Mezery na svíčkách

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Jany_RS » pon úno 14, 2011 18:49

Marek píše:U zdvojených cívek motoru 1,7i se používají svíčky s odtrhem 1,1 mm - tam to má své opodstatnění. Odpadá kladívko, víčko a palec rozdělovače (rozdělovač jako celek není), energie se vede z cívky přímo ke svíčce vn kabelem.

a čo ak použijem 4 cievky-1 cievka pripojena priamo na sviečku vysokonapätovym kablom(medenym s tenkou izolaciou a hrubym vodičom),samozrejme kladivko by zatial ostalo kabel s kondenzatora by išiel do palca a odtiaľ na jednotlive cievky v poradi zapalovania aby cievka vedela kedy ma zapalit.Vyhodou by bola silna iskra a čas sytenia cievky by nemusel byt velky mohol by sa použit väčši odtrh prerušovača(abo menši :roll: ?? )
-no k tej medzere by asi bola niečo cez 1-1.3 mm abo jaka.keby bola mala medzera bola by iskra dlha a silna ,medzera velka iskra by trvala kratšie a bola by slabšia,tak?
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon úno 14, 2011 19:12

Jany_RS, mohl by jsi to prosím nakreslit?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon úno 14, 2011 19:57

Jany_RS píše:medenym s tenkou izolaciou a hrubym vodičom


Myslíš, že tenká izolace vydrží vysokonapěťový výboj a neprostřelí se?

kabel s kondenzatora by išiel do palca a odtiaľ na jednotlive cievky v poradi zapalovania aby cievka vedela kedy ma zapalit


A vážně myslíš, že toto bude fungovat? Mezi palcem a kontakty ve víčku je mezera, kterou vysokonapěťová jiskra přeskočí, ale nízkonapěťový obvod si s ní neporadí.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » pon úno 14, 2011 20:15

Jany_RS píše: kladivko by zatial ostalo kabel s kondenzatora by išiel do palca a odtiaľ na jednotlive cievky v poradi zapalovania aby cievka vedela kedy ma zapalit.

Tohle je dobrý nesmysl. :lol: Je to přesně tak, jak
Luděk Ondrůch píše:Mezi palcem a kontakty ve víčku je mezera, kterou vysokonapěťová jiskra přeskočí, ale nízkonapěťový obvod si s ní neporadí.


Ledaže bys na základnovou destičku rozdělovače namontoval 4 kladívka a kolem rozdělovače 4 kondenzátory. Tohle by mohlo být řešení. Až to uděláš - a bude to fungovat, tak dej vědět. :lol: :lol:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jany_RS » pon úno 14, 2011 20:45

Luděk Ondrůch píše:A vážně myslíš, že toto bude fungovat? Mezi palcem a kontakty ve víčku je mezera, kterou vysokonapěťová jiskra přeskočí, ale nízkonapěťový obvod si s ní neporadí.


no to je tiež pravda,v tom pripade by kondenzator išiel na cievku ako pôvodne,z cievky kabel do palca a z palca na jednotlive cievky na kontakt 1, v tom pripade by boli 5 cievky,nie je to až take zložite ale mam doma do bludu starych cievok a chcem to vyskušať

a ku tej izolacii,nemala by strelit skor prepalit,a už teraz to kope pri klasickom zapalovani

Koko Loko, prečitaj si to viac krat a musiš to pochopit aj bez nakresu
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod Cory » pon úno 14, 2011 20:51

Jany_RS, ja to citam uz asi siedmykrát a nechapem :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Hurikán » pon úno 14, 2011 20:57

Jany_RS píše:
Luděk Ondrůch píše:A vážně myslíš, že toto bude fungovat? Mezi palcem a kontakty ve víčku je mezera, kterou vysokonapěťová jiskra přeskočí, ale nízkonapěťový obvod si s ní neporadí.


no to je tiež pravda,v tom pripade by kondenzator išiel na cievku ako pôvodne,z cievky kabel do palca a z palca na jednotlive cievky na kontakt 1, v tom pripade by boli 5 cievky,nie je to až take zložite ale mam doma do bludu starych cievok a chcem to vyskušať


:shock: To jako budeš samostatné zapalovací cívky krmit VN z původní zapalovací cívky??? :lol: No tak to hoooodně štěstí. :lol: :lol: :lol:

:violent2:


:hrob:


Cory, co máš z toho, já taky ne. Ale aspoň se člověk trošku pobaví. :lol:

.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » pon úno 14, 2011 21:08

Nič,ale chcel som sa to naucit naspamäť...ale Mor ho! sa uci lahsie :lol:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Wenca084 » pon úno 14, 2011 21:19

Jany_RS píše:
Marek píše:U zdvojených cívek motoru 1,7i se používají svíčky s odtrhem 1,1 mm - tam to má své opodstatnění. Odpadá kladívko, víčko a palec rozdělovače (rozdělovač jako celek není), energie se vede z cívky přímo ke svíčce vn kabelem.

a čo ak použijem 4 cievky-1 cievka pripojena priamo na sviečku vysokonapätovym kablom(medenym s tenkou izolaciou a hrubym vodičom),samozrejme kladivko by zatial ostalo kabel s kondenzatora by išiel do palca a odtiaľ na jednotlive cievky v poradi zapalovania aby cievka vedela kedy ma zapalit.Vyhodou by bola silna iskra a čas sytenia cievky by nemusel byt velky mohol by sa použit väčši odtrh prerušovača(abo menši :roll: ?? )
-no k tej medzere by asi bola niečo cez 1-1.3 mm abo jaka.keby bola mala medzera bola by iskra dlha a silna ,medzera velka iskra by trvala kratšie a bola by slabšia,tak?


Tak takhle jsem se už dlouho nezasmál... :D doporučuji si o tom něco přečíst , abys vůbec pochopil princip :idea: , a pak něco vymejšlel...
Uživatelský avatar
Wenca084
 
Příspěvky: 329
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvekod Ivo » pon úno 14, 2011 21:32

Já mám pořád pocit, že si tu z nás někdo dělá prdel.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod JmJ » pon úno 14, 2011 21:55

Ivo píše:Já mám pořád pocit, že si tu z nás někdo dělá prdel.

:lol: :lol: :lol: :lol:

to je nejaky novy stupen paranoii? :lol:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod radek mb » pon úno 14, 2011 22:27

Jany,nenech se zviklat.Spousta vynálezů byla objevena náhodou a vynálezcům se také lidé vysmívali a pak je přešel smích.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Hurikán » pon úno 14, 2011 22:37

radek mb píše:Jany,nenech se zviklat.Spousta vynálezů byla objevena náhodou a vynálezcům se také lidé vysmívali a pak je přešel smích.


:laughing3: :laughing3: :laughing3:

[ Komentář přidal: Laďuša: po únor 14, 2011 22:40 ]
Tak, a pořád jsme v technický sekci, takže se podle toho chovejte, nebo se podle toho začnu chovat i já ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 15, 2011 00:06

JmJ, no, je to slušnější, než se dotyčného zeptat, jestli není debil. Ikdyby to byla pravda.
radek mb píše:Jany,nenech se zviklat.Spousta vynálezů byla objevena náhodou a vynálezcům se také lidé vysmívali a pak je přešel smích.

Následnujííc Hurikánova reakce se těší mojí šoroké podpoře - on problém je ten, že ti vynálezci byli aspoň z oboru, nebo mu rozuměli.


Laďušo, to se nemůžeš divit. Tys to pochopil? Poraď mi, jak to RS_kolega myslel s těmi dráty a přerušovačem.

Ona konstrukce vícenásobného zapalování je asi jediná možnost jak uspět. nemusí to být hned konstrukce jak u warťase, s takovou technikou by to třeba u T613 vypadalo poněkud hrůzně, ale s dnešní technologií jefakt asi nejlepší způsob miniaturizované zápalko pro každou svíci nasazené na ní.
Pokud se chce dělat pokrok, tak jedině tímto směrem. Cokoliv mezi kasikou a tímhle může být dobré, ale nikdy nebude dokonalé. Ono nakonec všechny systémy které mají jiskřiště i jinde než na svíčce jsou polovičaté...

nakonec, pochopil jsem z pisatelovy snahy jednu myšlenku - tedy tu, udělat Dnešní vícenásobné zapalování - samostatné pro každou svíci diskrétním způsobem. Což je super nápad, až na možnosti realizace.
Ono to nemusí být tragický - 4 cívky se do lady vejdou. Z nich 4 VN kabely ke svíčkám taky. Ale je tam jeden přerušovač, kterej neví, kde má pálit. Kasickej rozdělovač, kterej "přepíná" VN, by musel skutečně přepínat MN. Toť vše.

Co tohle jako pokus? Priorita byla zachovat v rozdělovači všechno, úprava je pouze na víčku. Zbytek je sprostě přidanej. Spínače jsou jen idea, ale Optotriaky maí izolační napětí v kV a ve spojení se silovými triaky by to snad snést mohly. Anebo tyristory.

Obrázek

Tak a teď sem si to po sobě prohlíd a zasmál se tomu - ale nechám to tu k pobavení všem. Totiž ta výhoda - delší čas k plnění cívky tu vlastně neexistuje :lol: . Ta tam je jednoduchost.
Pokus o zlepšení situace vede k použítí 4 bezkontaktích zapalovacích sad :lol: , což je tak trochu z cesty. Nemá smysl sdílet jedno kladívko 4mi systémy. Má smysl použít 4 systémy, kterým se dá impulz a informace že jim impulz patří. (Jedno hradlo.) Ty tam jsou nízké náklady :roll:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » úte úno 15, 2011 08:46

Ivo píše:Já mám pořád pocit, že si tu z nás někdo dělá prdel.

ano, tieto nápady nemôže chŕliť normálne zmýšľajúca osoba :mrgreen: to sa proste nedá :lol:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků