alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod Petr HC » pát pro 06, 2013 15:48

Pole mého názoru tam ten "původní" uhlík, (podle foto v odkazu) vůbec nepatřil. Podle barvy je to grafitový uhlík pro točivé stroje s vyšším napětím a menším proudem. Pro točivé 12 V el. stroje v automobilu (malé napětí, velký proud) jsou určeny uhlíky (správněji kartáče) měďnografitové, které také pomaleji ubývají a šetří kroužky (komutátory).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvekod dmatej » sob pro 07, 2013 10:55

Aha, proto byly kroužky tak oběhané, resp. jeden. To dává smysl :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: alternator

Příspěvekod Dusan » pon pro 09, 2013 19:08

dmatej píše:Závěr je tu :-)
1) Mušketýrův altík je úplně v pořádku, akorát při skládání jsem mu zlomil jeden uhlík, takže jsem musel koupit nové.
2) Starý altík měl mrtvé uhlíky, proto vypadl. Budiž ponaučením, že to prostě přijde během vteřinky a bez varování.
3) Měřák i teď naměří na střídavý rozsah 25V, na stejnosměrný max. 14,6V při určitých otáčkách. I na volnoběh se tam ale udrží pěkných 13,5V.

Laďka jezdí, díky za vaší trpělivost, pánové ;)

P.S.: na rozebírání altíku je vhodné jít ve dvou, každý tahá za jednu půlku. Na skládání stačí jeden a kilové kladivo :D


Zaver je taky ze neviete vkladat uhliky, este som ich nezlomil nikdy, a tom som to uz zakladal aj na altiku v aute.
Altik sa nahreje zospodu kde je male lozisko aspon na 60st a srubovakmi rozobeie na polovicu pritom nedomrvi vinutie, to iste pri skladani nahriad spodny diel a zlahka doklepnut kladivom

P.S. nerovnomerne opotrebenie kruzkov,,,to je zahada dochadza k tomu aj ked su spruziny a uhliky rovnake :D
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: alternator

Příspěvekod Veverka » pát úno 28, 2014 12:35

Značila rafička voltmetru na max v červeném poli cca prvních 10km nějaký problém?Podotýkám že předtím byl AKU plně nabit na nabíječce a pak stál týden venku v autě.
Veverka
 

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » pát úno 28, 2014 14:00

Veverka píše:Značila rafička voltmetru na max v červeném poli cca prvních 10km nějaký problém?Podotýkám že předtím byl AKU plně nabit na nabíječce a pak stál týden venku v autě.


nemelo by to tam byt. nejaky problem zrejme byl. kazdopadne mi tak pred 5 lety v lete pri dlouhe ceste a velkem horku a stani v kolone raficka taky do cerveneho vylezla, vetsinou pomohlo zapnout treba vyhrivani okna a nebo chvili jet a ochladit motor/regulator. regulator ale jinak spolehlive slouzil az do jeho preventivni vymeny asi pred rokem.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Veverka » pát úno 28, 2014 15:45

Tak dneska znovu,ještě horší:

Dva týdny zpět nabita baterka.Předtím vybitá.
Za týden v pátek najeto 50km v kuse.Prvních deset km byl voltmetr v červeným na konci,zbytek cesty klasika těsně mezi zelenou a červenou.
Hned další den jsem časně ráno točil,přechlastal,točil,točil asi minutu a AKU zvadl :roll: ,vozidlo jsem opustil a zamčel volant,co kdyby že.

Dnes po týdnu po výměně membránky chytlo hned,kolem oběda je teplo :twisted: ,nicméně-rafička voltmetra razantně překročila všechen svůj rozsah.

Nabít a nechat být?
Veverka
 

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » pát úno 28, 2014 15:50

Nech si změřit kapacitu (?) akumulátoru.
I když podle popisu by aku mohl být v pořádku.
Měl jsem před půl rokem obdobný problém. U mě odešel "chytrý regulátor" a jeho výměna za náhradní kus, který v předchozím alternátoru fungoval "tak nějak, že spíš jako že nedobíjel jak měl" tak po výměně do stávajícího fungoval vcelku Ok. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod Veverka » pát úno 28, 2014 15:55

Ještě dodám,že AKU jsem před dneškem ani před týdnem nenabíjel!Tudíž byl(je) defakto vyšťaven,nedobíjí to tak moc jen skrze tohle?
Veverka
 

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » sob bře 01, 2014 07:29

Veverka píše:Ještě dodám,že AKU jsem před dneškem ani před týdnem nenabíjel!Tudíž byl(je) defakto vyšťaven,nedobíjí to tak moc jen skrze tohle?


Nejsem v tomto smeru odbornik, ale ten system myslim tohle neresi, on resi jen to, aby dobijeci napeti bylo co nejbliz idealu. Cervene pole je rozhodne spatne. Nekolikrat sem jel autem, ktere se muselo roztlacit, ale nikdy sem si nevsiml, ze by to pak dobijelo tak moc.

Regulator stoji do 300 kc

http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21779.html

Jen si dej pozor, ze ti poslou neco, co nevypada jako original a k uchyceni budou potreba kratsi srouby, nebo podlozky o sile tak 3 az 5 mm. Ja pouzil nejake maticky.

Dokonce mozna nekde jeden regulator navic mam, kdyby si chtel na vyzkouseni/odkoupeni.

Vytahnou altik ocistit konektory a mista pro uchyceni kabelu, vymenit regulator a slozit.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob bře 01, 2014 08:03

Nejdříve je nutno měřit. Výsledkem by mělo být něco baj voko mezi 13,8 až 14,2V, možná i 13,6 - 14,4V v rozsahu otáček motoru 1000 - nekonečno 8) . Pokud to bude více tak je s největší pravděpodobností v háji regulátor. Může být zcela vadný nebo jen "prooxidovaný" neb tam dole na něho pořád něco teče atd. .

Navíc ty nové regulátory kolikrát nefachčí již z fabriky o řemeslném provedení a již z výroby krátkých uhlících ani nemluvě.

Mě se osvědčilo řešení v podobě jedničkových uhlíků a jedničkového regulátoru na podběhu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Petr HC » sob bře 01, 2014 10:12

Řekl bych, že popisovanou závadu způsobuje totálně zesulfatovaná baterka nebo neodhalený přechodový odpor v obvodu nabíjení. Za této situace hrozí nebezpečí přepětí všem spotřebičům ve vozidle.
Naposledy upravil Petr HC dne sob bře 01, 2014 12:47, celkově upraveno 1
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob bře 01, 2014 10:33

V nebezpečí je tedy tak akorát rádijko a pár žároviček chytne černý nádech.

Vzpomínám si jak jsem si kupoval sedmičku se skrytou závadou v podobě prošlehlého regulátoru. Palubní napětí nějakých 18V a baterka po pár desítkách kilometrů ve tvaru koule :D . Od té doby baterka trošku sákla což mi neustále připomíná proleptaná díra na jednom stolečku a koberci :x . Vzhledem k tomu, že předchozí majitel dal do světlel 100W žárovky byl světelný výkon vozu přímo ochromující :rolleyes: . Také se tak vysvětlilo nefunkční rádio které si prodávající ještě na poslední demontoval neb bylo prý krutě vymakané :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Veverka » sob bře 01, 2014 12:45

AKU má 4 roky a nikdy jsem ho vybitý nenechal,kromě toho posledního týdne když jsem ležel v nemocnici.
Nabíjím a uvidíme co to bude dělat.Tak či onak rafika skoro v červeném.
Veverka
 

Re: alternator

Příspěvekod Petr HC » sob bře 01, 2014 12:57

Přečti si dobře přílohu
viewtopic.php?f=24&t=12028&p=260827&hilit=sulfatac%2A#p260827
z 30.12.2009.
Z grafu i textu je patrné, že po začátku nabíjení může napětí stoupnout až na 3V/článek.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvekod Veverka » sob bře 01, 2014 17:54

No,automatický režim nabíječky po pár vteřinách odmítá dobíjet AKU s tím že je nabit.Dobíjím v ručním režimu.

Různé přístroje ukazovaly napětí AKU( před nabíjením) 12V-14V.Nabíjení probíhá 14,4V a 3A.

Můžu nějak zjistit počet ampérů na AKU?Multimetr ukazoval 0A a 26V při rozsahu 200V.
Veverka
 

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků