Stránka 1 z 1

Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: čtv dub 23, 2015 19:26
od Kelfik
Zdravím, potřebuji poradit ohledně motoru. Vloni jsem koupil Ladu 21061, motor držel nepravidelně otáčky a volnoběh držel jen na půl sytiče. Je tam karburátor OZON. Více jsem s ním nedělal a téměř celý rozebral.
Jedině co jsem nevyndával byla klika a písty. Jen jsem zkontroloval ojniční ložiska, nevykazovaly žádný problém, tak jsem to dále nekuchal. Hlavu jsem celou rozebral, vyměnil gufera, zabrousil ventily, vyměnil asi 4 zdvihátka. Dále nové rozvody, rozebrání karburátoru, vyčištění, nové těsnění atd. Po složení, jsem poslechem seřídil odtrh a předstih(dle knížky) a snažil se seřídit karburátor, ale i když oba šrouby zcela zašroubuju, motor stále drží vysoký a ne zcela pravidelný volnoběh cca 1500-1800ot. Přijde mi taky, že motor není zcela tichý, jako jsem slyšel u jiné Lady, přitom ventily i rozvody jsem 2x kontroloval.

Udělal jsem krátké video, zda z něj půjde alespoň něco rozpoznat:
http://kelfik.rajce.idnes.cz/Lada/#IMG_0362.jpg

Všem děkuji za postřehy a nápady.

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: čtv dub 23, 2015 19:40
od Roman
" jsem poslechem seřídil odtrh a předstih" tak na toto by som sa nespoliehal.

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: čtv dub 23, 2015 19:44
od Kelfik
Podle knížky a taky sluchu jsem se snažil dosáhnout nejlepšího běhu motoru a na té hodnotě jsem to nechal. Spíš to vidím, že to budu muset dát někomu kdo tomu více rozumí.

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: čtv dub 23, 2015 21:02
od Majo
urcite zacat tym, ze ten predstih nebudes stelovat podla ucha. To si moze dovolit niekto z mnohorocnymi skusenostami a hlavne az po nastelovani karburatoru, nikdy nie predtym. Takze predstih na zakladnych 5-7, potom skontrolovat prisavanie vzduchu(to byva najcastejsi problem vysokych otacok), zvycajne pretesnenie nepomoze - priruby nikdy nie su natolko rovne aby to nove tesnenia poriesili bez zrovnania prirub. Az ked bude toto hotove sa mozes pustit do stelovania karburatora a az nakoniec ked to funguje, mozes skusit zvysit predstih "od ucha". Ale to rozhodne nie je nevyhnutne(a po pripadnej uprave predstihu je potrebne znovu jemne doladit nastavenie karburatora)

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: čtv dub 23, 2015 21:14
od Marťas
Může to způsobovat i moc velká vůle mezi "zavřenou" klapkou a stěnou karburátoru.

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: pát dub 24, 2015 05:51
od Luděk Musil
(Ne)reakce motoru na otáčení seřizovacích šroubků na karburátoru svědčí o špatném předstihu. L.

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: pon dub 27, 2015 19:20
od Kelfik
Tak drobná změna v chování motoru. Předstih seřízen dle návodu a žárovičky na 5-7°, podtlakové seřizování předstihu odpojeno(když ho připojím otáčky se tak o 200-300 zvýší). Karburátor dle návodu seřízený, jeden šroub na 4,5ot a druhý na 3,5ot, zkontrolována mezera škrtících klapek. Otáčky motoru se snížily na cca 1200-1300, motor stále běží trochu nepravidelně. když otáčky na karburátoru dále snižuju, motor začne běžet hůř(vynechávat a kolísat) a otáčky lítají mezi 700-1100ot.
No jsem z toho jelen. :roll:

Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru

PříspěvekNapsal: úte dub 28, 2015 11:43
od Majo
to musis mat zle zapojene, kam mas pripojeny podtlak od rozdelovaca? ma to byt nad klapkou na karburatore, nie na sacom potrubi a na zapojenie/odpojenie hadicky to reagovat nema... Mozno mas dokonca prasknutu membranu v rozdelovaci a prisava to cez nu vzduch.

karburator nastavujes aj bohatost? kludne aj pri tych 1200-1300 nastav najprv bohatost a az ked bude ok, tak znizuj volnobeh.