Stránka 1 z 2

Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: stř pro 06, 2017 21:18
od horst16
Ahoj,mam na trakturku motor z 2101,obsah 1200.nedobiji mi altik.kdyz jsem ho cely do sroubku rozebral,zjistil jsem,ze je cely od oleje a jinych sracek co tam pravdepodobne nemaji co delat.Potrebuju porafit,jak a cim ho co nejlepe umit.Napada me pouzit cistici lazen anebo cistic na brzdy,ale muzu to nakydat i na tu med co tam je?v praci byvh to pak cele vyfoukal kompresorem..diky za rady.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: čtv pro 07, 2017 09:24
od Luděk Musil
Nějaká lázeň z petroleje nebo tech. benzínu nebo ředidla by asi uškodit neměla.
Ale spíš by mě zajímalo, zda-li na začátku dobíjel a pak se na to vy...l, nebo to nedobíjení bylo postupné ... ?
Prostě by to chtělo pro začátek více informací.
Protože jen umazání olejem a šmírem nezpůsobí nedobíjení. L.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: čtv pro 07, 2017 12:15
od horst16
Pravdepodobne nedojijel vubec,protoze jsem s nim jel vsehovsudy tak 10x a to baterka zvladla..kazdopadne je to vycistene,uhliky jsou tak na mensi polovicce sve velikosti..zkusim to tam dat a uvidim,zdali se chytne.pokud ne,budu vedet,ze spinou to nebylo..pak budu zjistovat co dal..nejake rady???

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: čtv pro 07, 2017 15:15
od Křečík Barbuška
Regulator mas osazen a spravne zapojen?

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: čtv pro 07, 2017 22:37
od horst16
Problem zda se vyresen..po dukladnem vycisteni celeho altiku,vyfoukani a vysuseni jsem jeste koupil nove uhliky(cena 50kc za oba),a hle,altik dobiji pri studenem startu se siticem na 18,52. Tak doufam,ze uz to bude o.k. diky za rady

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 04:37
od radek mb
18,5? Není to příliš? Začínám si myslet, že otázka od Koka Loka ohledně regulátoru je na místě.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 07:41
od Sid
Správne nabíjacie napätie má byť 13,9-14,2. 18,5 je maximum, ktoré ide z alternátora vyžmýkať, čiže buď tam nieje regulátor vôbec, alebo je zle zapojený. Pokiaľ by sa jednalo p mechanický 2101-2106, môže byť zle nastavený. V každom prípade takéto vysoké nabíjacie napätie je pre batériu dlhodobo smrteľné.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 08:10
od Luděk Musil
Ano, je otázka, jaký máš alternátor.
Zkus sem dodat fotografii zadní strany (tam kde jsou uhlíky) alternátoru.
V podstatě byly 3 druhy
2101 - 3 vývody, regulátor mimo - černá krabička PP 380. To bude asi Tvůj případ
2105 - 2 vývody, regulátor na těle, hliníková kostka
21073 - 2 vývody, regulátor na těle ve tvaru nízkého válečku.
L.
PS: doplň si do profilu bydliště, třeba je někdo z blízkého okolí

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 08:54
od horst16
Ogari diky,zitra na to kouknu,vyfotim a vlozim..jinak jsem z Vizovic..

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 11:36
od horst16
Tak mam ten stary typ altiku,tzn 3vyvody a ta cerna krabicka je nekde pod volantem..jak zjistim,jestli jede nebo ne???

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 13:55
od valda1971
Když Ti to dává plné napětí, tak regulátor nepracuje. V první etapě sundej to plechové víko (drží jej dva šroubky z boku), a očisti kontakty - může tam být pecka. Snaž se neohnout nic - tím se to dá štelovat.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pát pro 08, 2017 14:03
od Luděk Musil
Takže s velkou pravděpodobností asi nejede. Možná jen bude přilepený kontakt. Zkus opatrně sejmout víčko (2 šroubky a zvednout kolmo k základně aby jsi eventuálně nezachytil za relátka), potom uvidíš (v podstatě) přepínací relé. Zkus zlehka zatlačit na kotvu a sleduj, jestli se jazýček odlepí z jednoho kontaktu a chytne se druhého kontaktu.
K vlastnímu zapojení - dám sem velice zjednodušené schema. Hlavně zkontroluj drátování. Od spínačky musí jít kabel na svorku 15, mezi alternátorem a regulátorem musí být propojeny 67. Na regulátoru jsou ty čísla napsaný. jestli mě paměť neklame - tak 15 je vlevo, 67 vpravo.
67 na alternátoru je solo konektor, na baterii jde šroub M6, na kontrolku je konektor na bloku s uhlíkama. L.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: sob pro 09, 2017 15:32
od horst16
Takze l,kabel od spinacky mi jde do cokolady,na ni je pripojen kabl z baterky a kabel z altiku ze sroubu M6..15 mi jde na solo konektor a 67 na uhliky..takze predpokladam,ze je to cele uplne blbe,ze???jinak ten regulator je ve vnitrku jako novy..

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: sob pro 09, 2017 17:44
od Luděk Musil
horst16 píše:... a 67 na uhliky..takze predpokladam,ze je to cele uplne blbe,ze???...
Celý ne. jen ta část z regulátoru 67 na uhlíky - to není správně. Na uhlíky má jít kabel z kontrolky dobíjení (pokud tam něco takovýho máš). Takže to zkus přepojit a uvidíme. L.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: sob pro 09, 2017 20:33
od Křečík Barbuška
Se mi zdá, že to nějak motáte veličenstvo :) . Na šroubek altíku pod matičku na desítku klíč trvalý plus pól od baterky. Na svorku 15 regulátoru klíčkových +12V a ze svorky 67 regulátoru natáhnout vodič na uhlíky alternátoru. Tělo regulátoru dobře ukostřit stejně jako mínus pól baterie.

Vývod na fastonek středu vinutí (pokud na altíku je) pro ovládání relé kontrolky dobíjení netřeba zapojovat. Na dobíjení nemá vliv.