Vystupne napatie z cigaretovej zasuvky

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod ToFFi » pát dub 22, 2011 14:44

Napatie je na volnobeh 12,5 V a v otackach max tych 14,4 V.Menic je Black & Decker BDV066 400W,osobne si myslim ze by to ten menic mal naozaj zvladnut,len potom uz fakt neviem v com by mohol byt teda problem,ak na to nepridem tak to predam,aj menic a aj repro a vykaslem sa na to a kupim si pravdepodobne nejake radio alebo zainvestujem inde
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod dvk » pát dub 22, 2011 15:02

Napětí na volnoběh 12.5V znamená chybu v dobíjení. O tom měniči jsem našel, že má pracovní rozsah 12-15V a ochranu proti podpětí - pokud ti skokově klesne napětí k těm cca 12V, je to jasné. A vůbec, než takhle laborovat, pořídil bych za pětistovku normální autorádio a měnič si nechal třeba jako vychytávku na dobíjení mobilu (i když i na to je lepší kabel přímo do autozásuvky). Trochu jsem to tu celé pročetl od začátku a napadá mě prostě jen, že máš rozhašené dobíjení a to bys měl řešit jako první.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Saša » pát dub 22, 2011 15:14

Nejlepší "kondenzátor" je baterie , tak je divné že by napětí takhle kolísá . Skus jinou bateriji .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod ToFFi » pát dub 22, 2011 15:34

dvk píše:Napětí na volnoběh 12.5V znamená chybu v dobíjení. O tom měniči jsem našel, že má pracovní rozsah 12-15V a ochranu proti podpětí - pokud ti skokově klesne napětí k těm cca 12V, je to jasné.

podpatim to isto nieje,v manuali je rozsah napisany 11-15,5V teda pri tychto hraniciach sa vypina,ale prepatie som si isty ze tam nevznika lebo som to meral a viac ako 14,4V som nenameral za toho oneho,to podpatie sa mi moc nechce verit kedze vacsinou sa vypne pri otackach...ale zacinam fakt uvazovat o tom radiu lebo nebavi ma uz s tymto tu kufrovat,pripadne ak by niekto chcel tak ho rovno predam a kupim si za tie iste peniaze nejake radio
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod MartasBrno » pát dub 22, 2011 15:40

ToFFi, možná uvažuju blbě a jsem mimo, ale pořád se mi zdá, že ten měnič by neměl reagovat na změny napětí jaké vyvoláš běžnou akcelerací. Měl by snést i o dost rychlejší změny. To by byl nějak náchylnej. Mohla by to dělat část obvodu zabraňujcí hlubokému vybití baterie, ale to by ta část musela být celkem hloupě navržená... Ale tahle informace je ti stejně na nic...

Jo, vypne se jen při snížení , nebo i při zvýšení napětí?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod ToFFi » pát dub 22, 2011 15:44

dvk píše:Napětí na volnoběh 12.5V znamená chybu v dobíjení. O tom měniči jsem našel, že má pracovní rozsah 12-15V a ochranu proti podpětí - pokud ti skokově klesne napětí k těm cca 12V, je to jasné.

podpatim to isto nieje,v manuali je rozsah napisany 11-15,5V teda pri tychto hraniciach sa vypina,ale prepatie som si isty ze tam nevznika lebo som to meral a viac ako 14,4V som nenameral za toho oneho,to podpatie sa mi moc nechce verit kedze vacsinou sa vypne pri otackach...ale zacinam fakt uvazovat o tom radiu lebo nebavi ma uz s tymto tu kufrovat,pripadne ak by niekto chcel tak ho rovno predam a kupim si za tie iste peniaze nejake radio
EDIT:
prave som to meral,na baterii je tych cca 12,45+- jedna stotina ale na svorkach toho menica som nameral 12,06 pri vypnutom a 11,78 +-desatiny podla basov v pesnicke pri zapnutom menici aj zapnutych repro...vsetko je merane pri vypnutom motore,menic sa nevypne ani pri vysokej hlasitosti reproduktorov...je mozne aby bol takyto ubytok napatia v dlzke cca bateria - kufor na kabli ktory sa bezne pouziva v predlzovackach na 220V ? ale aj tak mi to nedava zmysel preco pri 11,7V sa nevypne ten menic a pri vyssich otackach ano a aj to len niekedy,ja uz som z toho vazne jelen :(
MartasBrno: snazil som sa to pozorovat ale mam pocit ze povacsine pri zvyseni,ale je to individualne,niekedy sa vypne a niekedy nie
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod Saša » pát dub 22, 2011 16:39

ToFFi píše:je mozne aby bol takyto ubytok napatia v dlzke cca bateria - kufor na kabli ktory sa bezne pouziva v predlzovackach na 220V ? ale aj tak mi to nedava zmysel preco pri 11,7V sa nevypne ten menic a pri vyssich otackach ano a aj to len niekedy,ja uz som z toho vazne jelen

Uvědom si že prodlužovák na 230V je běžně "tažen" dráty cca 1.5mm v průřezu . To je pro měnič napájený 12V málo ! Pokud to ale vypíná při vyšších otáčkách budou na vině špičky šířící se po síti . Chce to alespoň jednoduchý odrušovač (cívka kondík třeba s PC zdroje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod ToFFi » pát dub 22, 2011 19:14

myslim si osobne ze ten odrusovac je presne to orechove co ja potrebujem.kam by som ho mal zapojit pripadne co ten obvod obsahuje,mam doma myslim nejaky stary zdroj z PC tak by to nemal byt problem.Inak k tomu priemeru kablov,je to medeny kabel a myslim ze maju 2mm...kolko mm by som tam mal dat?
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod MartasBrno » pát dub 22, 2011 19:39

ToFFi, nejsi sám, kdo je z toho jelen :) , oni i odborníci se často zapotí, než podobnou věc vyřeší :wink: .

Jak je to s tím kabelem píše Saša - při vyšším napětí, třeba těch 230V potřebuješ pro stejný výkon (určující veličina) menší proud, než při 12V. A to skoro 20x. P=UxI.
No jo, ale co teď s tím, leda měřit přímo na svorkách měniče, což jsi si už vyzkoušel a najít co tomu opravdu vadí.
Snad by tomu odrušení mohlo pomoct, ale těžko říct...
Spíš sázím na tlustý káble. Ale jak tlustý nevím. Těžko to počítat, když není jasný, co přesně ten měnič potřebuje. Abys nemusel kupovat kilometr tlustýho káblu, mohl bys zkusit co to udělá, když měnič provizorně připojíš na krátkou vzdálenost, třeba u spolujezdce vepředu, něčím silnějším, nebo spojením žil posílíš aspoň jeden přívod.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » pát dub 22, 2011 20:41

Aj tam vodič o priereze 6mm http://www.tipa.eu/cz/vodic-napajeci-6m ... m/d-87753/ alebo 10mm a nevymišlaj, a stym nabijanim niečo sprav ked už chceš mat v aute zosil.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků