Stránka 2 z 2

Re: štarter? problem... + budik dobijania

PříspěvekNapsal: čtv lis 13, 2014 22:05
od corsair
Je to sice odbocka od temy ale spojku, hardy spojku, palivovu sustavu (hadicka, filter, AC), meneny olej+ol.filter, rozbite zrkadlo a nadrzku ostrekovacov som uz porobil, to ho mam doma dva tyzdne s toho tyzden som doma nebol :D Najazdenych cca200km. Co, davam si to dokopy... Navyse je to moj prvy zigulak...
Dalsie rozesrane veci? voltmeter... viac nic (co sa tyka funkcnosti)... No dobre, este vymenit alykol a zmes do ostrekovacov

Kde teda bude chyba? Raz ukazuje (asi zle) a raz vobec

Re: štarter? problem... + budik dobijania

PříspěvekNapsal: úte lis 18, 2014 13:05
od corsair
Vašátor píše:Pokud nemáš nikoho s voltmetrem, zajeď si do nějaké prodejny autobaterií, určitě ti tam zdarma dobíjení proměří. Dokud nebudeš vědět hodnoty dobíjení, nemá smysl pokračovat dál.

Mam pocit ze dobija "slabo". 12,44V (na baterke) aj pri vypnutom motore aj pri nastartovanom a zvysenych otackach.

Zaroven odvolavam predchadzajuci prispevok :oops:

Re: štarter? problem... + budik dobijania

PříspěvekNapsal: čtv pro 04, 2014 18:52
od MartasBrno
Corsair, na minulé straně nedobře usuzuješ, že je elektrika dobrá, když ti teplota, rychlost, otáčky a palivo ukazují dobře. Ty budíky jsou principielně vymakaný, je to moderní technika - jsou udělaný tak, abys nic nepoznal, protože by permanentně co? Protože by permanentně ukazovaly blbě! Teprve voltmetr ukáže jaká je skutečnost. Navíc, když jeto voltmetr s větší vlastní spotřebou. (terminus technicus)

Projdi všechny spoje, konektroy... kontaktol, hadřík... šikovný ručičky...

Re: štarter? problem... + budik dobijania

PříspěvekNapsal: pát pro 05, 2014 15:53
od tomass
Radku, máš naprostou pravdu. Jak jezdíš se starým autem, postupně se podělává spousta věcí. Není proto s podivem, že v průběhu provozu se ke starým věcem postupně začínají podělávat další. Na Ladě mám kromě převodovky a drobných oprav na motoru dělané znovu mnoho věcí. Globálně vzato, skoro všechno. Opravy nejsou u Lady až na velký generálky obvykle extrémně složité a stojí poměrně málo peněz. Výhodu všichni známe. Mnoho jiných značek majitele finančně rozloží, nebo opravy v určité fázi vzdá. Předtím jsem měl Fiata a tam dost věcí děláno dvakrát a některé i potřetí. Takže s Ladou si libuju jak všechno dlouho vydrží a některé postupně podělávající se věci mají pomalý průběh do konce životnosti dílu a některé jsou bezpečné pro provoz i řadu let ve stále stejném stavu. Mohl bych vytvořit román. Mnoho z Vás by vytvořilo takových románů několik. :D

Kontrola, očištění a poctivé zamáčknutí s napružením všech konektorů na autě zabere 1-2 celé víkendy. S tím jsem vždycky začínal v prvním půl roce vlastnictví staršího auta a už prováděl u třech aut. Je to příšerná pakárna, která se ve výsledku vyplatí a ušetří mnoho dalšího dohledávání a trápení v elektrice. Pak skoro můžeš říci, že několik let nebude chyba v přechoďáku, ale v konkrétní součásti, nebo součástech. Bez této práce jsi s elektrikou neustále na vážkách co ten problém vlastně způsobuje. Než odstraníš jeden, objeví se další a furt řešíš něco okolo elektriky :)

Přesně jak píše Marťas: Kontaktol (Konkor), hadřík, šikovný ručičky. Dodávám: plochý kleště (spíše menší, protože kombinačky jsou moc těžkopádný), odizolovávací kleště, nebo nožík, kleště na konektory, hodinářský, nebo zbroušený šroubovák (tenký a delší na narovnání jazýčku pro vyjmutí konektoru z plastové kostky). A chce to mít k dispozici i pár konektorů jak samostatných tak na vložení do kostky na opravy.