Mezery na svíčkách

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Jany_RS » úte úno 15, 2011 15:06

Hurikán píše: To jako budeš samostatné zapalovací cívky krmit VN z původní zapalovací cívky???


ne,krmit to budem priamo od spinacej skrinky ,len či to bude stačiť na šicke 4 cievky.Ta cievka bude pripojena na palec a od palca pojdu kably na kontakt 1,to znamena na kontakt na ktory ide kablik z kondenzatora,kapiš??? ty si myslel asi kontakt 30 na cievky zo spinacej skrinky ,že? Len ešte neviem čo urobi ked privediem vn z cievky na cievku na kontakt nizkeho napätia

Hurikán píše:[ Komentář přidal: Laďuša: po únor 14, 2011 22:40 ]
Tak, a pořád jsme v technický sekci, takže se podle toho chovejte, nebo se podle toho začnu chovat i já

presne tak ,chlapi takže neuražame PUHI a ostatní ale špekulujeme a rozmyšlame
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod peet2101 » úte úno 15, 2011 15:25

Jany_RS píše: Len ešte neviem čo urobi ked privediem vn z cievky na cievku na kontakt nizkeho napätia


No a o tom to pravě cely je :idea:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Hurikán » úte úno 15, 2011 15:34

Jany_RS píše:ne,krmit to budem priamo od spinacej skrinky ,len či to bude stačiť na šicke 4 cievky.Ta cievka bude pripojena na palec a od palca pojdu kably na kontakt 1,to znamena na kontakt na ktory ide kablik z kondenzatora,kapiš??? ty si myslel asi kontakt 30 na cievky zo spinacej skrinky ,že? Len ešte neviem čo urobi ked privediem vn z cievky na cievku na kontakt nizkeho napätia


Pomóóóc, tohle se opravdu nedá. :lol: :lol: :lol: Hele inženýre, nastuduj si nejdřív něco o elektrice a pak zkus něco vymýšlet. :idea: A hlavně mě nezapomeň příště zase dopsat důležité slůvko "kapiš".

:laughing3: :laughing3:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte úno 15, 2011 16:09

Jany_RS píše:Len ešte neviem čo urobi ked privediem vn z cievky na cievku na kontakt nizkeho napätia


V lepším případě zhoří a v horším vybuchne.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » úte úno 15, 2011 16:30

Jany_RS píše: Len ešte neviem čo urobi ked privediem vn z cievky na cievku na kontakt nizkeho napätia

Neudělá to celkem nic . První cívka pude do skratu - tedy né úplného (odpor prim. vinutí druhé cívky) který je mnohokrát nižší než sekundár první , čiže se energie první cívky promnění pouze v teplo na jejím vinutí . A druhá cívka si toho ani nevšímne že na "ní" někdo přivedl VN .
4 cívky v ladě již byli u mé 02 , už jsem to spomínal .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 15, 2011 17:04

Saša píše:Neudělá to celkem nic
Škoda - víc se mi líbilo:
Luděk Ondrůch píše:...vybuchne.
:P .
Jako bylo by zajímavé řešení jak zde naznačil MartasBrno signál z kladívka přivést na palec přerušovače, s drobnými úpravami to vyvést na cívky a živit s tím svíčky.
Ale hned následně se člověk dozví, že to není výhra ... :roll: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 15, 2011 17:47

Jany_RS píše:Len ešte neviem čo urobi ked privediem vn z cievky na cievku na kontakt nizkeho napätia

Pane na nebi, chraň nás i toto forum!
Jany_RS píše:Ta cievka bude pripojena na palec a od palca pojdu kably na kontakt 1,to znamena na kontakt na ktory ide kablik z kondenzatora,kapiš???


Jeden z nás je asi hodně solidní trotl. Sorry, je ot proti pravidlům, ale prosím tě, píšeš, že je to 18 let. Měli jste ve škole technické práce? Takovej ten předmět, kde se kluci učí dělat s pilkou a holky s vařečkou? A fyziku? Četl jsi poslední věty toho mého pokusu na minulé straně? Ty si myslíš, že rozdělovač umí přepnout proud a malém napětí? Zkus si ty díly prohlídnout.

Luďku: Výhra to není proto, protože jsem zachoval maximum původních dílů. A nepoužil žádnou inteligenci. Je to pouze vylepšená verze původního RS_kolegy popisu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jany_RS » úte úno 15, 2011 17:59

Saša píše:4 cívky v ladě již byli u mé 02 , už jsem to spomínal .

a išlo to ?

potom by trebalo premenit vn z cievky na nn aby to (možno) išlo
no nič ja ešte nad tym porozmyšlam jak by to mohlo ist
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod Sid » úte úno 15, 2011 23:10

Jasne že to išlo. Trebárs trabant a Wartburg majú riešené zapaľovanie tak, že na každú sviečku je zvlášť indukčná cievka.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 15, 2011 23:54

Jany_RS píše:potom by trebalo premenit vn z cievky na nn aby to (možno) išlo


Řekni mi, prosím, proč bys měnil VN na NN.

Čteš všechny příspěvky?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 16, 2011 07:55

Sid píše:trabant a Wartburg majú riešené zapaľovanie tak, že na každú sviečku je zvlášť indukčná cievka
Ano, to je pravda, ale je to řešený tak, že mají (vpodstatě) trojnásobný zapalování -> 3 kladívka, 3 cívky. Jen ten rozdělovač bych nejmenoval rozdělovačem - byla to pouhá vačka. Úplně stejné zapalování měla i Jawa 350.
Jany_RS - myslím, že tato (Tvá - se vší úctou) cesta je "slepá" ... nikamnevedoucí ... zbytečná. Zkus si odpovědět na tuto otázku: proč se upustilo od klasického bateriového zapalování a přešlo se na elektronické?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Jany_RS » stř úno 16, 2011 13:32

ved čo sa tyka zapalovania v motore tak ide len o to,aby iskra bola čo najsilnejšia a aby zapalila v spravnom čase,tak?ved preto sa použivaju dva cievky poprípade štyri aby bola silnejšia iskra a elektronika aby zapalila presne v spravnom čase :!:

no a ja chcem to prve,čiže silnejšiu iskru,a chcem použiť maxximum seriovych lacnych sučiastok,keby sa vybral odpor v palci a nahradil drotikom,plieškom a upravil palec s vičkom(nejak to spojit),tak by nizke napätie malo prejst :roll:

bezkontaktna cievka nie je o dost silnejšia od obyčajnej,ma menši odpor ale furt je len jedna,najlepšie by bolo asi 2107(ak ina tak ma opravte) s dvoma cievkami a elektronikou :?

-vo wartburgu to bolo presne tak ako to piše Ludek 3prerušovače na doštičke a v strede vačka,ktora ovladala kontakty, bolo to dost citlive na nastavenie a furt sa to kazilo,bezkontakt som nevidel ako to bolo riešene u wartburgu ale určite tomu bezkontakt dost pomohol,hlavne kvoli "spolahlivosti" kontaktov

....martas ty si napisal že ked použijem 4 cievky že čas sytenia sa nezmeni,ta šak ked zoberiem dva žigulacke cievky rovnakych parametrov,jedna bude zapalovat 4 sviečky,4krat/4zdvihy a druha bude len 1 sviečku 1krat/4zdvihy,tak určite bude rozdiel v "kvalite" iskry a v čase nabitia,ta druha cievka bude mat viac času na nabitie ako prva,a prva sa nestihne nabiť ma malo času,teda stihne ale ne na taky vykon ako druha...

edit:Saša ako si to mal zapojene

Martas počkaj,počkaj ved indukčna cievka premiena nn na vn ,
MartasBrno píše:Stále píšeš čosi o prepínaní průdu MN

niekto(Luděk Ondrůch )tu pisal že nn nepreskoči vzdialenost...,ja som to poriadne neprečital sorry, myslel som že v palci abo v prerušovači(kde vlastne je nn) ale potom som si uvedomil že nn nepreskoči medzi palcom a vičkom,preto som tam dal dalšiu cievku č.5 ktora by išla do palca to znamena VN,z palca jednotlive vyvody taktiež VN ale za vičkom by to VN trebalo premenit na NN aby cievky nezhoreli bavime sa o kontakte 1 na 4 cievkoch,tak už mi rozumieš :?: trebalo by to nakreslit

-PS:edituj svoj posledny prispevok,nevytvaraj novy, nebudeme tu pisat na 20 stran o takej debilite
Naposledy upravil Jany_RS dne stř úno 16, 2011 19:08, celkově upraveno 3
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod MartasBrno » stř úno 16, 2011 14:20

Jany_RS píše:....martas ty si napisal že ked použijem 4 cievky že čas sytenia sa nezmeni,ta šak ked zoberiem dva žigulacke cievky rovnakych parametrov,jedna bude zapalovat 4 sviečky,4krat/4zdvihy a druha bude len 1 sviečku 1krat/4zdvihy,tak určite bude rozdiel v "kvalite" iskry a v čase nabitia,ta druha cievka bude mat viac času na nabitie ako prva,a prva sa nestihne nabiť ma malo času,teda stihne ale ne na taky vykon ako druha...


Já neříkám, že to nejde.
já říkám, že za použití maxima seriových lacných súčiastok som toho nedosiahol - na papíre. Prečítaj si príspevky vyššie, prehliadni schému, čo som načáral pri večeri. Je tam použitý sériový rozdelovač, len s upraveným viečkom. (a pridanou elektronikou)

Stále píšeš čosi o prepínaní průdu MN (malého napetia) rozdelovačom, treba s vybratým odporom. Toto je blbosť, veď tie kontakty čo v nem sú nespienajú prúd!!! Sú to iba elektródy, medzi ktorými preskočí iskra VN (vysokého napetia).

Sorry za můj pokus se slovenčinou.

Osobně si myslím, že kvalitativně musí vyhovět jakékoliv kvalitní elektronické zápalko vyrobené pro ladu. Jak funguje ten bezkontakt z ukrajiny nevím, jeho zapojení neznám. Nedělal někdo měření?
Je to to, o čem napsal Petr HC o kus vedle - buď se jedná o el. zápalko nahrazující kontakt, které zvyšuj espolehlivost a kvalitu jiskry - ale jen do hranice možností původní technologie, nebo je to inteligentní věc, která má nízkoodporovou cívku a obsahuje chytrý řídicí obvod, který s ní umí správně zacházet. A to se na koleně nedělá dobře. Když se tomu nerozumí, nejde to vůbec.

EDIT:
Jany, on ten problém je komplexnější.

"ved čo sa tyka zapalovania v motore tak ide len o to,aby iskra bola čo najsilnejšia a aby zapalila v spravnom čase,tak?"

Ne, jiskra nemusí být co nejsilnější, protože by to nepřežily izolace. Musí být silná, ale taky musí hořet nějakou dobu - co nejdéle. Zrušení odporů v zapalování znamená velmi rychlé vybití akumulovaného náboje a rychlý zánik jiskry. VN je potřebné jen k tomu, aby jiskra chytla. Jakmile chytí, napětí na jiskře spadne a hoří oblouk. A je potřeba, aby hořel dlouho. Samozřejmě, musí se zapálit ve správném čase.

"no a ja chcem to prve,čiže silnejšiu iskru,a chcem použiť maxximum seriovych lacnych sučiastok,keby sa vybral odpor v palci a nahradil drotikom,plieškom a upravil palec s vičkom(nejak to spojit),tak by nizke napätie malo prejst :roll:"

Ano, správně jsi pochopil, že malé napětí (menší než nízké :wink: ) nepřeskočí vzduchovou mezeru, musel by se z toho udělat kontaktní přepínač.

"bezkontaktna cievka nie je o dost silnejšia od obyčajnej,ma menši odpor ale furt je len jedna,najlepšie by bolo asi 2107(ak ina tak ma opravte) s dvoma cievkami a elektronikou :?"

Díky tomu, že má menší odpor, se rychleji naplní energií. Ale musí se použít s elektronikou, protože kladívko si s ní neporadí. Klidně může dobře stačit na spolehlivý provoz. Ono kdybys chtěl změnit systém zapalování, tak abys dosáhnul optimálního využití komponentů, musel bys je vyrobit jinak. Proto je například bezkontaktní cívka jiná, než obyčejná, proto jsou cívky v zapalovacích modulech jiné, atd.

"....martas ty si napisal že ked použijem 4 cievky že čas sytenia sa nezmeni,ta šak ked zoberiem dva žigulacke cievky rovnakych parametrov,jedna bude zapalovat 4 sviečky,4krat/4zdvihy a druha bude len 1 sviečku 1krat/4zdvihy,tak určite bude rozdiel v "kvalite" iskry a v čase nabitia,ta druha cievka bude mat viac času na nabitie ako prva,a prva sa nestihne nabiť ma malo času,teda stihne ale ne na taky vykon ako druha... "

Napsal jsem že čas sycení se nezmění, protože je pouze 1/4 z jedné otočky rozdělovače. To je stejné, jako v původním systému, pouze se ty cívky 3/4 času flákají. Je to tím, že jsem to udělal primitivně, čmáral jsem to u večeře a moc nepřemýšlel. Vlastně by stačilo otočit logiku jejich spínání, jenže by se musela přidat sada dalších spínačů, která by "klíčovala" kladívko pouze pro žádoucí cívku a ostatní nechala na pokoji. Jinak by se stalo to, že by jiskru házely 3 svíčky ze 4 :lol: . Muselo by se to zkomplikovat nad míru seriových součástek ze žigula. Přídavná technologie by byla podobně složitá, jako dnes prodávaný bezkontakt. Přitom by za použití obyčejných cívek přinesla zlepšení pouze ve vysokých otáčkách - a je otázkou, jestli by se zlepšení chodu motoru vypatilo oproti poruchovosti a vožení dalších 2kg věcí na palubě.

Nechce se mi to teď vymýšlet :wink:

Koukni do bazaru, je tam jedno zápalko, ruské, které sice používá standardní cívku, ale je poměrně zásadně odlišné od běžného zápalka. Stejně jako české ETZ05/06 obsahuje plnicí obvod s proudovou zpětnou vazbou, což je technická fíčura, která ti může dát onu dlouhou jiskru, spolehlivě zapálenou dostatečně vysokým napětím.
Naposledy upravil MartasBrno dne čtv úno 17, 2011 22:05, celkově upraveno 1
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Sid » stř úno 16, 2011 22:27

Ja neviem, čo sa tu stále rozoberá. Stačí mať v poriadku to zapaľovanie, čo dal do auta výrobca a auto beží ako hodinky. Podobnými domácimi výmyslami sa prinajlepšom dosiahne toho, čo použitím sériového.
Inak u 1,7i máme obyčajné Brisky s medzerou 0,6mm a jazdí bez problémov. Aj na plyn jazdila.
Sviečky Bosh s medzerou 0,7mm sme kúpili do prvej 1500vky a teraz slúžia v bielom kombíku a taktiež bez problémov.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod Hurikán » čtv úno 17, 2011 01:14

Sid píše:Ja neviem, čo sa tu stále rozoberá.

V zásadě se tady nerozebírá nic. Jen některé děti, které si myslí, jaký v nich nedumá konstruktérský talent, se snaží vymyslet něco, co už dávno existuje a funguje, přičemž jim vůbec nevadí, že ani neumí zapojit jednoduchý obvod s baterkou žárovkou a vypínačem. :roll:

Sid píše:Stačí mať v poriadku to zapaľovanie, čo dal do auta výrobca a auto beží ako hodinky.

Moje řeč. ;) A když už chci mermomocí vylepšovat, tak si koupím optické nebo magnetické elektronické zapalování a nevymýšlím blbosti. :idea: :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků