Mezery na svíčkách

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod martinz » čtv úno 17, 2011 18:32

Četl jsem tady toho hodně,ale proč mi pořád odchází palec?Stává se to taky někomu?Kolik tkm tak vydrží palec.Najedu tak 40tkm za rok a tak 10 palců.Nemůžu na to přijít.U jiných žigulů mi to nedělalo a to tranzistor zápalko přendavám z auta na další.Kvuli tomu,hlavně,že se neopaluje kladívko a nemusim pořád štelovat.
martinz
 
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » čtv úno 17, 2011 19:07

martinz píše: ...proč mi pořád odchází palec?

Pokud jde o průraz izolace (bakelitové části), tak zkus zaoblit všechny hrany na unašeči palce. Může to být způsobeno hromaděním náboje na hraně (hrotu) blízké kovovému zálisku palce. A zkontroluj hodnoty odrušovacích odporů - na palci, kabely ke svíčkám, kabel od cívky k rozdělovači ev. odpory v odrušených svíčkách. Odpory by měly mít hodnotu max cca 15 kohmů. Pokud používáš odporové (uhlíkové) kabely zkontroluj zda nemají vypálené konce. A v případě použití odporových kabelů se již nedoporučuje používat odrušené svíčky(s vestavěným odporem) .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » pát úno 18, 2011 16:54

Viděl jsem i to že víčko ač opatřeno výřezem proti pootočení je posunuto od ideální polohy . Šlo o to že pokud byl správně seřízen předstih a palec "ukazoval" třeba na první válec , ve skutečnosti nebyl jeho kontakt proti kontaktu na víčku ale asi 0.5cm! mimo . Vzniká tím ohromná přeskoková vzdálenost a vše je neůměrně namáháno . Auto jezdilo , ale byl špatný volnoběh a neůměrně to rušilo rádio . Stačilo udělat nový zámek na víčku a bylo po problému .
Naposledy upravil Saša dne pát úno 18, 2011 18:40, celkově upraveno 1
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » pát úno 18, 2011 18:36

Saša píše:Viděl jsem i to že víčko ač poatřeno výřezem proti pootočení je posunuto od ideální polohy . Šlo o to že pokud byl správně seřízen předstih a palec "ukazoval" třeba na první válec , ve skutečnosti nebyl jeho kontakt proti kontaktu na víčku ale asi 0.5cm! mimo . Vzniká tím ohromná přeskoková vzdálenost a vše je neůměrně namáháno . Auto jezdilo , ale byl špatný volnoběh a neůměrně to rušilo rádio . Stačilo udělat nový zámek na víčku a bylo po problému .

I toto může být příčinou. K tomu je ovšem nutno dodat, že palec musí ukazovat přesně na kontakt válce, který má pálit ne staticky, tedy v klidu motoru, ale uprostřed rozsahu charakteristiky odstředivého regulátoru a pokud má rozdělovač i podtlakový regulátor, musí se vzít i ten v úvahu. Jinak řečeno vzdálenost kontaktu palce a kontaktu pro příslušný válec se musí šířkově překrývat v celém rozsahu regulací. A zkontrolovat, zda jsou proti sobě i výškově. Nevím to jistě, ale někde jsem četl, že se vyráběla i různě vysoká víčka.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod martinz » sob úno 19, 2011 19:23

Díky Petrovi a Sašovi za radu.Zkusim a napíšu jestli pomohlo.
martinz
 
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron