Vystupne napatie z cigaretovej zasuvky

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod ToFFi » čtv dub 07, 2011 21:01

tak po dlhsej dobe som opat pokrocil...

MartasBrno: vyreklamovat nehrozi,kupil som ho za 15e z jedneho online shopu z hongkongu a posielat to nazad by sa nevyplatilo

Koko Loko: na spagatikoch z baterky sa bude v dohladnej dobe pracovat :)

Ale teraz k veci : invertor som sa pokusal opravit u nas nikde nebola dostupna nahrada za povodny 30V 70A mosfet tak som zobral najblizsie co mi doporucil chlapik v amaterskom radioshope 55V 64A...bohuzial menic napatia po vymene mosfetu uz nefungoval,iba sa hrial...nasiel som v jednom CZ shope presne ten mosfet co mi odisiel ale za cenu necelych 6e+postovne som sa na to vy... a mozem si teraz trieskat hlavu o stenu ze som vyhodil 15e za cinsky shit co nemal pravdepodobne asi ani ziadne ochrany...

avsak dnes som kupil tu u nas menic napatia black and decker 400W, moze ist aj do zasuvky aj na bateriu,ma poistku na tom kabli do autozasuvky aby neodpalil cigaretovu zasuvku na 100W a 8A.pripadne pri zapojeni na autobateriu ma poistku vo vnutri,ma aj vacsi rozsah vstupneho napatia,aj automaticky sa vypne pri prepati,podpati,pretazeni,prehriati...repro som vsak dnes na skusku pichol len na zasuvku v aute a frcalo to maximalne spokojne.Menic bol cely cas studeny akurat zasuvka ma limit a repro sa blizia k nemu tak bola trosku tepla.Ale preistotu to chcem dat aj tak na autobateriu.Jedinou nevyhodou je hlucnost tohoto menica...pri vypnutom motore je to sakra pocut,pri zapnutom volnobehu tiez ale ako nahle sa auto rozbehne neni to uz take strasne,ale aj tak by som ho najradsej niekam zakamufloval nech mi tam vrci co najmenej.
Co je ale este zaujimave,tak ma docela velky odber,pri vypnutom motore mi po jeho zapnuti klesne na svorkach napatie z 12,5 na cca 7,8V takze hlasi podpatie a nespusti sa uplne,ale s nastartovanym autom je to ok,teda este ked aj s nastartovanym motorom na volnobehu zapnem svetla,ten spickovy vykon svetiel - odber pri zasvieteni znizi napatie na zasuvke a zas sa v ramci ochrany vypne koli podpatiu,avsak ked najprv zapnem svetla a potom menic je to ok.

Dostavam sa tym k dotazu: Ako co najlepsou cestou dostat kable od motora do interieru auta - je niekde nejaka diera cez ktoru sa dostanem dnu bez toho aby osm daval dole celu pristrojovu dosku ?
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod MartasBrno » čtv dub 07, 2011 22:28

hmm, to že se zahřívala zásuvka v autě - není to od žárovky podsvícení zásuvky? :wink:

Aha! teď jsem to dočetl! Napětí 7,8V na jakých svorkách? při jakémkoliv normálním odběru nesmí napětí nikde takto padat, znamená to, že jsou špatné kontakty, nebo pojistková skříňka. Auto si zřejmě zaslouží projití veškeré elektriky a do všech špricnout kontaktolu a zahýbat s tím. O hodně se to zlepší. Jen ta pojistkovka chce postup ještě trošku obohatit o napružení pérek. Ber to i jako prevenci, pak se budeš divit, až ti něco nepojede, nebo nebude svítit...

Káble do interiéra od baterky dostaneš tak, pokud ti teda nestačí ty stávající, co jdou do pojistkovky a spínačky - mně by stačily, že půjdeš od uzlu na altíku nebo od svorky na baterce původní trasou k motorové stěně, po ní společně s kabelovým svazkem až k regulátoru napětí před řidičem, a použiješ originální průchod pod palubovku v místě pojistkové skříňky. Tu je dobré odmontovat, jsou to jen dvě matičky č.8 nebo 9. Předtím odpojit baterku, nebo bude oheň. Rovnou můžeš pojistkovku visící pod palubkou ošetřit.

Kdyby ses odhodlal palubku sundat, je to jednoduché. Postup v případě zájmu popíšeme.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pát dub 08, 2011 15:55

To ToFFi : to že měnič neběží po výměně mosfetu není vina jiného tranzistoru (pokud jsi teda nedal jinou "poparitu" (jiný kanál) . Příčina bude asi ještě jinde . Obyčejně odejdou oba ,nebo i všechny (onehdá na jednom 4kW 16 najednou) . Měniče se opravdu neopravují lehce , hlavně ty s výkony přes 1kW . Nejzajímavější měnič který jsem spravoval byl v mikrovlnce na 24V z autobusu . Co na tom novém měniči "hlučí" ? Větrák , nebo měnič píská ?
Pokud je na zásuvce po zapnutí 7,xxV je to špatně a ZAHRÁVÁŠ si s případným požárem elektroinstalace . Původní dráty totiž nejsou dimenzovány na tak velký dlouhodobý odběr . Díra by v motorové přepážce měla být , možná i s průchodkou . Natáhni k zásuvce rovnou od baterie dráty s dostatečným průřezem (+ i -) a hlavně dej co nejblíž + kontaktu baterie pojistku !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod ToFFi » pát dub 08, 2011 20:55

tych 7,8V bolo na vstupnych svorkach menica napatia...a dnes som objavil cim to bolo. Ten konektor co sa zasuva do autozasuvky ma ten "kolik na pruzinke" priliz kratky a nedoliehal poriadne ani po uplnom zatlaceni,tak som tam dal iny - dlhsi kolik z ineho konektora a frci to jak ma,ide krasnych 12,5V a po zapnuti 12,47 - 49. Po pripojeni spotrebica - teda repro na 220V sa hybe okolo tych 11,5-12,3V bez zapnuteho motora-zavisi od hlasitosti a aj basov v pesnicke.
Inak k tomu hucaniu myslel som tym samozrejme ventilator chladenia toho menica,pretoze nema regulaciu otacok,ale stále otacky.
Dnes som si akurat spravil predlzenie aby mohol ist menic napatia do kufra a konecne mi tam nic nehuci (aj ked pri vypnutom motore bez zapnutej hudby je ho slabucko pocut - ale aspon viem ze funguje :D )
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod MartasBrno » pát dub 08, 2011 21:06

Jo, trable se zásuvkou zapalovače jsem taky měl, nešla do toho nabíječka k navigaci Garmin jestli se nepletu. Má rozšířené tělo a její délka byla nedostatečná. Jinak mi asi ostatní konektory pasovaly. Stejně se divím, že ta zásuvka jako taková vydržela 40 let v autech prakticky beze změny.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod ToFFi » pát dub 08, 2011 21:11

MartasBrno píše: že ta zásuvka jako taková vydržela 40 let v autech prakticky beze změny.

To ma najviac udivuje ze uz vtedy v sedemdesiatych rokoch soudruzi z CCCP dali nieco take (tej doby nevyuzitelne) do svojho auta.Ale kazdopadne myslim si za ta cigaretova zasuvka je velice dobra vec,napr uz pre taketo somariny je ziguli lepsi nez skody rv 1970-1985, a to nehovoriac uz o motore oproti skode a detto o mieste v aute,atd...vedel by som toho vymenovat kopec
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod MartasBrno » pát dub 08, 2011 21:18

škoda starých řad neměla zapalovač???
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » pát dub 08, 2011 21:19

No, on žigul nemá ani tak cigaretovou zásuvku jako zásuvku na lampu. Zapalovač přece jenom dlí ve svý vlastní zdířce. 8) A zas tak stejný to všude a furt taky neni, když jsem Ladalampu chtěl napojit do Fábie, tak jsem to musel lehce přiupravit :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob dub 09, 2011 07:20

Laďušo, nevnášej sem pomocí té zhovadilosti u pedálů chaos :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod ToFFi » sob dub 09, 2011 07:56

MartasBrno píše:škoda starých řad neměla zapalovač???

Mali sme povodne nasu oranzovu Lízu 105L r.v.1982 a po zasuvke ani chyru,ani slychu,inak bolo o nu pekne starane,cely cas si pekne oddychovala v garazi,ale bola pouzivana ako jedine auto,tak zacinali postupne odchadzat suciastky po 140tis. km (na aute boli menene predne blatniky a striekane prahy a zadne lemy,inak je lak povodny) a investicia sa nevyplatila tak sa predala za 25tis. Sk - co bol mimoriadny uspech pred cca 4mi rokmi a odvtedy mame nove rodinne auto Suzuki Ignis 4x4.Inak mimochodom keby cosi foto:
Obrázek
Obrázek
sorry za kvalitu foto,kvalitnejsie som uz bohuzial nenasiel :(
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod Petr HC » sob dub 09, 2011 08:16

ToFFi píše: ...Ten konektor co sa zasuva do autozasuvky ma ten "kolik na pruzinke" ...

Souhlas se vším co napsali Saša a Martas a dodám k tomu, že ta pružinka je ocelová, převádí proud z kolíku a její odpor je takový, že se už při 20 A krásně vyžíhá a obalí okujemi a přestane vést.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod ToFFi » pát dub 22, 2011 13:16

takze po dlhsej dobe som mal cas na auto,kable su natiahnute priamo z baterky,uz to hra paradna aj na vyssej hlasitosti,uz je jediny problem a to : pri vyraznejsom poklese alebo zvyseni napatia sa menic napatia vypne - napr pri podradeni (proste nestihne tak rychlo reagovat na meniace sa napatie). S vypnutym motorom alebo na volnobehu niesu najmensie problemy,frci to jak ma,len nebavi ma to za jazdy semtam vypinat a potom znovu zapinat...preto rozmyslam ako to vyriesit...dali by sa tieto prudke zmeny napatia zmiernit napr kondenzatorom na vstupe ? ze na svorky na menici by som dal este kondenzator ? ak by to slo tak na kolko V a kolko F by mal byt.Pripadne ine napady si rad vypocujem
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod MartasBrno » pát dub 22, 2011 13:51

Toto směřuje k debatě o ničem, nebo o tuzingových kapacitorech, které jsou k ničemu. Neřešil bych následek, ale příčinu. Nějak si nepamatuju, jestli jsi měřil palubní napětí při vytočení motoru, ale jestli je problém s regulací palubního napětí, musí se řešit ten, ne vymýšlet opičárny okolo. Ty opičárny bych zkoušel, až by běžný servis dobíjecí soustavy nepomohl.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod ToFFi » pát dub 22, 2011 14:21

napatie pri vytocenom motore je cca 14,4V to som uz meral,teda celkovo dobijanie je v poriadku,celkovo elektrika v aute vypada byt v poriadku vsetko som premeral. Tu ide o to ze ten menic napatia z 12V na 220V akoby pomaly reaguje na zmeny napatia a ked sa udeje rychly pokles alebo zvysenie napatia tak sa vypne...
VAZ 2101 r.v.1978 - komplet foto z renovácie
Uživatelský avatar
ToFFi
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned bře 20, 2011 12:03
Bydliště: Žilina,Slovensko

Příspěvekod dvk » pát dub 22, 2011 14:41

Máš to celé nějaké divné, napětí v palubní síti by ti hlavně skokově kolísat nemělo a druhak, ten měnič by si s tím měl poradit i tak. Měli jsme měnič v stařičké Oktávce s dynamem, které na volnoběh vůbec nedobíjelo a napětí kolísalo v rozmezí 12.5 - 14.5V .. a vpohodě pracoval. Co to máš za měnič ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků