alternator

Moderátor: Moderátoři

Re: alternator

Příspěvekod vokoun28 » pát zář 04, 2015 16:15

Teď třeba týden jezdím a startuju bez problému ale otáčky jsou pořád vesměs nizké než obyčejné jak jsem byl zvyklý a budík byl opřen o 16 V. Jinak když chci držet otáčky tak je držím přes sitič, ale stejnak mám ukazatel voltu na palubní desce v červeném poli což je asi něco okolo 9V. Takže měření můžu zkusit provéct když si povytáhnu sitič. Pravdou je že ta baterka má asi za příčinu to startování tedy, ale asi ne ten pokles otáček? S poklesem otáček mi samozřejmě klesá svítivost světel, rychlost blikání blinkru atd. Přikládám fotku nehody. Odnesla to víceméně jen plechařina, ale kluk co mi to spravoval musel samozřejmě odmašlit předek až po motor. A ještě se chci zeptat jestli máte někdo zkušenost s přípravkem na utěsnění chladič? Asi to odnesl i on ikdyž na první pohled nevypadal. Vím že záleží na velikosti prasklinky ale nikterak mi to "nechčí" ale musím před každou jízdou litr dolévat.
Přílohy
20150705_192741.jpg
vokoun28
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 23, 2014 09:59

Re: alternator

Příspěvekod tomass » pát zář 04, 2015 16:24

Vizuelně bych prohlídnul baterku ze všech stran. Pokřivený držák baterky ke kterému byla přes rybinu přišroubovaná ? Není celkově baterka nabouraná ? Nemá stínku od promáčknutí ? Mě takhle náhle odešla téměř nová baterka pár měsíců po tom, do které mi parkující natlačil kouli. Stínka skoro nebyla vidět. Asi se někde přimáčkly desky (nebylo to v Ladě).
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát zář 04, 2015 16:43

Rozhasena priprava smesi je jedna vec, rozhasene dobijeni vec druha. Netrepat, nemichat :-) . Se na tom varilo s pripojenou baterkou? Nejlepsim pripravkem na netesny chladic je jiny netekouci chladic :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod dvk » pát říj 02, 2015 09:51

Ahoj, řeším nyní problém, že po výměně alternátoru v 044 za originální z 05 mi nesvítí kontrolka dobíjení a samozřejmě to nedobíjí. Origo 044 altík je zapojený pouze dvěma dráty, tzn. silový výstup a kabel ke kontrolce dobíjení. Na altíku 05 je ale na integrovaném regulátoru ještě jeden pin, který mám toho času nezapojený, resp. na kabeláži v 04 ani není kam zapojit. Rozumím správně tomuto schématu, že je třeba tento kontakt na regulátoru spojit s kabelem od kontrolky dobíjení ? Děkuji.

Obrázek
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: alternator

Příspěvekod smajchl » pát říj 02, 2015 11:37

Na 2101 pri vymene altiku za 21044 altik sem musel predelat pristrojovku aby mela opacny druhy pol kontrolky (ted nevim jestli misto zeme plus nebo naopak)
Uživatelský avatar
smajchl
 
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: alternator

Příspěvekod Roman » pát říj 02, 2015 15:25

05 original mala (aspon teda Mysova s ktorou som sa bavil) zapojeny iba voltmeter a kontrolka (ktora v tomto zapojeni nema vplyv na dobijanie) bola vo "vzduchu". Kontrolka sa dala zapojit cez rozpinacie 6V rele, ale sluzi iba pre informaciu ( bolo to tu uz x-krat popisovane)
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: alternator

Příspěvekod dvk » úte říj 06, 2015 05:43

Děkuju za rady, konečně sem to rozchodil.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » úte říj 06, 2015 07:19

dvk píše:Děkuju za rady, konečně sem to rozchodil.

Kde byl bug?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod dvk » úte říj 06, 2015 07:34

V tom, že sem nevěděl, jak altík z 05 správně zapojit. Tedy že kontrolka dobíjení funguje jinak a že volný kontakt na regulátoru je třeba zapojit na + baterky. Netušil sem, že v 05/04 bylo tolik druhů zapojení alternátoru, tak mi zabralo chvíli času se tím tady na fóru prohrabat. Takže úplně finálně sem to vyřešil tak, že sem do 04 dal její originální původní altík, a ten z 05 dám na místo toho 04 (tedy do štěpkovače), kde už si zapojení upravím.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: alternator

Příspěvekod vokoun28 » pát lis 20, 2015 15:40

Zdravím, bylo mi řečeno že úbytek napětí a samovolné snížení otáček bude pravděpodobně špatným relé dobíjení. Můžete mi prosím popsat na fotce kde se nachází? Děkuju
Přílohy
20151120_151132.jpg
vokoun28
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 23, 2014 09:59

Re: alternator

Příspěvekod vokoun28 » pát lis 20, 2015 15:43

A jako relé dobíjení na VAZ2104 mi v obchodě prodali tohle za 450 kč. Nemyslím si že je to správné.
Přílohy
20151120_151159.jpg
vokoun28
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon čer 23, 2014 09:59

Re: alternator

Příspěvekod JmJ » pát lis 20, 2015 15:49

Regulator dobijeni se nachazi primo na alternatoru a prodava se dohromady s uhliky. To co mas je neco divneho.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: alternator

Příspěvekod Luděk Musil » pát lis 20, 2015 15:58

Proboha co Ti to prodali :?: :shock:
A na fotce mot. prostoru vidím nějaké (možná) spínací relé "něčeho" - je dodáno dodatečně a krabičku pro ekonomizér.
Z Tvého popisu nejsem navíc nijak moudrý.
Co si představuješ pod pojmem relé dobíjení?
U žigula je (obecně) napěťové relé a relé kontrolky dobíjení.
U této 2104/1300 řemenové bude (s největší pravděpodobností) toto (napěťové) relé součástí alternátoru, taková nízká hlíníková kostka na zadní straně altíku. Relé kontrolky dobíjení tam nebude, kontrolka dobíjení nebude zapojená, stav dobíjení bude signalizovat pouze palubní V-metr.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: alternator

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát lis 20, 2015 16:17

Že to nevypadá jako regler z dob SSSR hned nevadí. Uhlíky asi směřují k dlažbě, proto nejsou vidět. Jde o rozteč děr pro připevnění na altík. Přilož a budeš vědět hned. Doporučuji altík demontovat a hrát si s tím na stole, ať to zbytečně nepoškrábeš před případným vracením ve kšeftu. Jinak u těchto náhrad bývají často velmi krátké uhlíky, občas nefungují od přírody apod. 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: alternator

Příspěvekod Veteranista » ned lis 22, 2015 07:46

Uhlíky jsou uvnitř, zajistene drátkem, ten se musí v pravy cas vytáhnout, někdy pred mmontazi, někdy po montazi, dle pristupu.
Záškodník od škodovek

Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Uživatelský avatar
Veteranista
 
Příspěvky: 526
Registrován: sob led 14, 2012 13:33

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron