Stránka 22 z 23

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2015 16:15
od vokoun28
Teď třeba týden jezdím a startuju bez problému ale otáčky jsou pořád vesměs nizké než obyčejné jak jsem byl zvyklý a budík byl opřen o 16 V. Jinak když chci držet otáčky tak je držím přes sitič, ale stejnak mám ukazatel voltu na palubní desce v červeném poli což je asi něco okolo 9V. Takže měření můžu zkusit provéct když si povytáhnu sitič. Pravdou je že ta baterka má asi za příčinu to startování tedy, ale asi ne ten pokles otáček? S poklesem otáček mi samozřejmě klesá svítivost světel, rychlost blikání blinkru atd. Přikládám fotku nehody. Odnesla to víceméně jen plechařina, ale kluk co mi to spravoval musel samozřejmě odmašlit předek až po motor. A ještě se chci zeptat jestli máte někdo zkušenost s přípravkem na utěsnění chladič? Asi to odnesl i on ikdyž na první pohled nevypadal. Vím že záleží na velikosti prasklinky ale nikterak mi to "nechčí" ale musím před každou jízdou litr dolévat.

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2015 16:24
od tomass
Vizuelně bych prohlídnul baterku ze všech stran. Pokřivený držák baterky ke kterému byla přes rybinu přišroubovaná ? Není celkově baterka nabouraná ? Nemá stínku od promáčknutí ? Mě takhle náhle odešla téměř nová baterka pár měsíců po tom, do které mi parkující natlačil kouli. Stínka skoro nebyla vidět. Asi se někde přimáčkly desky (nebylo to v Ladě).

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2015 16:43
od Křečík Barbuška
Rozhasena priprava smesi je jedna vec, rozhasene dobijeni vec druha. Netrepat, nemichat :-) . Se na tom varilo s pripojenou baterkou? Nejlepsim pripravkem na netesny chladic je jiny netekouci chladic :-) .

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 09:51
od dvk
Ahoj, řeším nyní problém, že po výměně alternátoru v 044 za originální z 05 mi nesvítí kontrolka dobíjení a samozřejmě to nedobíjí. Origo 044 altík je zapojený pouze dvěma dráty, tzn. silový výstup a kabel ke kontrolce dobíjení. Na altíku 05 je ale na integrovaném regulátoru ještě jeden pin, který mám toho času nezapojený, resp. na kabeláži v 04 ani není kam zapojit. Rozumím správně tomuto schématu, že je třeba tento kontakt na regulátoru spojit s kabelem od kontrolky dobíjení ? Děkuji.

Obrázek

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 11:37
od smajchl
Na 2101 pri vymene altiku za 21044 altik sem musel predelat pristrojovku aby mela opacny druhy pol kontrolky (ted nevim jestli misto zeme plus nebo naopak)

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 15:25
od Roman
05 original mala (aspon teda Mysova s ktorou som sa bavil) zapojeny iba voltmeter a kontrolka (ktora v tomto zapojeni nema vplyv na dobijanie) bola vo "vzduchu". Kontrolka sa dala zapojit cez rozpinacie 6V rele, ale sluzi iba pre informaciu ( bolo to tu uz x-krat popisovane)

Re: alternator

PříspěvekNapsal: úte říj 06, 2015 05:43
od dvk
Děkuju za rady, konečně sem to rozchodil.

Re: alternator

PříspěvekNapsal: úte říj 06, 2015 07:19
od JmJ
dvk píše:Děkuju za rady, konečně sem to rozchodil.

Kde byl bug?

Re: alternator

PříspěvekNapsal: úte říj 06, 2015 07:34
od dvk
V tom, že sem nevěděl, jak altík z 05 správně zapojit. Tedy že kontrolka dobíjení funguje jinak a že volný kontakt na regulátoru je třeba zapojit na + baterky. Netušil sem, že v 05/04 bylo tolik druhů zapojení alternátoru, tak mi zabralo chvíli času se tím tady na fóru prohrabat. Takže úplně finálně sem to vyřešil tak, že sem do 04 dal její originální původní altík, a ten z 05 dám na místo toho 04 (tedy do štěpkovače), kde už si zapojení upravím.

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 15:40
od vokoun28
Zdravím, bylo mi řečeno že úbytek napětí a samovolné snížení otáček bude pravděpodobně špatným relé dobíjení. Můžete mi prosím popsat na fotce kde se nachází? Děkuju

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 15:43
od vokoun28
A jako relé dobíjení na VAZ2104 mi v obchodě prodali tohle za 450 kč. Nemyslím si že je to správné.

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 15:49
od JmJ
Regulator dobijeni se nachazi primo na alternatoru a prodava se dohromady s uhliky. To co mas je neco divneho.

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 15:58
od Luděk Musil
Proboha co Ti to prodali :?: :shock:
A na fotce mot. prostoru vidím nějaké (možná) spínací relé "něčeho" - je dodáno dodatečně a krabičku pro ekonomizér.
Z Tvého popisu nejsem navíc nijak moudrý.
Co si představuješ pod pojmem relé dobíjení?
U žigula je (obecně) napěťové relé a relé kontrolky dobíjení.
U této 2104/1300 řemenové bude (s největší pravděpodobností) toto (napěťové) relé součástí alternátoru, taková nízká hlíníková kostka na zadní straně altíku. Relé kontrolky dobíjení tam nebude, kontrolka dobíjení nebude zapojená, stav dobíjení bude signalizovat pouze palubní V-metr.
L.

Re: alternator

PříspěvekNapsal: pát lis 20, 2015 16:17
od Křečík Barbuška
Že to nevypadá jako regler z dob SSSR hned nevadí. Uhlíky asi směřují k dlažbě, proto nejsou vidět. Jde o rozteč děr pro připevnění na altík. Přilož a budeš vědět hned. Doporučuji altík demontovat a hrát si s tím na stole, ať to zbytečně nepoškrábeš před případným vracením ve kšeftu. Jinak u těchto náhrad bývají často velmi krátké uhlíky, občas nefungují od přírody apod. 8) .

Re: alternator

PříspěvekNapsal: ned lis 22, 2015 07:46
od Veteranista
Uhlíky jsou uvnitř, zajistene drátkem, ten se musí v pravy cas vytáhnout, někdy pred mmontazi, někdy po montazi, dle pristupu.