Petr HC, Pročteno, pochopeno. Já právě zachránil život jednomu měniči, když jsem mu ukradl odpor z gejtu, díky kterému měl neuvěřitelně dlohé hrany a topil jak kamna - od té doby je studenej, ale teď vím, že jsem tam neměl dávat drát, ale o řád menší odpor. (Byla to amaterská konstrukce z časopisu KTE) Ony ty kapacity gejtu 3,5nF a podobně jsou hrozné. Tady to už ale neřeším.
Koko Loko, No, to odpojení funguje opravdu tak, že při přepětí nad 15V v instalaci relé rozepne. A samozřejmě, pod 15 hned zase sepne. Všechno je dané setrvačností obvodu, ten havarijní spínač postrádá jakoukoliv hysterezi. Proč je použité relé? asi proto, že mu autor věřil - kontakt je kontakt.
Ten havarijní spínač ale nevík, dky se uplatní. Zřejmě když tento samý regulátor selže. Třeba průraz FETu by to odchytilo. Jen váhám, jestli není lepší i ty komparátory tam dát jednotlivé, než jeden 4násobný. Ale to už je úplná paranoia
Jo a má to jednu vlastnost - regulátor funguje i po vypnutí zapalování, za nuceného chodu altíku, pokud byl předtím nabuzený - stále dobíjí. Obvod kontrolky a havarijního odpojení ale nefunguje.