od Křečík Barbuška » čtv črc 28, 2011 21:18
Píši pod vlivem, tak bez záruky.
Jedna svorka na cívce je označena +B (či něčím podobným v azbuce), vede na ni tuším modrý drát s načervenalým pruhem. Na ní by se mělo zjevit po zapnutí zapalování +12V, snadno to ověříš připojením žárovky proti kostře. Druhá svorka má tuším označení 1 je kladívko, tuším černý drát. Připojíšli na tuto svorku žárovku proti kostře, měla by při točením motorem blikat. Tímto by jsi si ověřil funkčnost přerušovače. Pokud to blikat nebude a bude jen svítit je přerušen drát kontaktu přerušovače. Pokud svítit nebude je kontakt zkratlý, zkratlý kondenzátor nebo přerušený primár cívky. Nelze vyloučit ani vadný kondenzátor.
Dalším krokem je vyloučení vadného palce. Chytni vn kabel jdoucí z cívky do suchého hadru a přibliž jeho koncovku tak 2mm ke kostře (hlava, blok), někdo ať ti zatočí motorem, pokud bude jiskra, je cívka dobrá a ukazovalo by to na přerušený rezistor v palci. Pokud jiskra nebude tak může být probitý palec nebo přerušený sekundár cívky.
Mášli možnost měřit, tak proměř vn kabely. Uhlíkové cca 2-6 KOhmu, měděné téměř 0 Ohmů. Dále cívku. Primár cca kolem 4 Ohmů, sekundár cca 4-5 KOhmů. Odpor palce cca. 4,7 Kohmu u novějších 1-2 kOhmu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107