alternator

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvek od JmJ »

guma
Přílohy
IMG_20140925_113037.jpg
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvek od tomass »

Tak to vypadá. Zdá se, že mě akorát ošidili o gumu. :D Přijde mi tam zbytečná, aku bez ní sedí pevně a neposouvá se.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: alternator

Příspěvek od Luděk Musil »

Zde je nějaké foto z jiného topicu:
viewtopic.php?f=18&t=20664&p=421957#p421957
páté foto. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: alternator

Příspěvek od Petr HC »

Luděk Musil píše:Zde je nějaké foto z jiného topicu:
viewtopic.php?f=18&t=20664&p=421957#p421957
páté foto. L.

Pokud by ta guma poněkud nadzvedla akumulátor, nešel by zachytit na straně podběhu za ohyb plechu. Podložil jsem ho 1 cm silným pěnovým polystyrenem, který se přesně vytvaroval podle prolisů v držáku a podle profilu dna akumulátoru. Po vytvarování jsem na polystyren nasypal vrstvičku potravní sody (pro neutralizaci ev.přeteklé kyseliny). Po 18ti letech provozu auta byl držák netknutý korozí.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

tomass píše: ... Přijde mi tam zbytečná, aku bez ní sedí pevně a neposouvá se.
Tomu se mi nechce věřit, že tak hloubavého jedince nenapadlo, že tam ta guma je i proto, aby se dno baterie nenamáhalo tvrdými rázy od držáku. Co když praskne? :!: :koko: :rolleyes: :weedman:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvek od tomass »

Akumulátor je v rybině a protikusu napevno. Hloubavého jedince napadlo, že guma "proti vibracím" tam asi moc nezachrání a není tam zřejmě kvuli vibracím. :D Před delším časem jsem viděl technické listy k akumulátorům a popis jak se zkouší akumulátor na vibrace. Už se někdy stalo, že by provozem prasknul plastový kryt akumulátoru, nebo se poškodil vibracema ?

Možná před těmi 30 a více lety snad ano. Akumulátory nemívali tak pevnou schránku, ale dnes ?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ty technické listy jsou jistě podvodem. Výrobci šetří kde se dá, papír snese všechno. Rozpouští kelímky od jogurtů, zabarví sazemi a hurá odlít obal pro aku.
Pozn. moderátora: Marku, měl by jsi opatrněji volit slova, případně dodávat vysvětlujícího smajlíka, napr. :weedman: . L.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: alternator

Příspěvek od Majo »

ovsem, mne by tam smajlik nepasoval. Pride mi to ako realita.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: alternator

Příspěvek od Vašátor »

Za dobu co se hrabu v autech, jsem viděl prasklé autobaterie dvě. Ani jedna však nebyla z havárie, obě ještě startovali. Zda praskli mrazem, netuším. Tudíž možné to určitě je.
Co se týká uchycení autobaterie, montoval jsem jich již tolik, že bych to ani nespočítal. Ovšem ani u jedné se mi nestalo, že by při troše snahy a přemýšlení, nešla uchytit. Nevím, ale celou tuto debatu nějak nechápu :mrgreen: Možná je to tím, že nepotřebuji vymýšlet již vymyšlené 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvek od tomass »

Vašátore, jaké to byly ty 2 prasklé ? Značka baterie, nebo aspoň provedení, a v jakém autě, období (přibližně rok) ? :)
Přikláněl bych se k tomu, že někomu před Tebou upadla, nebo koupil starší někde na inzerát a nevěděl jak se s ní zacházelo. Přijde mi to jako nejpravděpodobnější. Sám o prasklé baterii nevím ani z doslechu. Pokud byla prasklá, tak asi také pravděpodobně tekla (alespoň za jízdy při šplouchnutí). Pokud tekla, tak zase nemohla být plně funkční, nebo taky brzy potom zdechla..... No a jestli ani to ne, tak v tom místě, kde tekla, muselo aspoň viditelně hnít auto. Taky to může být výrobní vada u 2 baterek z milionu. I když tak malá zmetkovitost v reálu neexistuje, uvěřil bych spíše procentům a desetinám procent......

Mě takhle jeden deb.. před lety nacouval koulí přesně vedle světla u Fiata 126p. Přimáčknul baterku. Když jsem jí vyndal, byla na ní stínka na plastu. Měla původní tvar a netekla. Rok nová baterka asi po dalším půl roce od přimáčknutí zdechla. Asi byly uvnitř po přimáčknutí blíž desky a jednoho krásnýho dne se to prostě dotklo. Nemůžu to počítat mezi takové samovolné zdechnutí za provozu, protože to bylo poškozením. Kdybych na tu stínku sáhnul třeba špinavou rukou, nepozná se na ní vůbec nic. Pak bych mohl teoreticky tvrdit, jakej jsem smolař, že mám špatnou baterku za rok a půl.....
Náhody nejsou. Náhoda je výmluva za jinou příčinu. :)
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvek od smajchl »

tomass: ty ke vsemu pristupujes takhle "vedecky" ?? Jasne ze nahody existujou :-D
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: alternator

Příspěvek od valda1971 »

No, klucí moderátorští....- kolikrát kritizujete dotazy ve smyslu "hledej" - kdybych chtěl něco vědět o baterkách, tak jsem asi blb, ale nenapadlo by mne to hledat v sekci "Alternátor"... a toho je zde více, toto jen názorný příklad :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: alternator

Příspěvek od Vašátor »

Tomáši, nezlob se, ale na Tvoji otázku nehodlám odpovědět. V podstatě odpovědět ani neumím, protože takto banální věci opravdu neřeším a nezkoumám. Pokud je baterie prasklá, tak ji vyměním. Kdybych měl řešit proč, co a jak, nedělal bych nic jiného a zároveň bych ani nic neudělal. Neustálé řešení kravin mi připomíná jednoho známého, který přesně stejně řeší nákup fotoaparátu ... a už 10 let jen řeší a řeší...

Pokud chce někdo dále řešit autobaterie, nechť se přesune do příslušného tématu :!:

Zde se prosím vraťme k danému tématu - Alternátor :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvek od tomass »

Marek píše:A teď z malinko jiného soudku. Sice se to netýká Lady, ale to asi není podstatné:

Chlapci. Řeším delší čas zajímavou věc, s níž si nevím rady.

Jedná se mi o to, že pokud auto stojí s vypnutým motorem dejme tomu déle než den (někdy i kratší dobu), po nastartování mi nedobíjí alternátor. Kontrolka sice zhasne, ale napětí na baterce se nezvýší. Jednotka centrální elektroniky vozu to pozná a po chvíli mírně zvýší volnoběžné otáčky (asi na 1100 rpm). Najednou alternátor začne dobíjet - asi sekundu po tom zvýšení otáček.

Nápady?


Náhodně jsem natrefil na článek pana Čecha a vzpomněl si na tuto záhadu: "A pozor! Už se mi také stalo, že přestože alternátor dodával svých 14,2 V, akumulátor měl pouze nějakých 11,8 V. Důkladným proměřením jsem zjistil přerušený přívod od alternátoru na svorku 30 spouštěče, kde se všechny silové kabely stýkají. Alternátor si klidně dobíjel co chtěl a ostatní spotřebiče napájel akumulátor." Celý zdroj je zde: http://www.progres-racing.cz/clanky/ele ... kumulator/
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: alternator

Příspěvek od Cory »

Hmm...nieco podobne mam aj ja, po vymene mostika zacal alternator dobijat cca 13,2V a poslednych 3000km nedobija ani 13V, len nejakych 12,6-12,8. Cize vlastne ako keby nedobijal, ale baterka stale toci starterom ako divá a nevykazuje ani najmensi naznak nedobijania.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“