Stránka 2 z 2

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: sob pro 09, 2017 21:06
od horst16
Tak nejak nechapu to: klickovych +12V...telo je prisroubovane na ramu trakturku,tak pocitam,ze je ukostrene jak ma byt.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 08:11
od Křečík Barbuška
To jako, ze je tech 12V privedeno jen kdyz trakturek vrci a ma dobijet. V dobe kdy trakturek nevrci a je odstaven tam tech 12V neni. Proste spinaci skrinka.

Alternator (motor), minus baterky a regulator jsou na stejnem potencialu (kostre)?

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 08:59
od Luděk Musil
Marek: chtěl jsem se přít, ale napřed jsem si našel pořádné schéma zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/233.htm . A ještě zde: http://www.ladaklub.com/manualy/obrazov ... bijeni.htm
A místo pření se, se omlouvám za mystifikaci obzvláště Horsta :oops: .
Je potřeba všechny komponenty řádně ukostřit :idea: . L.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 12:16
od horst16
Takze,dnes jsem zkousel nejaka zapojeni a vysledek je,ze kdyz odpojim kabel ze spinacky ktery mam pripojeny na baterku i s kablem na sroub altiku,tak trakturek ani neskytne..tzn ze jsem ted uz uplne zmateny..kdyz jsem ten kabel ze spinacky dal na regulatelor kontakt 15,tak se vubec nic nedelo,jako ze to ani nestartovalo..jo a kdyz jsem ten kabel od spinacky odpojil,prestaloa svitit cervena kontrolka na budiku,kde je napsano rusky MACAO,coz absolutna nevim co je....takze nejake rady?

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 13:57
od Luděk Musil
Nesmíš zapomenout na to, že když odpojíš plus ze spínačky - tak ztratí napětí i cívka - tím pádem žádná jiskra, žádné škyt :idea: .
A budík MACAO je tlakoměr oleje, červená kontrolka znamená mazání. A budík někdy něco ukazoval? Nebo se jen rozsvěcela/zhasínala kontrolka? L.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 14:07
od Luděk Ondrůch
Maslo je kontrolka mazání. Pokud odpojíš hlavní kabel od spínačky tak to startovat nebude.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 18:39
od horst16
Takze z toho vypliva ze tam zadnou kontrolku dobijeni nemam..takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 19:15
od Křečík Barbuška
Koko Loko píše: ... Na šroubek altíku pod matičku na desítku klíč trvalý plus pól od baterky. Na svorku 15 regulátoru klíčkových +12V a ze svorky 67 regulátoru natáhnout vodič na uhlíky alternátoru. Tělo regulátoru dobře ukostřit stejně jako mínus pól baterie. ...

To "klíčkové" udělej třeba přes vypínač a přes 8A pojistku. Prostě tak aby když traktůrek odstavíš nebylo na svorce 15 regulátoru napětí.

Ono těžko soudit jak moc divoce to máš na tom traktůrku zbastlené.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 20:02
od Luděk Musil
horst16 píše:...takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
To řekl kdo???
Z akumulátoru musí jít plus na spínačku (vypínač) a dále na svorku 15 regulátoru. Dále pokračuje ze svorky 67 regulátoru na svorku uhlíky alternátoru.
Samozřejmě, že spínací skříňka spíná i další okruhy, jak jsem psal (i Luďa Ondruch) výše, je jedním z nich okruh zapalování a okruh startování. Takže když nebude na spínačce plus - dohrál jsi.
Na začátku jsi to měl správně, jen ten regulátor - tam je asi zakopanej pes. L.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 21:36
od horst16
A k cemu teda tam je na altiku ten prostredni kontakt??to je na tu kontrolku co tam nemam??

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: ned pro 10, 2017 22:17
od Křečík Barbuška
Ano, pres nej se ovlada rele kontrolky dobijeni. Ke spravne funci dobijeci soustavy neni potreba. Ma jen informativni funkci.

Re: Jak a cim vycistit alternator

PříspěvekNapsal: pon pro 11, 2017 18:10
od horst16
Tak kabel ze spinacky priveden na regulator na c.15 a ze 67 na uhliky.ze spinacky dal na baterku a dal na altik na sroub.a svete div se,nedobiji.pritom to v regulatoru tzv.klapalo,jak se kotva opirala o kontakty..tak jaky jsou prosim nazory??jo a poznal ksem to ze nedobiji tak,ze jsem zmeril napeti,na baterce melo 12,25,udelal jsem vyjezd a kleslo to na 11,10.