Regulator napatia

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod dvk » úte úno 22, 2011 13:33

Je fakt, že na voltmetru přesně poznám okamžik, kdy topný ježek vypne. Nejhorší je vyjet se studeným autem v zimě v noci když prší - světla, ježek, topení, stěrače. To už má altík plné kecky, naštěstí jen chvilku.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Marek » úte úno 22, 2011 15:15

MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.

Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Saša » úte úno 22, 2011 16:36

A pokud chcete mít v "palubní" síti trvale - ale z vyjímkou přetížení opravdu 14.4V (mluvím o altících s elektronickou regulací uvnitř - devíti diodovém) stačí jedno relé které po nastartování přepne buzení (napájení regulátoru) z pomocných diod na výstup altíku . Po téhle úpravě se již neprojeví úbytek napětí na hlavních diodách a regulátor bude udržovat výstupní napětí na stálé hodnotě bez vlivu na odběr . Samozřejmně až do svého maxima daného konstrukcí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marek89 » úte úno 22, 2011 18:18

Saša, maximu do koľko W ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte úno 22, 2011 18:28

Marek píše:
MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.

Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).

Niva 1,7i má 80 Ampér.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 22, 2011 18:31

Marek píše:
MartasBrno píše:...prostě musí stačit standard, tedy altík 55A, který se měl dávat hromadně do krabic po roce tuším 88.

Tak pokud já vím, alternátory 55 Ampér měly pouze modely 2105/07/04. Zvýšený výkon generátoru výrobce komentoval tím, že právě tyto modely jsou seriově osazovány vyhřívaným zadním sklem, proto více proudu k dispozici.
Kulatá řada seriově v žádném případě tento alternátor neměla, tam byly pouze alternátory G221 s nabíjecím proudem 42 Ampér a výkonem 588 Wattů (při jmenovitém napětí 14V).


Jo, jasně, však tady nikdo kulaťáka po roce 88 stejně nemá :-D. No, ale stejně na tom nejsme zle, když jsou tyhle díly ve všech krabicích záměnný. Jediná smůla je, že to máme jiný od zbytku světa, což jsi asi taky chtěl říct.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 22, 2011 19:50

Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla :mrgreen: , nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V :P .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » úte úno 22, 2011 20:46

Ja mam max. napätie so svetlami cca 13,8V.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 22, 2011 20:51

Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » stř úno 23, 2011 17:18

Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.

Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.






Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla :mrgreen: , nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V :P .

Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Laďuša » stř úno 23, 2011 17:38

Proč to neni možný? Druhej stupeň regulace udává 14,2±0,3V.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř úno 23, 2011 19:56

Marek píše:
Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.

Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost. .

Zase, až taková tragédie to nebude, za těchto podmínek mi slouží Akuma Comfort již šestým rokem. Koneckonců s hodnotu 13,7V pracovala i bývalá služební felda kde se baterie měnila poprvé tuším po sedmi či osmi letech provozu. Tím samozřejmě nepopírám že by nějaká desetinka voltu navíc neprospěla.

Marek píše:
Koko Loko píše:Ruku na srdce, v sedmičce mi od podzimu pracuje jedničkový, slabší altec a ačkoliv jezdím hlavně krátké pojezdy s užíváním bohaté výbavy elektrických vymožeností, tedy větráku a vyhřívání zadního skla :mrgreen: , nemám žádné potíže. Palubní napětí se motá na hodnotě 14,4V +/- 0,1V :P .

Určitě ne s RR380, to totiž technicky není možné. A vsadím se, že při vyšším odběru (přes 500W) to už taky neplatí.

Používám elektronickou náhražku toho mechanického elementu a altík je po celkové precizní repasi. Napětí nepropadá ani při aktivaci výhřevu skla či větráku topení ... . Samozřejmě, že toto logicky neplatí při volnoběhu. Koneckonců jak zde již bylo výše zmíněno, výhřev skla nepoužíváš pořád, stejně jako blinkrů či brzd, dálky u hrany jsou pouhých +20W oproti normálu a rádio mi nemusí vymačkávat mozek z hlavy. Několik desítek let tady ta auta hojně jezdila a pokud vím nikdo se kvůli dobíjení masově nevěšel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » stř úno 23, 2011 22:56

Marek píše:
Koko Loko píše:Typická hodnota pro altík G222 s elektronickým regulátorem "na těle". Mohu, tě uklidnit, že i s touto výbavou se dá spokojeně odjezdit celá zima bez jakýchkoliv potíží.

Jenže to z dlouhodobého hlediska nedělá dobře akumulátoru, to je ten nejzásadnější problém. Pokud je palubní napětí nižší než 14,4V, akumulátor se nedobíjí na plnou kapacitu, dochází k sulfataci desek a podstatně se snižuje jeho životnost.


14,4 nieje nabijacie napetie pre bezne autobaterie..... to u obyčajnych olovených baterii byva 13,8-14V sice dalsia vec je ze toto napetie by malo byt na baterii nie altiku :D

Ja pouzivam vyradene baterie z dizlov a dalej v lade funguju tak ze toto neriesim...
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 24, 2011 05:41

Běžně dostupná literatura doporučuje 13,8-14,2V. Hodnotu 14,4V tu tuším kdysi udával Saša, že vyhovuje Silverkám od Varty, ale má paměť je chatrná :mrgreen: . Obecně řekněmež, že cokoliv pod 13,7V je už zle. Veškerá měření je samozřejmě nutno páchat na baterce a hlavně pozor na odpojovače baterie, ty dokážou "zázraky".
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » čtv úno 24, 2011 09:49

Na odpojovači v Ladě se mi ztrácelo skoro osm desetin. Ten letěl, když jsem to zjistil.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků