Na volnoběh, když rozsvítím světla, tak jsem u palubního voltmetru v bílým políčku, nebo na začátku červenýho. A to přitom většinou nesvítí kontrolka. Jakmile přidám na 1000 - 1200 ot, prudce se dostanu do zelenýho. Při volnoběhu bez světel odběr el. zapalování tak tak, ale spíš nepokrývá celou spotřebu. Bral bych za směrodatné co je až okolo těch 1200 otáček. Alternátor má u Lady oproti mnoha jiným autům svým způsobem poměrně velkou řemenici na alternátoru. Má to výhodu, že je o něco méně náchylná k prokluzování řemene. Proto ve volnoběhu nic moc a brzy ten skok na pokrytí spotřeby. Třeba tomu není vůbec nic, pokud vše jinak funguje. A nebo jak píší ostatní, zkusit i jinou baterku, pak řešit dobíjení, konektory a nakonec i diody.
Když se zatíží dobrý akumulátor, který třeba týden stál, v klidu bude mít před zkouškou 12,4 -12,5 V. Při zatížení 12-20 A (světla a el. zapalování) bude mít 11,6-11,8 V, tak to na volnoběh 12V nepřeleze. To je přeci jasný, ne ? Na těch 1200 ot. (se světlama možná až od 1500 ot.) už vše musí být vpořádku tak jak má být. Po týdnu stání mi stačí na dobití baterky s denníma světlama 50 km. Hlavní reflektory potřebují za provozu k dobití baterky skoro 200km jízdy bez přestávek, takže po městě se stáním na semaforech za 200 km baterku určitě po týdenním stání nedobiju.