Jak a cim vycistit alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod horst16 » sob pro 09, 2017 21:06

Tak nejak nechapu to: klickovych +12V...telo je prisroubovane na ramu trakturku,tak pocitam,ze je ukostrene jak ma byt.
horst16
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned pro 10, 2017 08:11

To jako, ze je tech 12V privedeno jen kdyz trakturek vrci a ma dobijet. V dobe kdy trakturek nevrci a je odstaven tam tech 12V neni. Proste spinaci skrinka.

Alternator (motor), minus baterky a regulator jsou na stejnem potencialu (kostre)?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Luděk Musil » ned pro 10, 2017 08:59

Marek: chtěl jsem se přít, ale napřed jsem si našel pořádné schéma zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/233.htm . A ještě zde: http://www.ladaklub.com/manualy/obrazov ... bijeni.htm
A místo pření se, se omlouvám za mystifikaci obzvláště Horsta :oops: .
Je potřeba všechny komponenty řádně ukostřit :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10467
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod horst16 » ned pro 10, 2017 12:16

Takze,dnes jsem zkousel nejaka zapojeni a vysledek je,ze kdyz odpojim kabel ze spinacky ktery mam pripojeny na baterku i s kablem na sroub altiku,tak trakturek ani neskytne..tzn ze jsem ted uz uplne zmateny..kdyz jsem ten kabel ze spinacky dal na regulatelor kontakt 15,tak se vubec nic nedelo,jako ze to ani nestartovalo..jo a kdyz jsem ten kabel od spinacky odpojil,prestaloa svitit cervena kontrolka na budiku,kde je napsano rusky MACAO,coz absolutna nevim co je....takze nejake rady?
horst16
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Luděk Musil » ned pro 10, 2017 13:57

Nesmíš zapomenout na to, že když odpojíš plus ze spínačky - tak ztratí napětí i cívka - tím pádem žádná jiskra, žádné škyt :idea: .
A budík MACAO je tlakoměr oleje, červená kontrolka znamená mazání. A budík někdy něco ukazoval? Nebo se jen rozsvěcela/zhasínala kontrolka? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10467
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Luděk Ondrůch » ned pro 10, 2017 14:07

Maslo je kontrolka mazání. Pokud odpojíš hlavní kabel od spínačky tak to startovat nebude.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod horst16 » ned pro 10, 2017 18:39

Takze z toho vypliva ze tam zadnou kontrolku dobijeni nemam..takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
horst16
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned pro 10, 2017 19:15

Koko Loko píše: ... Na šroubek altíku pod matičku na desítku klíč trvalý plus pól od baterky. Na svorku 15 regulátoru klíčkových +12V a ze svorky 67 regulátoru natáhnout vodič na uhlíky alternátoru. Tělo regulátoru dobře ukostřit stejně jako mínus pól baterie. ...

To "klíčkové" udělej třeba přes vypínač a přes 8A pojistku. Prostě tak aby když traktůrek odstavíš nebylo na svorce 15 regulátoru napětí.

Ono těžko soudit jak moc divoce to máš na tom traktůrku zbastlené.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Luděk Musil » ned pro 10, 2017 20:02

horst16 píše:...takze to zkusime jeste jednou:jak to teda zapojit,myslim ten regulator do altiku,kdyz ze spinacky nemuzu vest kabl do regulatoru..
To řekl kdo???
Z akumulátoru musí jít plus na spínačku (vypínač) a dále na svorku 15 regulátoru. Dále pokračuje ze svorky 67 regulátoru na svorku uhlíky alternátoru.
Samozřejmě, že spínací skříňka spíná i další okruhy, jak jsem psal (i Luďa Ondruch) výše, je jedním z nich okruh zapalování a okruh startování. Takže když nebude na spínačce plus - dohrál jsi.
Na začátku jsi to měl správně, jen ten regulátor - tam je asi zakopanej pes. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10467
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod horst16 » ned pro 10, 2017 21:36

A k cemu teda tam je na altiku ten prostredni kontakt??to je na tu kontrolku co tam nemam??
horst16
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned pro 10, 2017 22:17

Ano, pres nej se ovlada rele kontrolky dobijeni. Ke spravne funci dobijeci soustavy neni potreba. Ma jen informativni funkci.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Jak a cim vycistit alternator

Příspěvekod horst16 » pon pro 11, 2017 18:10

Tak kabel ze spinacky priveden na regulator na c.15 a ze 67 na uhliky.ze spinacky dal na baterku a dal na altik na sroub.a svete div se,nedobiji.pritom to v regulatoru tzv.klapalo,jak se kotva opirala o kontakty..tak jaky jsou prosim nazory??jo a poznal ksem to ze nedobiji tak,ze jsem zmeril napeti,na baterce melo 12,25,udelal jsem vyjezd a kleslo to na 11,10.
horst16
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát lis 24, 2017 18:01

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků