Mezery na svíčkách

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cory » ned úno 13, 2011 09:35

Puhi, tie maju aku medzeru?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Puhi » ned úno 13, 2011 09:47

1,0 - 1,1 mm :roll:

bezkontakt
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod JmJ » ned úno 13, 2011 09:51

Puhi píše:1,0 - 1,1 mm :roll:

bezkontakt


Brisk TC ? na to jezdim take, 1.1 mm myslim, samo bezkontakt
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Puhi » ned úno 13, 2011 09:54

JmJ píše:Brisk TC ? na to jezdim take, 1.1 mm myslim

ano :) :thumbup:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Vašátor » ned úno 13, 2011 10:22

Koko Loko má naprostou pravdu. Experimentovat je pouze ztráta času. U LPG tu však někteří mezeru upravují, LPG nemám, dotoho nekecám :-)

Jen ještě dodám, že více kontaktové svíčky na klasickou indukční cívku s ještě k tomu kladívkovým zapalováním jsou naprostý nesmysl. Více kontaktové svíčky mají význam až pro silnější zapalovací bloky, jako jsou třeba u zmiňované Felicie, u Lady pak u 1.7i
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » ned úno 13, 2011 10:25

a bezkontakt si kde nechal?
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Marek » ned úno 13, 2011 10:28

Bezkontakt produkuje kvalitnější jiskru, takže za určitých okolností můžete mít subjektivní dojem, že auto má lepší vlastnosti chodu motoru.

Osobně si myslím, že používat svíčky s odtrhem 1,1 mm na bezkontaktní rozdělovač je nerozum. Svíčky s odtrhem 1,1 mm jsou určené pro motory 1,7i, kde je zapalování řešeno dvojicí DSF (DZF) cívek. Ty mají úplně jiný elektrický výkon než bezkontakt s Hallovým prvkem.

Pro kladívkové zapalování bych používal vždy pouze jednoelektrodové svíčky s odtrhem 0,6 - 0,7 mm (při spalování LPG bych volil odtrh 0,5 - 0,6 mm).

Pro bezkontaktní rozdělovač lze používat víceelektrodové svíčky (pokud si myslíte, že je to lepší), ale s malým odtrhem (opět pouze 0,6 - 0,7 mm). Bezkontakt má dost síly k probití více oblouků, ale pouze na malou vzdálenost. Sice odpadá ztrátové kladívko, avšak víčko, palec a kabely v cestě stále jsou.

U zdvojených cívek motoru 1,7i se používají svíčky s odtrhem 1,1 mm - tam to má své opodstatnění. Odpadá kladívko, víčko a palec rozdělovače (rozdělovač jako celek není), energie se vede z cívky přímo ke svíčce vn kabelem.

pozn.: Největší odtrhy (až 1,3 - 1,5 mm) se používají u svíček, které mají zvláštní zapalovací trafa (nacvaknutá na každou svíčku). Jedná se o bezeztrátový přenos energie (odpadají kladívka, palce, víčka i kabely).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Petr HC » ned úno 13, 2011 11:16

Většina problémů okolo mezer na svíčkách , počtu elektrod atd. se zde podrobně řešila v r. 2008.
Fórum: Hnací soustava Zaslal: ne červenec 20, 2008 11:00 Předmět: problémy s motorom 2101
Fórum: Hnací soustava Zaslal: po květen 26, 2008 17:06 Předmět: Zapalovacie sviecky
Několik nových poznatků zde uvedl pouze Marek.
Jako podstatné opakuji, že jedinou výhodou víceelektrodových svíček je to, že druhá (třetí) elektroda zastoupí tu první evtl. upálenou, což zejména u elektronických zapalování zamezí průrazu zapalovacího transformátoru ev. spínacího tranzistoru.
Kdyby tam bylo deset elektrod, bude vždy pálit jedna jediná proti elektrodě střední (ta která má nejlepší podmínky k ionizaci výboje). Jakmile zde vznikne výboj, napětí na dalších elektrodách klesne pod úroveň jejich zápalného napětí.
Zkuste si zapojit paralelně několik doutnavek (se společným předřadným odporem) - vždy se rozsvítí pouze jediná.
I blesk uhodí vždy do jediného stromu a nemusí to být ten nejvyšší - bude to ten, který má v daném okamžiku nejlepší podmínky pro přeskok výboje.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marek » ned úno 13, 2011 11:46

Výborné doplnění, na které jsem v zápalu zapomněl. Díky zkušenému kolegovi...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod kuchi » ned úno 13, 2011 13:51

Puhi píše:najbližšie skús tie LX15LTC-1, motor chytá na brnk, môžem iba odporúčať :)

tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.
kuchi
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
Bydliště: Nová Dědina

Příspěvekod Saša » ned úno 13, 2011 19:03

Ano na "plynové" svíčky se vykašlete , je to pouze obchodní trik .
Za sebe a za dobu 23 let ježdění deně pouze na LPG mohu doporučit NGK .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned úno 13, 2011 19:15

Mohl by jsi upřesnit typ těch NGK?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ivo » ned úno 13, 2011 19:47

Saša píše:mohu doporučit NGK .

S tím souhlasím. Akorát nevím jaké to přesně jsou. Až najdu krabičku, nebo budu muset jednu Marceli šlohnout.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Puhi » ned úno 13, 2011 20:55

kuchi píše:tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.

v tom máš trochu guľáš, LX15LTC-1 nie sú silver, takže buď si tam mal jedno, alebo druhé :)
ja som iba písal, že viem, že tie LX15LTC-1 k plynu používajú a jazdí to aj tam
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod kuchi » pon úno 14, 2011 06:09

Puhi píše:
kuchi píše:tak nevím jak dlouho je máš já je měl na Favoritu, když jsem ještě neměl rozum a nevěděl že favorit není auto , a nevydržely ani polovinu km co obyčejné a po příjezdu na seřízení , protože to škubalo a všechno možné , mi chlápek aniž by se podíval co tam je řekl at ty brisk silver které mají být pro pln vyhodím a dávám normální že ušetřím peníze i nervy a měl pravdu dal jsem obyč Brisk a nebyl nikdy problem jak u Fav takk ted u Lady.

v tom máš trochu guľáš, LX15LTC-1 nie sú silver, takže buď si tam mal jedno, alebo druhé :)
ja som iba písal, že viem, že tie LX15LTC-1 k plynu používajú a jazdí to aj tam

omlouvam se španě jsem se podíval , mluvil jsem o silvrech , jinak mám dobrou zkusenost az s premium řadou ale ne v ladě (v hyundai accent 1.5 16V)
kuchi
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
Bydliště: Nová Dědina

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků