Prebijanie :tepla kostra na baterke

Moderátor: Moderátoři

Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Miki266 » sob pro 27, 2014 20:02

Mam novy zavodny motor .nejde naštartovať .pri startovani prebíja prúd na kostru na mínus na baterke.vybral som rozdelovac a asi ten prebíja.otazka:ma vnitro rozdelovaca a jeho obal prebijat? Vsetko aom uz skúsil:nova cievku iny rozdelovac kondenzátor a hádže slabú iskru
Miki266
 
Příspěvky: 40
Registrován: sob pro 27, 2014 19:57

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Luděk Musil » sob pro 27, 2014 20:12

Zeptám se: jak silný je kostrový vodič mezi akumulátorem a karoserií či motorem?
Máš spojení pouze akumulátor - kostra/karoserie vozidla a máš i spojení motor - karoserie a jak silný je kabel?
Nebo máš spojení akumulátor - motor + akumulátor - kostra/karoserie. A jak silný je vodič?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Miki266 » sob pro 27, 2014 20:19

Vsetko je seriove ! Vsetky kable aj ich zapojenie .mne sa skor o to jedna ze:rozdelovac ked ho mam vybratý tak ci telo rozdelovaca a vnitro maju byt spojené lebo podla mna nie vsetko meram multimerom
Miki266
 
Příspěvky: 40
Registrován: sob pro 27, 2014 19:57

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Drobek81 » sob pro 27, 2014 20:57

pri vyndanem rozdelovaci to probiji stale? Pokud je horky pol na baterce tak se muze jednat o spatnou svorku nebo jiny prechodak...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Luděk Musil » sob pro 27, 2014 21:07

Taky se obávám, že teplej kostrovej pól na baterce nemá za vinu zkrat v rozdělovači.
Na to jsou jiný proudy :idea: ... a ještě bych dodal: jedná se o okruhy nechráněné pojistkami :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Miki266 » sob pro 27, 2014 21:18

Ano pri vybratom rozdelovaci merané multimerom a vzdy ked sa spoji kladivko tak prebíja ale pri otvorenom nie .vsetko aom uz vyskúšal skontroloval schémy ukostrenie
Miki266
 
Příspěvky: 40
Registrován: sob pro 27, 2014 19:57

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob pro 27, 2014 22:07

Nějak dobře nechápu popis závady, asi jazyková bariéra :D . Pokud hřeje pól na baterce a nehoří ostatní kabeláž tak je v čoudu svorka jak píše Drobek. Případně rovnou vadná aku, ale to už je hodně divoké. Co myslíš tím probíjením rozdělovače na kostru? Však kladívko v sepnutém stavu má přikostřovat špagát jdoucí k cívce jinak by nebylo jiskry. Kabeláž hřeje či nikoliv?

Jak si zakládal startér, nemáš prodřený silný kabel na kostru či silovou svorku opřenou o blok? Ale to by už možná byl čoudíček a plamínek :rolleyes: . To stejné platí i o kabeláži k altíku. Kostřící kabel od kastle ke koši spojky je připojen? Kabel od mínusu baterky je ke kastli připevněn řádně? Není v něm zařazen nějaký pochybný odpojovač?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Roman » ned pro 28, 2014 16:27

Tu nie je ziadna jazykova bariera, tomu dotazu nemoze rozumiet ani panboh, aj keby mal elektrotechnicke vzdelanie :- )
V com je problem? Zohrieva sa minusovy kontakt? Aky zavodny motor mas? Ma to vysoku kompresiu? Pretoci starter motorom? Vybija sa ti baterka? Nebluzni tu o prebijani, je jasne, ze nevies o com hovoris......A s multimetrom si zrejme tiez moc nerozumies.... A o tom ako funguje zapalovanie v aute tiez zrejme nemas ani paru. Tak popis v com mas problem a ako sa prejavuje....Potom ti moze niekto nieco poradit.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Miki266 » úte pro 30, 2014 23:18

Treba mi len elektrickú schému na 2105 pretoze to robi elektrikár a vsade na nete su rôzne schémy .a na vyššie uvedenom odkaze sa mi to neda spustiť nie som registrovsnyy.motor je 1600 vfts z madarska .PROBLEM JE :ked pripojím kabel z rozdeľovača na inducku cievku tak mi to prebíja.potrebujem schémy zapojenia komplet elektriky
Miki266
 
Příspěvky: 40
Registrován: sob pro 27, 2014 19:57

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Luděk Musil » stř pro 31, 2014 09:25

Miki266 píše:...PROBLEM JE :ked pripojím kabel z rozdeľovača na inducku cievku tak mi to prebíja....
A na který kontakt indukční cívky připojuješ kabel od rozdělovače? Na kontakt 15 nebo na kontakt 1 ? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Roman » stř pro 31, 2014 11:12

Kua, co je to za terminus technikus "PREBIJA" ???? Predsa ked mam zapnute zapalovanie, spojeny kontakt prerusovaca v rozdelovaci a vtedy pripojim indukcnu cievku tak musi tym obvodom tiect prud, zhruba 3A. To je to "prebijanie" ?? Na to netreba schemu, ked to robi elektrikar tak musi vediet ako to ma fungovat.....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Vašátor » stř pro 31, 2014 11:15

Pokud ti to dělá elektrikář, nevidím jediný důvod, proč by potřeboval schema elektroinstalace. Elektroinstalace je v Ladě tak jednoduchá, že si s ní šikovný člověk musí bez jediného problému poradit. Schemata elektroinstalací najdeš třeba zde: http://auto30.com/shemi.html (30s. hledání na googlu).

Stále ovšem nechápu, co si mám představit pod pojmem "prebíja".
- Jakože přebíjí dobíjení, respektive dobíjecí napětí měřené NA AUTOBATERII je vyšší, než předepsané hodnoty? Čili vyšší než 14,5V ? To ovšem nezjistíš bez nastartovaného motoru, čili jsem asi vedle, protože u toho vyndáváš rozdělovač.
- A nebo je to druhá možnost, jakože to někde probíjí, čili jiskří nějaký kontakt a někde v elektroinstalaci je zkrat? Funkci rozdělovače tu už popsal K-L, kladívko rozdělovače defakto ve sepnuté poloze vytváří zkrat, ovšem musí u toho být zapnutý klíček.

Z tvého popisu závady opravdu více neřeknu. Je opravdu tak složité věcně a heslovitě popsat problém? Kde se co a jak děje? Věšteckou kouli tu asi nikdo nemá ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Roman » stř pro 31, 2014 12:25

Vidim, ze sme s Vasatorom odpovedali rovnako v takmer rovnakom case :-) , takze konecne napis co mas za problem, ak chces aby ti niekto normalne odpovedal....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Majo » čtv led 01, 2015 16:24

ako uz bolo napisane, sikovny elektrikar schemu na zigula nepotrebuje.

Prebijanie je privelke dobijanie = na to musi motor bezat a alternator davat viac ako 14.5...
To co popisujes je bud SKRAT alebo PRECHODOVY ODPOR.

Ten Tvoj rozdelovac nemoze skratovat pokial ho pripajas na spravny pol inducky = 1. Ak ho pripajas na 15, tak by mal vyrazit poistku okamzite ako zopne kladivko. (Cize zase blbost.)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Prebijanie :tepla kostra na baterke

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv led 01, 2015 17:22

Pojistku nevyrazí, zapalování není chráněno pojistkou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků