alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod tomass » úte črc 14, 2015 16:24

No asi v Autoladě. Už je to dlouho a měnili mi ho ve značkovým servisu, takže určitě pocházel z Autolady. Ten starý ještě někde povaluju. Vypadal jako doma pozohýbaný plech, nažloutlý chromát, bez utěsnění. Model co se dává k uhlíkům na altík. Zjevně byl přechoďák na pájení. Už se nenašel čas, kdo by to propájel. :D
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte črc 14, 2015 19:36

JmJ, s "petkovyma" reglerama to stoji za hovno co pamatuju. Cim jsou drazsi tim vic stoji za prd. Obe sve auta jsem dovybavil reglery na podbehu, jednickovymi uhliky a je klid :-) . Ovsem pozor na regler Astro s elementy diagnostiky, taky neobstal :-) . V sedme dokonce uzivam cistokrevny jednickovy altik a byt je to hranokradez tak je energeticka bilance kladna :-) .

Jako Magnetona bych si taky nechalo libit, ale ty prachy tomu strepu nedam. Pravda, syslaty se tenci, ladaksefty v Brne padly tak se rysuje vylet na Konevku pro bizuterii jako sou membrany, silentbloky, tesneni apod. .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Vašátor » úte črc 14, 2015 19:54

Už jsem si chtěl rýpnout dřív, ale K-L to hezky rozseknul :mrgreen: . Většina lidí nechce mechanický regulátor s kotvou ... ovšem neví proč, řídí se dohady. Přitom jeho jednoduchost, spolehlivost a NASTAVITELNOST je přeci naprosto neodolatelná. A že nedrží dobíjecí napětí na desetinu přesně? Čemu to vadí ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9292
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte črc 14, 2015 20:35

Zas, až tak moc jsem to nerozseknul. Oba mnou používané podběhové reglery jsou polovodičové :-P . I polovodičový regler nastavíš, stačí jej podložit diodou či více diodami, záleží jak moc chceš zvyšovat. O tom, že by chtěl někdo snižovat jsem zatím neslyšel :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod saly80 » úte črc 14, 2015 20:56

saly80
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob říj 10, 2009 09:36
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod saly80 » úte črc 14, 2015 20:59

Vlevo ten nový,prý jiný už nedělají,nevim nešel mi tam.Ten německy s otrokovic asi nikdo zkušenosti?nevim jestli mam to rysknout...http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22276.html
saly80
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob říj 10, 2009 09:36
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod dvk » stř črc 15, 2015 06:57

Tomass: ano ta fotka altíku sedí, tuším že jsem si jej tehdy sehnal právě na Luďkův popud. Nemám s ním nejmenší problémy, je tam, drží, dobíjí ... prostě nový altík. A hlavně je schopen živit moji světelnou rampu halogenů 4x55W.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: alternator

Příspěvekod Veteranista » stř črc 15, 2015 07:19

Ten hliníkový regulátor vyrábí v PALu(Magnetonu) nejméně 25 let v této podobě(ale nemohu vyloučit, že teď ho nekupují někde, ale asi ne)
Altík by šel určitě objednat přes www.evv.cz pokud by PAL neposílal.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

Re: alternator

Příspěvekod tomass » stř črc 15, 2015 09:00

Koko Loko píše:JmJ, s "petkovyma" reglerama to stoji za hovno co pamatuju. Cim jsou drazsi tim vic stoji za prd. Obe sve auta jsem dovybavil reglery na podbehu, jednickovymi uhliky a je klid :-) . Ovsem pozor na regler Astro s elementy diagnostiky, taky neobstal :-) . V sedme dokonce uzivam cistokrevny jednickovy altik a byt je to hranokradez tak je energeticka bilance kladna :-) .

Jako Magnetona bych si taky nechalo libit, ale ty prachy tomu strepu nedam. Pravda, syslaty se tenci, ladaksefty v Brne padly tak se rysuje vylet na Konevku pro bizuterii jako sou membrany, silentbloky, tesneni apod. .



Koko, samotnou membránu AC pumpy na Koněvce asi nekoupíš. Zhruba před rokem jsem kupoval celou AC pumpu. Připrav si necelé 4 stovky. Samotné membrány přestaly brát, protože se rozpouštěly v benzínu. :mrgreen: Mě samotnému se stalo, že jsem ve filtru viděl Vervu barvy supru 96, možná ještě o něco sytější červenou. Prostě něco mezi malinovou limonádou a colou light. :) Asi Polsko, nebo jiná nepovedená druhovýroba. Nebo to bylo určeno pro státy, kde se přibarvuje palivo s ohledem na daňové zvýhodnění paliva. :D :D Ještě bych Ti dal info, že membrána je stejná jako na jisté staré Volvo. Ještě ji mám v rezervě v demontované pumpě ve které zlobily ventilky a netěsnila výstupní trubička. Tu membránu mi poslal chlapík z Polska na Malucha, která mi zbyla (originál Volvo, či plagiát Volvo, to s jistotou nedokážu říci, každopádně byla velmi dobrá). No a Maluch má stejný rozměr membrány, akorát přehodíš tyčku, kterou má Lada delší. Právě se poohlížím po membránovém plátnu. Jakmile vyřeším, dám samozřejmě vědět.

saly80 píše:Vlevo ten nový,prý jiný už nedělají,nevim nešel mi tam.Ten německy s otrokovic asi nikdo zkušenosti?nevim jestli mam to rysknout...http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22276.html


Nový altík je od Koněva, nebo od Štúra ? Proč tam nejde ? Každopádně, jak jsem psal, s jistotou půjdu do Magnetonu. Má ho několik lidí a nestěžují si.



Koko, mám membránovinu. :D Asi to bude na větší diskuzi, tak pokračování zde: viewtopic.php?f=59&t=21634

Víc myšlenek se dá napsat do jedinýho příspěvku! Používej tlačítko Upravit ;)
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod vokoun28 » čtv zář 03, 2015 19:37

Zdravím, chci se zeptat, mám VAZ 2104 a měl jsem menší nehodu, po které mi teď z ničeho samovolně klesají a stoupají otáčky. Budík mi ukazuje jednou plných 16 A pak třeba jen kolem 8 a volnoběh je na pokraji zhasnutí motoru. Už se mi stalo že mi to i zhaslo a nešlo nastartovat, začalo chrčet ve startéru a nic. Změřil jsem baterku ukazoval mi 12 V což by mělo stačit na startovaní, nicméně jsem ji dal na chvilku oživit a měla 13 a pak mi to chytlo. Čím to je? jsou to dvě poruchy z toho jedna alternátoru a druhá startéru nebo je to jen tím alternátorem? V minulosti mi při přidání plynu slábl svit světel, po zdělaní nohy z plynu svítili naplno. Díky Patrik
vokoun28
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 23, 2014 09:59

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv zář 03, 2015 19:49

Tipl bych vadny regulator v kombinaci s vadnou ci prinejlepsim jen vybitou baterii. Baterii dobit na nabijecce do znaku plneho nabiti. Nechat den odstat a zatizit pri vyplem zapalovani potkavacimi svetly a zmerit napeti na baterii. Pokud ma otvory tak zmerit i hustomerem. Co se tyce dobijeni tak projet kostry, fastony, pojistku ... merit a merit. Je tu na tema dobijeni spousty topicu k precteni. Je dobre uvadet misto bydliste, treba mas v okoli nekoho kdo by pomohl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pát zář 04, 2015 10:50

Vokoune, jistěže začít u té baterie, která je téměř vybitá. Na prázdno při 1 denním stání musí mít nejméně 12,4 V, aby se dala vyloučit chyba ve vybité baterii. 12,4 V je nabitá zhruba na 75% aktuální kapacity (nikoliv té co je na ní napsáno). Normálně má nabitý akumulátor po 1 denním stání 12,7 V, někdy i víc až do 13,1 V. Vyšší napětí (tedy do těch 13,1 V) bývá obvyklé při plném nabití na nabíječce, než v autě. 12,7 V se dá považovat za dobré. Každé auto je jiné, ale třeba felda by s akumulátorem při 12V točila klidně 2 minuty (s přestávkami) velmi obstojně a motor by už dávno nechytl. 12V na prázdno znamená jen cca 40% kapacity, případně méně a s tím se nedá pracovat ani nic zkoušet (při startování pokles napětí pod hodnoty, kdy pracuje zapalování). Normálně, pokud bude vše v naprostém pořádku by 12V na aku stačilo k nastartování Lady (kromě třeba vyjímečného kusu), ale nedá se vyloučit chyba a postupovat dál.

Když budeš mít nabitý aku a motor chytne, můžeš už hledat pravděpodobně jen jednu závadu v dobíjení.....
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Jan Vaníček » pát zář 04, 2015 12:04

Co znamená "menší nehoda", co bylo poškozeno/vyměněno/naraženo? H.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1092
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát zář 04, 2015 14:38

Podle tech napeti na prazdno se zrovna moc dobre orientovat neda.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11018
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pát zář 04, 2015 15:14

Koko Loko píše:Podle tech napeti na prazdno se zrovna moc dobre orientovat neda.


To by byla hodně dlouhá debata, tak jen krátce. :D Když bude mít zapnutý světla a držet připojený voltmetr, bude potřebovat pomocníka, aby mu držel pod plynem a auto nechcíplo, protože popisuje problém s chodem motoru. Když bude totálně kleklá baterka, zhasly by mu kontrolky a auto už nebude točit. Tenhle problém vyloženě nepopisuje. Na prvotní zjištění stavu aku v této situaci bohatě postačí napětí na prázdno po odstátí od nabíjení. Když se bude chtít zabývat měřením podrobněji, tak to na foru najde. Jinak ho měřením napětí naprázdno, se zátěží (světlama), s vypnutým motorem, při běhu motoru a při připojené nabíječce čtyřmi řadami napětí s hodnotama dokonale rozhodíme. :D :mrgreen:
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron