Regulator napatia

Moderátor: Moderátoři

Regulator napatia

Příspěvekod Marek89 » čtv úno 17, 2011 14:51

Našiel som takéto niečo.
http://www.semerka.info/content/regulya ... _lada_2107

Vie sa niekto k tomu vyjadrit blizsie ? Dakujem.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 17, 2011 15:06

Šupni si to do překladače na Google a budeš mít vyjádřeno až do bezvědomí. http://translate.google.cz/translate?js ... _lada_2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » čtv úno 17, 2011 15:18

Šak to som mal, ale neviem či by to fungovalo dobre.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 17, 2011 15:43

To postav a uvidíš.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » čtv úno 17, 2011 22:11

Tak vypadá to jako komplikovaně udělaný jednoduchý regulátor s multifunkční kontrolkou. Kontrolka podle všeho svítí vždycky, když napětí vyjede z tolerance. Ne, jak u standardního žigula, pouze když upadne drát od regleru a všechny ostatní závady zamlčí :lol:
To avarijnoje otklučenije generatora je taky fíčura, kterou VAZy nemají. Ta konstrukce prostě spoléhá na to, že se co nevidět neco pořádně vy*sere, jinak by neměla právo na život :mrgreen: Důvěra v domácí značku, je koukám vysoká.

Jsou v tom dva elektrolyty, tři trimry a relé. Ani jedno z toho není spolehlivé a pouze relé není teplotně závislé. Jinak nápad je to super, myslím, že žádné jiné auto něco podobného nemá. ALe fakt je ot mířený na elektroniky, který se tím baví, než na běžného spotřebitele. Ten by myslím vykrvácel na opravách planých poplachů.

Všimněte si té pojistkovky! Ten borec je fakt šiblej podobně jak my, každou pojistku má vybavenou LEDkou jako kontrola přepálení pojistky :koko: , ale tenhle člověk to určitě využije :headbang: .
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » pát úno 18, 2011 20:10

Tohle by mohlo být zajímavé. Leč shoduji se s Martasem v tom, že pro obyčejného laického uživatele to není věc nejvhodnější, neboť "přebytek informací" není vždy a pro každého vhodný. :D

Co se týče kondenzátorů, tak ty se dají použít tantalové, nejlépe v armádním provedení. S trimry je to už horší, ale i to je řešitelné. Buďto opět použitím pokud možno co nejkvalitnějších součástek, nebo potom "trošku složitěji", pomocí digitálního snímání veličiny a mikroprocesorového vyhodnocení. :lol:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » pát úno 18, 2011 20:14

Anebo odladění a náhradě trimrů odporama, který, jak známo, mají lepší vlastnosti v klimatické bouři, jaká v autě panuje.

Zkus to postavit, su na to zvědavej :wink:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » pát úno 18, 2011 20:20

MartasBrno píše:Anebo odladění a náhradě trimrů odporama

Jak přízemní řešení. :lol:

MartasBrno píše:Zkus to postavit, su na to zvědavej

Tohle je jasná výzva pro mladší ročníky, než jsem já. Zadej to jako pololetní práci v tom vašem kroužku. Chlapci se zabaví a bude z toho něco možná i užitečného. :P
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » pát úno 18, 2011 20:22

Jejda, já nenapsal, že to myslím na Mareka.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » pát úno 18, 2011 21:44

Písal som chlapíkovi o podrobnejšiu schému, ale lepšiu ako je na stránke nemá. To je dosť od veci, keď sa to poriadne nedá prečítať.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod MartasBrno » pát úno 18, 2011 22:07

Hele:
http://www.semerka.info/forum/viewtopic ... &start=375
Autor STARый рокер :wink: Hmm, tak nevím, kdo byl první, ale že by 66letej pán ujížděl na ledkách v motorovým prostoru? Proč ne, však STARый рокер může. :twisted:

No, chtěl jsem ještě zapochybovat nad odporem do gejtu mosfetu, ale při těch rychlostech co tam jsou to snad ničemu nevadí. Ale moc se mi nelíbí použití 9V zenerky jako reference. Počítal autor s teplotní závislostí, nebo je to buřt? Nás učili, a měli pravdu, že +- teplotně nezávislá zenerka je kolem 5V. Ale má to krásný :)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob úno 19, 2011 08:57

Nejsem tak kovaný v oboru a zběhlý ve čtení schémat jako Tajfunek s Marťasem, proto k nim položím dotázek. Jediné co mi na tom imponuje je to odpínání při při překročení 15V. Ovšem mému chorému mozečku se zdá, že relátko vybaví a odepne buzení, ale po propadu napětí zase odpadne a bude tak "vyšívat", až do bezvědomí. Je tak?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » sob úno 19, 2011 09:23

Koko Loko píše:Nejsem tak kovaný a zběhlý ve čtení schémat jako Tajfunek s Marťasem, proto k nim položím dotázek. Jediné co mi na tom imponuje je to odpínání při při překročení 15V. Ovšem mému chorému mozečku se zdá, že relátko vybaví a odepne buzení, ale po propadu napětí zase odpadne a bude tak "vyšívat", až do bezvědomí. Je tak?

Když jsem to "schema"viděl zaklapl jsem to a dále se s tím nezabýval i když by mně to velice zajímalo. Ale vidím, že jste si dali práci alespoň něco rozluštit.
Tak k Martasovi - teplotní závislost ZD s větším napětím než 5 V se snadno kompenzuje
seriovou křemíkovou diodou. Dnes je to zbytečné-integrované nastavitelné referenční obvody např TL431 jsou perfektně tepelně kompenzované. A odpor do gate je běžná věc - zabrání poškození obvodů před MOSem při nejčastější závadě MOS - průrazu gate-drain. Navíc při vstupním odporu gate řádu stovek Mohmů se ani odpor řádu jednotek Mohmů neprojeví (mimo velmi vysokých frekvencí, kdy se uplatní kapacita gate - vznikne jakási dolní propust RC).
To K-L - to "vyšívání" relé se mi zdá lepší, než trvalé odpojení, poněvadž umožní poměrně daleký dojezd s touto závadou, aniž by se "rozvařila" baterka. A pokud bude signalizováno blikáním kontrolky...
P.S. Myslím si, že celá tato stránka by patřila do nového "chlívečku" BASTLÍRNA .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob úno 19, 2011 09:32

Mě se to vyšívání nelíbí z obavy o opalování kontaktu relé, přeci jen přes něj poleze proud buzení. Spíše by se mi líbilo přidržení relátka, tedy trvalé odpojení v případě poruchy, což je samozřejmě snadno realizovatelné. Navíc i vpřípadě pokročilejšího vybití aku by po krátkodobém vypnutí zapalovaní mohla nastat fáze intenzivního krmení, takže by se také dojelo. Případně relé nahradit polovodičem a stal by se z toho záložní regulátor s vyšším provozním napětím :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » sob úno 19, 2011 13:54

Petr HC, Pročteno, pochopeno. Já právě zachránil život jednomu měniči, když jsem mu ukradl odpor z gejtu, díky kterému měl neuvěřitelně dlohé hrany a topil jak kamna - od té doby je studenej, ale teď vím, že jsem tam neměl dávat drát, ale o řád menší odpor. (Byla to amaterská konstrukce z časopisu KTE) Ony ty kapacity gejtu 3,5nF a podobně jsou hrozné. Tady to už ale neřeším.

Koko Loko, No, to odpojení funguje opravdu tak, že při přepětí nad 15V v instalaci relé rozepne. A samozřejmě, pod 15 hned zase sepne. Všechno je dané setrvačností obvodu, ten havarijní spínač postrádá jakoukoliv hysterezi. Proč je použité relé? asi proto, že mu autor věřil - kontakt je kontakt.

Ten havarijní spínač ale nevík, dky se uplatní. Zřejmě když tento samý regulátor selže. Třeba průraz FETu by to odchytilo. Jen váhám, jestli není lepší i ty komparátory tam dát jednotlivé, než jeden 4násobný. Ale to už je úplná paranoia :lol:

Jo a má to jednu vlastnost - regulátor funguje i po vypnutí zapalování, za nuceného chodu altíku, pokud byl předtím nabuzený - stále dobíjí. Obvod kontrolky a havarijního odpojení ale nefunguje.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků