Radku, máš naprostou pravdu. Jak jezdíš se starým autem, postupně se podělává spousta věcí. Není proto s podivem, že v průběhu provozu se ke starým věcem postupně začínají podělávat další. Na Ladě mám kromě převodovky a drobných oprav na motoru dělané znovu mnoho věcí. Globálně vzato, skoro všechno. Opravy nejsou u Lady až na velký generálky obvykle extrémně složité a stojí poměrně málo peněz. Výhodu všichni známe. Mnoho jiných značek majitele finančně rozloží, nebo opravy v určité fázi vzdá. Předtím jsem měl Fiata a tam dost věcí děláno dvakrát a některé i potřetí. Takže s Ladou si libuju jak všechno dlouho vydrží a některé postupně podělávající se věci mají pomalý průběh do konce životnosti dílu a některé jsou bezpečné pro provoz i řadu let ve stále stejném stavu. Mohl bych vytvořit román. Mnoho z Vás by vytvořilo takových románů několik.
Kontrola, očištění a poctivé zamáčknutí s napružením všech konektorů na autě zabere 1-2 celé víkendy. S tím jsem vždycky začínal v prvním půl roce vlastnictví staršího auta a už prováděl u třech aut. Je to příšerná pakárna, která se ve výsledku vyplatí a ušetří mnoho dalšího dohledávání a trápení v elektrice. Pak skoro můžeš říci, že několik let nebude chyba v přechoďáku, ale v konkrétní součásti, nebo součástech. Bez této práce jsi s elektrikou neustále na vážkách co ten problém vlastně způsobuje. Než odstraníš jeden, objeví se další a furt řešíš něco okolo elektriky
Přesně jak píše Marťas: Kontaktol (Konkor), hadřík, šikovný ručičky. Dodávám: plochý kleště (spíše menší, protože kombinačky jsou moc těžkopádný), odizolovávací kleště, nebo nožík, kleště na konektory, hodinářský, nebo zbroušený šroubovák (tenký a delší na narovnání jazýčku pro vyjmutí konektoru z plastové kostky). A chce to mít k dispozici i pár konektorů jak samostatných tak na vložení do kostky na opravy.