dôkladne skontrolovaný altík ( rozobratý, vyčistený, s novými ložiskami) a k nemu spárovaný bulhar. Pri preberaní bol na stolici aj s reglerom, po rozbehu 14,2V a 0,2A na "voľnobeh", aj vo vysokých otáčkach. Po zaťažení 14,2V a 29-30A. Ručička voltmetra sa pritom ani nepohla. Tak až bude čas ( a počasie) tak na to vletím :D .

Laďušo, dlho sme sa nevideli, ale poznáš ma, takže je ti jasné, že modernosť v podobe elektronického reglera jedine do kufra ako rezervu pre strýčka Príhodu... Mám už aj funglovku s diodou, vyskúšam v kombinácii s aktuálne osadeným altíkom.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: sob bře 30, 2019 23:19
od dandy
Využil som pekné počasie a voľnú sobotu a dal sa riešiť dobíjanie. Konečne ...
A sklamanie.

Skúseným a overeným elektroservismenom preverený a spárovaný altík s reglerom (nový, originál bulhar) som implantoval do vazidla. Stav sa nezmenil, bez spotrebiča prebíja vo vyšších otáčkach tesne cez 15V, so svetlami sa drží okolo 13,5V . Na voľnobeh bez svetiel okolo 12-12,5 V, so svetlami klesne pod 11V a kontrolka dobíjania sa nerozsvieti!!! Pri zapnutom zapaľovaní kontrolka svieti, po naštartovaní zhasne po 2-3 sekundách. Regler je duplicitne ukostrený aj káblom.

Kde do čerta je chyba???

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 07:01
od JmJ
Stav vodicu, konektoru a jinych socastek, ktere jsou "na trase" zpetne vazby jsi kontroloval? Zkousel si merit, jake napeti je na vodici zpetne vazby u regulatoru?

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 07:40
od Cory
Taka blba otazka...Poistku budenia a vetvu pred nou už niekto kontroloval? Pre istotu by som zatial skusil odpojit aj rele kontrolky dobijania.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 10:41
od Vašátor
Ještě taková blbá otázka, čím to meris? Multimetrem? Baterka v multimetru je v pořádku?

Rovněž by mě zajímal stav autobaterie, protože mi přijde divný, že by napětí na baterii po zapnutí světel kleslo na 11V. Běžně i když to nedobiji, napětí na nabité baterii po zapnutí světel neklesne pod 12V.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 12:14
od dandy
Poistku č.10, 8A som samozrejme pozrel, vyzerala OK, ale aj tak som dal novú (vyskúšal som pre istotu dve), originál keramické.
K detailnej kontrole vodičov a konektorov som sa ešte nedostal, ale kabeláž v blízkosti altíka a reglera je bez viditeľných a v ruke citeľných zlomov či poškodení izolácie. Pozriem ešte pripojenie k poistkovej skrinke, ktorú som musel prečistiť od nánosov prachu asi pred 10 rokmi.
V r.2007 som "provizórne" pred zrazom (a je to tak doteraz) ukostroval ľavý predný svetlomet (všetko svietilo ako malo, len viditeľne slabšie ako pravá strana)
V r.2013 som menil orech spínačky (preto ten názov témy- blblo to aj s dymovými efektami a zo Šíravy som prišiel bez možnosti spoľahlivo štandardne štartovať, Lukáš roztláčal :D ).

To sú všetky moje skúsenosti s elektrikou a preto sa pýtam:
- na pravom vnútornom blatníku je budiace relé alternátora? Nehreje sa
- relé kontrolky dobíjania je niekde pod palubovkou? Tú budem aj tak rozoberať, lebo sa porúčalo lanko tachometra... (aby toho nebolo málo :) a chcem skontrolovať aj kabeláž pri poistkovej skrinke)
JmJ píše:Zkousel si merit, jake napeti je na vodici zpetne vazby u regulatoru?

- kde a ako?

Vašátor píše:Ještě taková blbá otázka, čím to meris? Multimetrem? Baterka v multimetru je v pořádku?

Rovněž by mě zajímal stav autobaterie, protože mi přijde divný, že by napětí na baterii po zapnutí světel kleslo na 11V. Běžně i když to nedobiji, napětí na nabité baterii po zapnutí světel neklesne pod 12V.

Používam bežný multimeter, väčšina meraní je na baterke, ale urobil som si "predlžovačku" do zásuvky (nad pedálmi) a trošku sa previezol (cca 3 km) a sledoval stav napätia v sieti počas jazdy a státia na semaforoch. Myslím, že je jedno, či je multimeter pripojený priamo na baterku alebo k zásuvke. V podstate boli všetky hodnoty rovnaké. Všetky merané na naštartovanom aute.

Baterka je nová AKUMA 45Ah, kupovaná po Jedovnici. Trochu sme jej dali s Vikom zabrať (viď vyššie), ale potom bola cca 12 hod na nabíjačke 2A a do včera nepripojená v garáži (nemrzne tam). Kým som ju pripojil k nabíjačke mala 12,5V , ale pre istotu bola cca 2hod. oživená 2A. Mala by byť OK, ale nevylučujem, že sme jej dali KO.

Re: Nikita - vadný orech spínačky?

PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 12:32
od Cory
Na pravom vnutornom blatniku je rele kontrolky dobijania. Na lavom vnutornom je regler. Samotne rele budenia neexistuje, ibaze zanho povazujes regler.

Teraz neviem, kde sme sa bavili o tych svetlach, ale rozhodne ich spravanie mi neprislo normalne a mal som podozrenie, ci problem nepramení niekde tam. Ale uz neviem najst tu spravu, alebo príspevok, kde si popisoval peripetie so svetlami. Tusim ti vtedy vypadla cela lava strana? Aj vpredu aj vzadu? :scratch: