Zapojenie EKONOMIZERu na 2107

Moderátor: Moderátoři

Ekonomizér - připojení

Příspěvekod MZ » pon srp 25, 2008 05:36

Tak jsem instaloval Ozona z 2105 do své 2101, včetně obvodů kolem ekonomizeru. Zapojil jsem řídící blok, mikrospínač i ventil. Vyzkoušel jsem funkčnost ventilu, nastavil mikrospínač na karbu a jal se startovat. A ono nic. Po chvíli jsem zjistil, že mi elektronický blok zkratuje kladívko v přerušovači. Takže jsem blok vyndal, dal druhý (co se v bedně dílů po mé staré 2105 nenajde...) a výsledek stejný. Vzhledem k tomu, že první blok fungoval v 2105 správně, tak jsem jej rozebral. Zjistil jsem zatím přepálenou jednu cestu na spoji a vadný výstupní tranzistor. Do druhého bloku jsem nekoukal, jedná se o nerozebiratelný model. Celé zapojení jsem dělal dle nákresu v novém vydání Tůmy. Pak jsem vyhrabal někde sérii článků ze SM a tam byl i nákres připojovacího konektoru. A co je důležité - rozmístění jednotlivých svorek se tam liší od označení na vlastním bloku! Při pohledu na spoje v rozebraném bloku si myslím, že zapojení v SM bude asi pravdivé... Setkal jste se s tím někdo?
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Uživatelský avatar
MZ
 
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvekod tonda » pon srp 25, 2008 11:42

Takhle nějak je to zapojené na ZAZ Tavria - u Lady to neznám, možná že Ti to pomůže.
Snad se mi podaří vložit obrázek, protože na to jsem nešikovný.
15 - blok řízení ventilu volnoběžné trysky
13 - komutátor /zapalovací modul/
14 - elm.ventil volnoběžné trysky
12 - mikrospínač na karburátoru /při zavřené klapce ukostřuje/
9 - zapalovací cívka
11 - rozdělovač /hned nad ním je snímač impulsů pro zapalovací modul/
Napájení +12 V je od relé č.4
Přílohy
IMG_1297.JPG
schéma
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod MZ » úte srp 26, 2008 04:59

tonda píše:Takhle nějak je to zapojené na ZAZ Tavria - u Lady to neznám, možná že Ti to pomůže.
Snad se mi podaří vložit obrázek, protože na to jsem nešikovný.
15 - blok řízení ventilu volnoběžné trysky
13 - komutátor /zapalovací modul/
14 - elm.ventil volnoběžné trysky
12 - mikrospínač na karburátoru /při zavřené klapce ukostřuje/
9 - zapalovací cívka
11 - rozdělovač /hned nad ním je snímač impulsů pro zapalovací modul/
Napájení +12 V je od relé č.4


Tondo dík. Schéma je úplně jiné :-) jinak nejde o vlsatní schéma zapojení ale o fakt, že rozmístění svorek řídícího bloku, jejichž funkce je v dostupných schematech, je jiné oproti označení na vlastním konektoru řídícího bloku. Alespoň si to myslím.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Uživatelský avatar
MZ
 
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvekod rosta » úte srp 26, 2008 14:34

akorát jsi zadělal na potíže-kdyby jsi dal podtlak z karbu do sání napřímo tak to šlape bez problému.ten ekonomizér mě pěkně potrápil,nejdřív odešla ta elektronika potom ventil. věčně jsem se v tom hrabal, potom jsem to zapojil na přímo, aby držel volnoběh, a na ekonomizér se vykašlal-on ten rozdíl ve spotřebě není zas tak velký-asi 0,5 litru 100 a od tý doby je klid. :mrgreen:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod MZ » pát srp 29, 2008 04:56

rosta píše:akorát jsi zadělal na potíže-kdyby jsi dal podtlak z karbu do sání napřímo tak to šlape bez problému.ten ekonomizér mě pěkně potrápil,nejdřív odešla ta elektronika potom ventil. věčně jsem se v tom hrabal, potom jsem to zapojil na přímo, aby držel volnoběh, a na ekonomizér se vykašlal-on ten rozdíl ve spotřebě není zas tak velký-asi 0,5 litru 100 a od tý doby je klid. :mrgreen:


Sání propojené nyní mám, jinak bych nejezdil :-(
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Uživatelský avatar
MZ
 
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvekod EMI » čtv dub 16, 2009 20:30

asi sem úplně blbej, ale po půl hodině hledání jsem nenašel schéma zapojení ekonomizéru. Muže sem nějaká dobrá duše dát schémátko či nějakej popis fce. já to nikde nenašel :o
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv dub 16, 2009 20:35

Ty nemáš Tůmu? Máš to na mailu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod EMI » čtv dub 16, 2009 21:17

Tůmu samozřejmně mam, ale bohužel ho nemam u sebe. K-L děkuji ti :wink:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Re: Ekonomizér - připojení

Příspěvekod wiku » úte kvě 07, 2013 12:55

Zdravím. Co je třeba pro odpojení ekonomizéru?
- Propojit napřímo hadičkou sací potrubí a ventilek na karburátoru.
- Odmontovat elektropneumatický ventil na prvém podběhu.
- Odpojit krabičku na levém podběhu.
- Odmontovat spínač na karburátoru.

Je potřeba ještě něco měnit nebo propojovat kabely, aby motor běžel bez problémů?
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Re: Ekonomizér - připojení

Příspěvekod Cory » úte kvě 07, 2013 13:13

Stačí prepojit sacie potrubie s ventilkom na karbe a ostatne moze ostat smelo zapojene...Ak je vadny ventil (membrána), treba ju vymenit za klasicky nastavovaci srob a tym padom musi ist aj spinac klapky prec.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11564
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ekonomizér - připojení

Příspěvekod wiku » úte kvě 07, 2013 15:50

Vadný je pouze el. řídící blok na levém podběhu. Náhradní už mi došly a nový kupovat nechci. Rád bych všechno co k tomu systému patří vymontoval a uložil do krabice, proto se ptám. V motorovém prostoru mi to akorát překáží.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Zapojenie EKONOMIZERu na 2107

Příspěvekod corsair » ned led 18, 2015 19:02

Mam motor 1500, mam tam aj ekonomizer, ale nezapojeny.
Do karburatora ide hadicka zo sacieho potrubia. Na elektropneu ventile je hadicka prepojena zo vstupu na vystup. Konektory su zapojene, s tym som nehybal. Na druhom blatniku je rele tam su zapojene konektory, s tYm som tiez nehybal. Na karburatore je mikrospinac, idu tam 2kable...

Vytiahol som hadicku z karburatora, zapojil som ju elpneu ventil, z elpneu ventilu na sacie potrubie. Na volnobehu to vsak vzdy skape

Ako to ma byt presne?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Zapojenie EKONOMIZERu na 2107

Příspěvekod JmJ » ned led 18, 2015 19:16

huh, tohle sem nekde uz asi popisoval. Pred lety. Funkce je takova, ze pokud je pusteny plyn a otacky jsou nad cca 1000 (presne ted nevim), pak ta cerna skatule na levem blatniku rozhodne a prepne pneuventil tak, aby na jehlu volnobehu byl priveden atmosfericky tlak, cimz se volnobeh uzavre.

Do cerne skatule vede napajeni myslim od plovaku brzdovky, pak tam musi vezt signal od indukcky, aby se mohli merit otacky a musi tam jit signal od toho mikrospinace na plynu. Od skatule pak vede drat k pneuventilu.

Testoval bych toto: nechal bych to zapojene jak to mas, aby ti sel volnobeh. Pokud je elektricky vse zapojeno, pak kdyz pridas plyn a nasledne budou padat otacky dolu, musi v pneuventilu slysitelne cvaknout. Pokud necvaka, pak mer na jeho konektoru, jestli nameris ovadaci napeti. Pri volnobehu musis namerit 12 voltu. Pokud ventil cvaka, pak prover hadicky. Ze sani musi jit do te zdirky pneuventilu, ktera pri vyplem zapalovani neumoznuje sat vzduch. Kdyz je na pneuventilu 12 v, pak musi byt pneuventil profouknutelny. Pokud tohle jede, pak jdi po samotne jehle volnobehu. Vysroubujes ji ven, nesmi byt znicena membranka.

Pokud neni na ventilu pri zaplem zapalovani ovadaci napeti, pak zkontroluj napajeni cerne skatule a zkontroluj funkci mikrospinace a vedeni signalu od nej.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zapojenie EKONOMIZERu na 2107

Příspěvekod dvk » pon led 19, 2015 09:36

Měl jsem to v 2105 taky původně odpojené, tu řídící krabičku jsem si sehnal novou, protože byla špatná. Nicméně sem na chodu ani na spotřebě nepoznal žádný rozdíl. Myslím si, že je to tam kvůli emisím při brždění motorem, takže podruhé bych se na to vykašlal a nechal to odpojené.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Zapojenie EKONOMIZERu na 2107

Příspěvekod JmJ » pon led 19, 2015 10:12

Kdzy je to funkcni, tak auto brzdi vice motorem. Kazdopadne prodelat se na tom neda :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků